Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempemateriale?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dempemateriale?

    Hei
    har funnet ut at jeg må dempe golfen, ikke bare for bassen, men også for veistøy og diverse lyder en lav og stiv bil lager, men det finnes jo millioner av forskjellige typer å velge mellom.. Jeg har maks 3000,- å bruke og skulle gjerne ha fått dempet hele bilen, altså gulv, bak dørtrekk, tak, dører, og bakluke.. er da snakk om en 3dørs golf2.

  • #2
    Jeg har selv kun erfaring med bruk av asfaltmatter i forbindelse med høyttalere i bil. De er tunge dyre men også utrolig gode. Med en hårføner kan de formes til å følge kurvene i karroseriet svært godt.
    Dersom dette er noe du går for, så for all del ikke kjøp hos bilradiospesialisten, der koster det minst det dobbelte av hva f.eks mekonomen tar for de samme mattene.

    EDIT: den tykkelsen jeg har prøvd var ca 1cm. det sitter som støpt, men det forutsetter selvsagt at området de skal festes på er fullstendig reint.

    hifonic: hva koster vibroplast?
    Last edited by bass-freek; 10-07-2007, 23:17.
    never enough!

    Comment


    • #3
      For all del, ikke kjøp sånne tykke asfaltmatter som må varmes!! Det er bare skit og har ofte meget dårlig lim..
      Jeg har brukt STP vibroplast og det fungerer sinnsykt bra. Lett å legge og gir bra effekt Anbefales!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Er dette verdt pengene? og hvor mye trenger jeg egentlig?
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=244

        Comment


        • #5
          Vibroplast er bytul, altså det samme som hovedkomponenten i asfaltmatte, om jeg ikke tar styggelig feil. Men mye mye tynnere enn mitt forslag, sikkert bra med tanke på vekt dersom du skal dekke mye areal. Hvis det stemmer at den bare er 1,5mm tykk så er den nok særdeles lett å forme, men jeg stiller spørsmål til dempeeffekten når den er så tynn.

          Så til spørsmålet ditt: hvor mye du trenger kan du jo regne ut, det kommer selvsagt helt ann på hvor mye av bilen du ønsker å dempe.

          Biltema selger selvklebende dempematter, i forskjellige størrelser, til bruk under panser, i motorrom på båt etc for å begrense motorstøy. Disse er basert på skumgummi. Jeg aner ikke om dette har noen god effekt, men mtp vekt er det sikkert bra. Er det noen som har kjennskap til produktet og kan uttale seg ?
          never enough!

          Comment


          • #6
            tror typhon har testa disse.. enkelt og greit.. skumgummi suger opp vann, vann lager rust..
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Ville uten tvil gått for morel's Brown Bread Tynn,bygger noen få mm, enkel å forme å funker som faan.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jobbe88 View Post
                Ville uten tvil gått for morel's Brown Bread Tynn,bygger noen få mm, enkel å forme å funker som faan.
                Jeg har selv brukt uante mengder med Brown Bread, og STP vibroplast er en revolusjon i forhold.

                Trenger ikke varme, mye lettere å forme og sitter bedre. Sist, men ikke minst så er dempeeffekten en god del bedre. Har merket stor forskjell på de dørene jeg har dempet med vibroplast i forhold til bb.
                Du blir heller ikke skitten på fingrene ved bruk av vibroplast

                Brown Bread har også en tendens til å "sive" litt ved kontakt med vann.
                Vask bilen grundig og se hva som siver ut ved dreneringene i bunnen av døra etter en liten stund

                Tykke biltema matter hadde jeg aldri villet vurdert en gang...
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Nå har jeg nettop dempet egen bil med assorterte dempematerialer...
                  Jeg kjøpte asfaltmatter fra ljudia, fordi de var billigere enn f.eks vibro. Jeg synes ikke de var gode å jobbe med, og de henger heller ikke særs godt. Kjøpte senere butylmatter av annen sort, husker ikke navn. Disse var MYE lettere å jobbe med, kostet ikke allverdens mer og dempet mye bedre enn asfaltmattene. Limet på sistnevnte var også som en drøm i forhold..
                  Altså IKKE kjøp "billige" asfaltmatter...
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    har brukt 6 pakker M1 i bilen og er fornøyd. Genialt er vel ordet.. bare bruk hansker når du gnur de på
                    sound.vision.soul

                    Type R

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MSpeed View Post
                      Er dette verdt pengene? og hvor mye trenger jeg egentlig?
                      http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=244
                      Dempet en del med disse produktene.Må si meg enig med de som har sagt att produktene er GULL verdt.Lett og jobbe med.
                      Per
                      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                      Audison Music Expression
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                      Comment


                      • #12
                        STP Butyl fra Installbay..GENIALT! dempet en del av bilen med det, og det funker så sinnsykt bra..Er så morsomt å lukke døra med stereoen høyt på, og du hører faen ikke en dritt utenfra Ikke en skrue rister

                        Comment


                        • #13
                          jeg har dempet halve bilen sålangt med de butyl mattene fra STP, lett å forme,kutte osv. eneste minuset er att limet funker som faen så er litt kukete å legge på trange plasser hehe
                          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                          Comment


                          • #14
                            Drar frem denn igjen da jeg egentlig skulle kjøpe av morel, men han har valgt å ikke ta de inn enda, så da må jeg se på andre merker.. frister veldig med den pakken fra installbay, men hvor mye får jeg dekka med 8m^2? noen andre steder jeg kan kjøpe fra? utlandet kanskje? ebay?

                            Comment


                            • #15
                              8m2 dekker sinnsykt mye, vi dempet 4 dører og et helt bagasjerom på en vectra med litt over 4 kvm, ikke noe ekstrem demping men et normalt lag over hele, og på begge flater i døra. men jeg anbefaler og kjøpe litt splen og bitoplast også, det er kombinasjonen som gir resultater

                              Comment

                              Working...
                              X