Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-9887R justerings problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-9887R justerings problemer

    har dette Alpine Type-X 17REF frontsettet også denne spillern, Men ossen i huleste skal jeg klare og finne riktig hertz og alt på cd spillern, prøver og få justert så jeg får rein og fin høy lyd, Drive til sammen ganske lenge nå ca 6 timer og trykket som en gal mann, HJELP

  • #2
    Riktig hertz? Hva skal du prøve å justere?

    Du må nok pumpe ut litt mer info om hva du prøver og hva du har av utstyr før noen skal kunne klare å hjelpe deg.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by bullit87 View Post
      har dette Alpine Type-X 17REF frontsettet også denne spillern, Men ossen i huleste skal jeg klare og finne riktig hertz og alt på cd spillern, prøver og få justert så jeg får rein og fin høy lyd, Drive til sammen ganske lenge nå ca 6 timer og trykket som en gal mann, HJELP
      Fulgte det ikke med brukermanual?

      Virker som mange overser den.

      Har Alpine dvi-9990r som mange mener er vanskelig å bruke. Hadde ingen problemer, fulgte manualen og sparte meg for timer med bannskap
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morty00 View Post
        Har Alpine dvi-9990r som mange mener er vanskelig å bruke. Hadde ingen problemer, fulgte manualen og sparte meg for timer med bannskap
        Den er ikke vanskelig å bruke, den er tungvint å bruke

        Men ja, støtter manualforslaget.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Mmm... Bruksanvisning...

          Tenker du på EQ-en? Har knotta litt på denne og synes den har en litt rar EQ-justering.. Etter hva jeg forstår er det syv bånd å justere nivå på.. (bånd 1-7,-6/+6). Bånd 1 er de laveste frekvensene, og bånd 7 er de høyeste.. Regner med at dette står i bruksanvisningen....

          Eller tenker du på delefrekvensene? Som du stiller nivå med roteringsknappen, bytter delefrekvens med piltastene, db/okt med source-knappen og utganger med band-knappen..?
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Originally posted by Typhon View Post
            Den er ikke vanskelig å bruke, den er tungvint å bruke
            helt enig i den. men mye lettere når jeg fant ut hvordan man får setup menyen opp på skjermen (faktisk en egen knapp bare for det)
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

            Comment


            • #7
              Jeg er nybegynner, men for meg høres det ut som om det er et eller annet som ikke stemmer.. det kan jo være frontsettet ditt vil ha litt mer effekt eller noe i den duren? Lager diskantene lyd i det hele tatt?

              Comment


              • #8
                diskanten er veldig høy i forhold til frontsettet, Sliter med EQ mode og justering der, hva burde man bruke av grapich eq eller parametric eq?? også all den hz/kHz Justeringene, går så i surr også den crossover funksjonen, jeg har jo delefilter, vis slopen står på flat da er den deaktivert, Så enten 6,12,18,24 også dette her low-l, low-r,mid-l,mid-r,high,l,high-r er jo så mye justering, har jo sett i boken, bruker den, ser men hva står dette for HPF og LPF for ? blir helt uff, Jeg har jo fått til litt, men vil ha det bedre enn det er nå, enten så er det for mye eller for lite, der også der, er redd for og få ødelagt det, så derfor la jeg ut for og få en riktig vei og se framover ossen man juster, Tusen takk for alle fine tilbake meldinger,

                Comment


                • #9
                  Hvis du har et passivt delefilter mellom mellomtone og diskant så råder jeg deg til å se om du har en justeringsmulighet for nivå på diskant der. Sett det ned ett eller to hakk så kan nok det hjelpe masse.

                  HPF= Høypassfilter = Alt over delefrekvens slippes gjennom
                  LPF = Lavpassfilter = Alt under delefrekvens slippes gjennom (til bruk på sub f.eks)

                  Et lite søk på forumet her kunne nok resultert i noen treff på akkurat dette
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    jeg bruker det delefilter som er med, Kjørte 1 delefilter på hele frontsettet, Men det følger med sånne setup brikker, Som man kan bytte ut, jeg lot den gammle sitt igjen, blir det egentlig noe forskjell, også sto det du må ta ut noen sikringer vis du skal koble til bi amping? er helt ræva på alt dette her, Men har jo skjønnt litt mere da hehe
                    men på justeringen på cd spillern, der satt jeg på crossover 200hz både på mid,low, high 63hz og sub har jeg ikke,

                    Comment


                    • #11
                      Om du kjører passiv deling mellom mellomtone og diskant så blir ting litt enklere å holde styr på i starten. Men du nevner at du kjører alt på 1 delefilter, hva mener du her?

                      Kunne du fortalt litt mer om hvordan ting er koblet opp?
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        vanskelig og forklare, når jeg som ikke har montert det, men jeg veit att han monterte 1 delefilter på frontsettet også på diskant som jeg forstod, men det jeg også skulle fram til jeg ser i bruker boken til Høytallerne, Så står det att delefilteret har forkskjellige brikker man bytter ut for og få riktig høytaller oppsett, så delefilter forstår dette, Men den orginale sitter inni, Blir det noe forskjell på lyden vis jeg bytter den til riktig, og den brikken heter phase link module, også en ting til, Så står det, Signal link: these jumpers musth both be removed when using bi-wire input,(Bi amping) Sier dette deg noe?

                        Comment


                        • #13
                          9887Ren har en dårlig bruksanvisning og ulogiske innstillingsmenyer dessverre.
                          Du bør ta ut spilleren din og sette jumperen på Front/Rear/Sub i stedet for 3way, under spilleren. For du bruker bare et signalpar til forsterkeren bak, og en utgang på forsterkeren, sant? Også deles dette signalet i delefilteret på veien..

                          Du skal ikke trenge å stille inn frekvensene på crossoveren når du har en passiv crossover fra før. Ville prøvd å finne ut mer om disse chippene i delefilterene. Det er sikkert en måte å få stilt inn forholdet mellom diskant og midwoofer. Dessuten kan du prøve å stille inn equalizeren sånn at du får dempet de høyere frekvensene.
                          98' Audi A4
                          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                          Comment

                          Working...
                          X