Announcement

Collapse
No announcement yet.

3" eller 4" bassrefleksrør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3" eller 4" bassrefleksrør

    Hei

    Har kjøpt meg 2stk Rockford 12" P2. Skal ha disse i en volvo 240 sedan, og har planlagt å legge bassrefleksrørene opp gjennom hattehyllen. Det jeg lurer på er om jeg vil merke stor forskjell på 3" eller 4" rør? Står i boken at subbene helst skal ha 4" rør hvis jeg kjører portet kasse, men da blir det litt trangt med tanke på 6x9 høyttalerne i hattehyllen

  • #2
    for det første, ikke kjør rørene direkte fra kassen og opp gjennom hattehyllen vertfall. og for det andre, står det i manualen at du bør bruke 4" så gjør du jo det. MEN er en sedan bil du har så da burde du vurdere en bandpass kasse. pleier funke best i sedan.

    Comment


    • #3
      Hvorfor ikke kjøre rørene rett opp?

      Comment


      • #4
        Har du skiluke?
        Isåfall blir det vel bedre om du har porten der
        1989 Volvo 740 GL

        Comment


        • #5
          Btw, bandpass er uaktuelt da jeg allerede har bygd kassen
          Tror jeg skal få plass til 4" opp gjennom hatthyllen. Men hvorfor ikke rett fra kassen og opp?

          Ja, jeg har skiluke. Men kassen er todelt, og skilleveggen ligger der skiluken er

          Comment


          • #6
            Søk her på forumet, så finnes det flere tråder om akkurat dette med port opp i hattehylla.

            Det spiller rett og slett ikke bra. Da må du hvertfall snu kassa, så elementene spiller gjennom skiluka og portene opp gjennom hattehylla.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Går du for 3" når det står 4" i manualen kan du risikere å få blåselyder o.l.

              Har hatt det selv på en gammel prefab kasse. Låter j....g
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment

              Working...
              X