Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser dette greit ut? tips til forsterker (Amatør gjør det sjøl) :P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser dette greit ut? tips til forsterker (Amatør gjør det sjøl) :P

    Hei, jeg satt sammen mitt eget sett, det er kjøpt og kan derfor ikke retuneres
    Jeg vil gjerne høre deres meninger, tips om hva som kan oppgraderes med tiden osv.

    Jeg liker å gjøre ting selv, og lærer heller av mine feil enn å få noe i hendene uten å vite hva det er.

    Jeg vil ha helt ok lyd i bilen, ikke for mye ikke for lite.

    Hører for det meste på Metall.

    Dette er hva jeg har:


    - Ground Zero GZHC 13X (Front) (godt frekvensspekter mellomtone - diskant, ingen tegn til lave frekvenser men det er vel slik med 4")
    - Ground Zero GZRF 6900P (Bak)
    # Cadence FXB12V2 (Basskasse)
    # dynaBel BF4501 (Forsterker-Bass)
    - BoshMann zX3-T6D (Ikke en gang si no :P 15-16 år, dilla på bil, ingen bil, men må ha stereo, netthandelen 1500 spenn - kosta da ca.4000 ny i bilstereobutikk)
    - sony CDX-GT616U (Headunit - samme alder, og på tilbud hos bilradiospesialisten :P)

    +div, 1 - 1,5 F kondis og div.batteri oppsett.

    --------

    1 smell,
    valgte først en annen basskasse, men plutselig 3 dager etter jeg hadde bestilt får jeg vite via mail at denne ikke selges lengre, f*** å gjør jeg nå tenkte jeg, hadde betalt på forskudd.
    *De: du kan enten få penga tilbake eller dy kan bytte med den nye modellen, ja tenker jeg og går for det, jeg bestiller ny, og så sender de f*** me feil bass! blablabla sente inn og det endte med Cadence FXB12V2.

    Men det var ikke alt, jeg fikk den og den skulle passe fint inne i bilen, MEN DEN GIKK jo f*** ikke in åpningen. whoho, ettersom jeg må demontere den for å få den inn i bilen så har jeg heller tenkt å bygge custom basskasse for tilpassing i e36.

    --------------------------------------------------------

    Men det jeg lurer på er en grei 4kanals forsterker, til front og bak høytalerne, og til OK pris (max 2555!)
    ------
    Og en grei headunit, med mange justerings muligheter, og den må ha Aux in (phono), 3 Pre out (phono), jeg trenger ikke ipod støtte og slikt, og jeg vil ikke ha sånnet jæ*** design drit med kun 3 knapper.
    ------
    Og hvis noen har erfaring med BMW e36, så har jeg lurt på å få et par høytalere til i front, for å få fram litt lavere frekvenser, holder det med en 5,25? hvis jeg setter den i dørken og modder 4" inn i døra?

    ------

    Ellers har jeg en veldig fin custom carputer innstallert 196-256kbps 44,1KHz biblotek fin lyd, serlig ved Musikk video DVD


    Takk for tips og meninger
    KrHeLl

  • #2
    Kan anbefale deg denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=15055. Selger denne brukt for 2500 kr.En meget god forsterker.Denne burde gjøre jobben. Se her om denne skulle være noe for deg http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6703

    Comment


    • #3
      DDA4 forsterkeren vår er meget god og gir mye lyd for penga. Pris ny kr 2990,-

      Tilbudspris; 2555,-
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment

      Working...
      X