Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installert stereo, sliter med diskant med P9 og Seas Lotus Reference..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Installert stereo, sliter med diskant med P9 og Seas Lotus Reference..

    Hei!
    Har nå installert mitt første stereo-prosjekt..Ikke helt ferdig enda men..
    Har iallefall fått koblet opp, og testet..Men sliter med diskanten..Den er veldig lav, og veldig dyp, mørk..Høres nesten ut som den spiller i "hall" hvis noen har hatt dette på winamp etc på pc..
    Er det bare innstillinger på P9R-spilleren som må til ? Har justert en del på forsterker, men får ikke endret det..

    Jeg er ganske så nybegynner, så dette har jeg liten greie på..Og spilleren har jo utrolig mye innstillinger..
    Har så vidt tittet litt i manualen, men ble ikke noe klokere på akkurat det der..

    Kom med tips, folkens!

  • #2
    du deler vel alt aktivt vil jeg tro? sikker på att du har "high" utgangen inn på den forsterkeren som driver diskantene? prøve å mute alle utgangene utenom diskant utgangen,da skal det selvsagt bare være diskantene som spiller.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #3
      Kjører ikke aktivt..Bruker delefilterne som følger med...Er ganske så sikker på at de er koblet riktig, men skal sjekke polariteten etterpå..

      Comment


      • #4
        vist du bruker passiv deling,så går jeg utifra att du bruker mid utangen eller low utgangren på spilleren,isåfall er det viktig att du kjører "pas" på slopen oppover,vist ikke blir det veldig dårlig med diskanten ja.
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #5