Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installert stereo, sliter med diskant med P9 og Seas Lotus Reference..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Installert stereo, sliter med diskant med P9 og Seas Lotus Reference..

    Hei!
    Har nå installert mitt første stereo-prosjekt..Ikke helt ferdig enda men..
    Har iallefall fått koblet opp, og testet..Men sliter med diskanten..Den er veldig lav, og veldig dyp, mørk..Høres nesten ut som den spiller i "hall" hvis noen har hatt dette på winamp etc på pc..
    Er det bare innstillinger på P9R-spilleren som må til ? Har justert en del på forsterker, men får ikke endret det..

    Jeg er ganske så nybegynner, så dette har jeg liten greie på..Og spilleren har jo utrolig mye innstillinger..
    Har så vidt tittet litt i manualen, men ble ikke noe klokere på akkurat det der..

    Kom med tips, folkens!

  • #2
    du deler vel alt aktivt vil jeg tro? sikker på att du har "high" utgangen inn på den forsterkeren som driver diskantene? prøve å mute alle utgangene utenom diskant utgangen,da skal det selvsagt bare være diskantene som spiller.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #3
      Kjører ikke aktivt..Bruker delefilterne som følger med...Er ganske så sikker på at de er koblet riktig, men skal sjekke polariteten etterpå..

      Comment


      • #4
        vist du bruker passiv deling,så går jeg utifra att du bruker mid utangen eller low utgangren på spilleren,isåfall er det viktig att du kjører "pas" på slopen oppover,vist ikke blir det veldig dårlig med diskanten ja.
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #5
          Hmm, altså, eneste jeg vel har koblet på spilleren er vel den optiske kabelen bakover til DEQ og remote som går bakover..? Funker ikke det med passiv deling, eller ?
          Hva må jeg isåfall gjøre videre nå?

          Comment


          • #6
            det funker med passiv deling,men det networken på spilleren må justeres deretter! tror nok du må kjøre bilen til en som kan menyen på p9 spileren og som har peiling på delefrekvenser. P9 er vel ikke akkurat den beste nybegyner spilleren for å si det mildt. Med de verdiene som ligger orginalt ifra fabrik på denne spilleren,så låter det dritt,den MÅ justeres.
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

            Comment


            • #7
              stikk innom en dag så kan jeg se på det

              Comment


              • #8
                Aha, så det er inne på network at det må gjøres noe ?
                Ja, det har hele tiden vært meningen at noen som har litt greie på det skal justere, men diskanten var SKIKKELIG ræva, så tenkte at jeg i det minste må få stilt inn så diskanten blir lysere, så det låter naturlig i det minste..
                Den er så mørk og buldrete atte fy..

                Comment


                • #9
                  Originally posted by autod View Post
                  stikk innom en dag så kan jeg se på det
                  Tenkte dere skulle få justere inn ordentlig ja
                  Men finishen baki er ikke noe særs enda..tenkte gjøre ferdig det først..

                  Comment


                  • #10
                    Men har dere noe tips til hvor jeg kan gå inn på spilleren for å i det minste få litt klarer diskant frem til jeg får justert det hos Anders og Kenneth ? Network ?

                    Comment


                    • #11
                      vanskelig å forklare på ett forum en såpass komplisert meny desverre.
                      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                      Comment


                      • #12
                        Fikk det en GOD del mye bedre ved å teste litt i stad..Så da får det være sånn til jeg får de på Installbay til å justere

                        Comment

                        Working...
                        X