Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg til maks 10 000kr "alt" inkl.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg til maks 10 000kr "alt" inkl.

    God kveld!


    Har nå innsett at jeg er nødt til å ha anlegg i bilen, selvom planen egentlig var å la bestefarbilen min være som den er.

    Er ute etter noe med ordentlig trøkk, aldri prøvd meg på 15" før så det hadde jo vært interessant!
    Kikka på Hertz HX380 15", noen som vet hvordan den spiller?

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1111

    Har også kikke på denne fosterkeren:

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2244


    Noen som har noen tips og anbefalinger å komme med?
    Det som skal inngå i de 10 000 er basselement(er), kasse, forsterker og kabler.

    Kan legge til at dette skal inn i 92 mod astra sedan!
    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

  • #2
    Har en hx380 i bilen jeg, å syntes den spiller veldig bra. Men hvordan den er i forhold til andre ting til ca samme pris tør jeg ikke uttale meg om.

    Du kan jo prøve å sende mail til de forskjellige nettbutikkene å høre om de setter opp ei pakke til deg basert på dine kriterier
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #3
      Ja, har gjort det.. Sendte til engen audio og ice audio tidligere i dag, får prøve flere steder i morgen også!
      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

      Comment


      • #4
        Siden du har sedan burde du seriøst vurdere båndpasskasse.
        Har du skiluke i bakseteryggen?

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Ja, har det.. Og i metallplata under hattehylla er det "store" hull blandt annet der orginalhøyttalerene står.. Disse blir da hivd ut når jeg setter inn basskasse!

          Hadde det helt tett i i bagasjen i første bilen, men hadde null problem med å få et vanvittig basstrykk frem i kupèen med bassrefleks kasse.. Men for all del, åpen for alle muligheter!
          Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomzi View Post
            Ja, har det.. Og i metallplata under hattehylla er det "store" hull blandt annet der orginalhøyttalerene står.. Disse blir da hivd ut når jeg setter inn basskasse!

            Hadde det helt tett i i bagasjen i første bilen, men hadde null problem med å få et vanvittig basstrykk frem i kupèen med bassrefleks kasse.. Men for all del, åpen for alle muligheter!
            Trøkk går nok greit å få til, men en noenlunde linjær bassgjengivelse er nok verre.
            Med båndpass kan du få det meste.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Kikka på en JL Audio 12" W3 i orginal båndpass kasse rett før jeg kjøpte 12" W6'en jeg hadde før, og den spilte rimelig bra!

              Hva er greiest og rimeligst, kjøpe en ferdig båndpass kasse eller få noen til å bygge en?
              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

              Comment


              • #8
                Aner ikke hvorfor, men har alltid hatt lyst på denne:

                http://www.sonicelectronix.com/item_...MO+MM2154.html

                Pris for 2 elementer+frakt og moms er rett under 2700kr.

                Bestandig hatt sansen for polk etter jeg hadde en polk db 2x12" kasse..
                Tenkte da mest på 2x15"! Ser at bsbildeler har noen 2x15" kasser som er merkelig billige.. Kinapapp eller MDF, noen som vet?
                Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                Comment


                • #9
                  Vet ikke om noen har sagt dette, men i såfall gjentar jeg det.

                  Om du har lyst på ett anlegg som spiller fint, høyt etc. Ikke bruk et budsjett! Kjøp heller ting litt om gangen.

                  Begynn med å kjøp en god spiller, så sparer du til ett godt frontsett, spare, forsterker til frontsette, spare, subber, spare, sub forsterker.

                  Gjør du det på denne måten vil du kunne gjøre leksene dine før du kjøper ting, og derfor ende opp med et anlegg som du er fornøyd med. Muligens vil du ikke trenge å oppgradere noe etter dette også.

                  Om du på død og liv vil ha alt i nevene akkurat nå, så tar du å sjekker trådene i kjøp og salg. Er mye gode saker som selges der.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Har en god nok Pioneer spiller(det var naturligvis det første jeg kjøpte), har et frontsett som spiller bra nok for meg og har et sett med Hertz HV 165 L som står i hattehylla nå, men som jeg setter i dørene foran når jeg skaffer bass.. Nytt frontsett+forsterker til dette er derfor noe jeg ikke kommer til å kjøpe!

                    Oppgradere\nedgradere bassen er noe jeg vet 100% sikkert jeg kommer til å gjøre, da jeg fort blir lei det jeg har og vil prøve noe nytt!

                    Hadde en Alpine PDX 1.600 før som jeg var strålende fornøyd med, så blir vel til at jeg kjøper en MRP M1000 eller PDX 1.1000 nå..evt HERTZ'en jeg linka til høyere oppe!


                    Hadde jeg hatt et frontsett som ikke hørtes bra ut så hadde jeg naturligvis byttet ut dette, men er en grunn til at jeg skriver at jeg er ute etter basselement(er), kasse, forsterker og kabler
                    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by thomzi View Post

                      Hva er greiest og rimeligst, kjøpe en ferdig båndpass kasse eller få noen til å bygge en?
                      Hva som er rimeligst vet jeg ikke, men det må da være en fordel å få bygget kasse som passer bilen rent fysisk også?
                      Jeg kan både bygge og beregne båndpass, og for kr.10000.- kommer du langt lydmessig!
                      Husk at det er få elementer som egner seg spesiellt for båndpass.

                      Mvh
                      Dag johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        Vet du om noen 15" elementer som ville egnet seg bra i bånpass a?

                        Tenkte jeg skulle ta meg en tur ut etterpå å ta noen mål av bagasjen, så jeg vet hva jeg har å gå på!

                        Du holder til i Tønsberg?
                        Last edited by thomzi; 26-04-2009, 16:18.
                        Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomzi View Post
                          Vet du om noen 15" elementer som ville egnet seg bra i bånpass a?

                          Tenkte jeg skulle ta meg en tur ut etterpå å ta noen mål av bagasjen, så jeg vet hva jeg har å gå på!

                          Du holder til i Tønsberg?
                          Jeg holder til ikke så langt fra Tønsberg ja.
                          Jeg vet om noen 15tommere ja, men jeg vet også om noen 12 tommere som er helt fantastiske til båndpass!
                          Litt mål hadde vært greit ja, husk at kassa skal inn i bagasjen også!

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • #14
                            Åpningen på bagasjen målte 88cm bred og 44 høy.. Inni bagasjen målte jeg ca 95cm på det smaleste og ca 44-45cm på det laveste.. Hvor dyp den er glemte jeg å sjekke, men den er ganske dyp.. Får nesten plass til 2 dekk på langs..
                            Last edited by thomzi; 26-04-2009, 17:31.
                            Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thomzi View Post
                              Har en god nok Pioneer spiller(det var naturligvis det første jeg kjøpte), har et frontsett som spiller bra nok for meg og har et sett med Hertz HV 165 L som står i hattehylla nå, men som jeg setter i dørene foran når jeg skaffer bass.. Nytt frontsett+forsterker til dette er derfor noe jeg ikke kommer til å kjøpe!

                              Oppgradere\nedgradere bassen er noe jeg vet 100% sikkert jeg kommer til å gjøre, da jeg fort blir lei det jeg har og vil prøve noe nytt!

                              Hadde en Alpine PDX 1.600 før som jeg var strålende fornøyd med, så blir vel til at jeg kjøper en MRP M1000 eller PDX 1.1000 nå..evt HERTZ'en jeg linka til høyere oppe!


                              Hadde jeg hatt et frontsett som ikke hørtes bra ut så hadde jeg naturligvis byttet ut dette, men er en grunn til at jeg skriver at jeg er ute etter basselement(er), kasse, forsterker og kabler
                              som sagt jeg leste ikke ordentlig etter, fint at du allerede har noe du er fornøyd med
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X