Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor tykke strømkbler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor tykke strømkbler?

    ..og hvilken sikring? God gammel Denon DCA 800. Ca 4 m kabelstrekk på +. -i manualen står det 10-12AWG,
    Som ifølge Wikipedia utgjør 5,26-3,31mm2. Det er jo ikke rare greiene?!
    Det sitter to 30amp sikringer i forsterkeren. Hvor stor sikring skal det være etter batteri?

    Noen der ute som selger og sender dette? -bor uti skogen.

    På forhånd takk1
    Mercedes 280 ce -72
    pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

  • #2
    Kommer du til å bytte ut den forsterekeren en gang, eller kommer du til å legge til noen flere? Det er viktig å få vite.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Ja, det er jo en gammel sak, så den kommer sikkert til å byttes ut en gang. Nei, det blir kun en forsterker som skal drive front, hattehylle og sub eller evt front og sub.
      Den er forresten oppgitt til 6x50W, hvis det skulle ha noe å si.
      Mercedes 280 ce -72
      pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

      Comment


      • #4
        Jeg pleier å strekke 50kvd uansett jeg. Er litt mer arbeid, og litt vanskeligere å strekke med tanke på fleksibiliteten på kabelen, men da har du oppgraderingsmuligheter senere, og en sikkerhet for at forsterkeren du har nå, får nok strøm om den er under 5 kw
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Til 60A holder 15kvd, men helst 20kvd.

          Er kjekt å litt overdimensjonert. I tillfelle flere forsterkere og siden du får litt mindre spenningsfall(mindre effekt ut av forsterkeren). Legg gjerne 2x25/35 eller 50kvd.

          På den andre siden er det fort gjort å legge opp enda en kabel når du vet hvor du skal gå

          Comment


          • #6
            Jeg støtter også å legge 50kvd, er alltid bra og ha for mye enn for lite
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              "problemet" med en så feit kabel og en slik gammel forsterker er jo og få kobla den til, må jo da ha noen koblingsblokker i tillegg da isåfall.
              Old school fool

              Comment


              • #8
                Hmm..
                Man kjører sjeldent 50kvm fra motorrom og rett i forsterker da.. Som oftest så har man en fordelingsblokk, fordi man har flere forsterkere, og som jeg så vidt så kunne det være mulig at du skulle utvide med flere forsterkere senere - Så da ville jeg dytta på med en fordelingsblokk. Og da drar du selvfølgelig på med en blokk med sikringer... Også kjører du litt mindre enn 50kvm fra blokk til forsterker.. Den håndterer vel kanskje 30kvm inn? Bare en tanke.

                Ellers finnes det jo mange som klager over at 50kvm er litt tjukk å legge.. Og i de tilfeller har vi jo den ovale XPRT-kabelen til Stinger... Gull!
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment

                Working...
                X