Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av aeroporter,problemer med plassen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av aeroporter,problemer med plassen!

    Holder på å bygge en kasse til 2 stk Ground Zero GZPW15XQ. Har fått kasse beskrivelse på 150 liter pr bass, med 4 stk 4" rør med en lengde på 30 cm. Har laget en kasse på 300 liter og har kjøpt 8 aeroporter.Kassens utvendige mål er Bredde: 112 cm,dybde 56 og høyde 60 cm.Ble ca 309 liter totalt. Skal brukes i en stasjonsvogn.

    Problemet oppstod da jeg skulle finne plass til alle disse portene.Har sett at folk har fått gode resultater med å la subbene spille opp.Å sette portene på "frontbaffel". Altså at subbene spiller mot taket og portene er vendt mot bakluke.

    Dette ser ut til å bli min løsning også.

    Har det noe å si om portene står litt her og der på samme plate? Lengden på kassen er 112 cm.Så fikk plass til 5 porter etter hverandre nederst.

    Men subbene skal også ha plass,så magnetene går et stykke ned i kassen.For at det ikke skal bli krasj,må jeg ha 5 porter nederst,2 porter på rekke nummer 2 og en port på rekke nr 3.Vil dette bli bra? Portene vil da danne en "trekant".

    Ble litt vanskelig dette når subber,avstivninger og rør skal ha plass.

    Med 8 porter ligger tuningen på 40 hz og med 6 porter ligger den på ca 35 hz.
    Hvilken tuning har jeg med 5 stk 4" porter på 30 cm? 32,5 hz?
    Skal spille stort sett kun musikk med dette,så hvilken tuning burde jeg gå for?
    Om jeg velger å tune til 35 hz.Blir det 5 porter på rekke nr 1 og en port midt på rekke nr 2.

    Hovedspørmålet er vel om det går bra at portene blir satt på flere "rekker". Har ikke skillevegg i kassen,da det ikke blir plass.Stiver av der det er mulig istedet. å ja,jeg burde nok ha brukt 6" porter istedet.men er ikke noe ekspert på å regne ut kasser og det var dette jeg ble anbefalt.Skulle visst fungere bra.

    Håper noen kan svare på det dårlige forklarte, samt rare problemet mitt
    Last edited by Vinje; 18-04-2009, 03:01.

  • #2
    Det har ingenting å si om portene står i forskjellige rekker i kassa.
    Jeg ville siktet meg inn på 35Hz tuning, 7 porter på 30cm.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Takker for svar Da blir det 7 porter.Har grublet på dette i hele natt

      Comment

      Working...
      X