Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips om montering av 6.5" i dør.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips om montering av 6.5" i dør.

    heisann! har kjøpt ett sett alpine frontsett med 6.5" mellomtoner å skal montere de i døren.

    problemet er at vann renner inni døren, å jeg er redd høytalerene skal bli fuktig å våt.

    Er det noen som har noen tips, for jeg lurer på om det er godt nok å bare lime noe plast rundt hullet ?

    eller burde jeg støpe inni døren slik at høytaleren får en egen liten lukket kasse ?

    Gamle høytaleren som stod der var værtfall gjennomvåt og råten av vannskader!


    Jeg har også kjøpt noen plastadaptere så jeg skal montere høytalerene på men dere ville vell anbefalt å montert de i en mdf ring for best lyd?





  • #2
    du kan bruke noen sånne bak elementene
    http://installbay.no/product_info.ph...products_id=69
    Mvh Thor Helge N. Rønning
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Citroen Xantia Racerbil
    Alpine Ground Zero Focal

    Comment


    • #3
      se der ja, de såg jo absolutt ikke dum ut da !

      Comment


      • #4
        men ang magnet størrelse å chassis størrelse, hva burde jeg velge ut i fra disse høytalerene ?

        alpine spr-17s

        Comment


        • #5
          det er jeg ikke sikker på men jeg ville gått for den største av de for det har jo ingenting å si om de er for store men det er verre om de er for små.
          Mvh Thor Helge N. Rønning
          Alfa Romeo 156 1.8 TS
          Citroen Xantia Racerbil
          Alpine Ground Zero Focal

          Comment


          • #6
            hmm sant nok det da ! bare den går inn i døren :P tenker på lengden hehe

            Comment


            • #7
              elementet trenger 6cm. og maks lengde er 12cm. kan vell ikke være lengre enn 12 cm

              Comment


              • #8
                jeg vet ikke hvor mye det bygger men hvis du sender en pm\mail til installbay så får du nok all info du trenger tenker jeg.
                Mvh Thor Helge N. Rønning
                Alfa Romeo 156 1.8 TS
                Citroen Xantia Racerbil
                Alpine Ground Zero Focal

                Comment


                • #9
                  jeg bestillte de bare, å skrev det de trengte å vite så får de sende den som passer best

                  takk for all hjelp

                  Comment

                  Working...
                  X