Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp anng oppsett av høytalere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp anng oppsett av høytalere.

    Hei. Har nylig skaffet meg en Ford scorpio fra 1985,venter familie forøkelse så måtte ha meg en bil me litt større plass, så tenkte jeg og piffe annlegget litt opp. Har allerede JL audio 450/4 forsterker, og tenker og bestille meg nye høytalere, var og målte i bilen idag , og står kun 4" høytalere foran og bak i den. Så jeg tenkte og sette inn 6.5" i hattehyllen, og bytte ut 4" fremme med nye 4" Så da lurer jeg rett og slett om noen som har litt mer peil hvordan dette høres ut? 6.5" jeg tenker på er komponentsett, hvor burde jeg plassere diskantene eks eller trenger jeg diskanter når jeg har 4" fremme? Har en aktiv sub jeg skal bruke i nærmeste framtid.Forsterken har 2x150 (Driver 6.5) og 2x75 (som kan drive 4" fremme) Gi meg noen innspill på om min tanke høres bra eller helt forferdelig ut Har ikke råd til noe mer enn 2 par høytalere, så ny forsterker er uaktuelt.


    Takk for alle innspill


    Petter.

  • #2
    jeg kjører med http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1125 i bilen min, dette settet spiller bra i forhold til pris etter min mening
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      Hei! Hvorfor planlegger du å ha høyttalere i hattehylla? Med mindre du fokuserer på andre enn deg selv og din passasjer i frontsetet når du nå bygger kan jeg ingenting annet enn å anbefale deg og bruke tid på frontsettet fremme og heller kjøpe et dyrere sådan.

      Dersom du ikke er interessert i å bygge om slik at du får plass til større enn 4" fremme kan det bli vanskelig å få god lyd fremme etter mine erfaringer med "rimelige" frontsett i den størrelsen.
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment

      Working...
      X