Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er det som er best av de 2 kassene her =?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det optimale er 4cu ved 34hz på ditt element!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #17
      men jeg sjønner ikke så veldig mye av den box calcen dems :S ... så kan du hjelpe meg med det ell ?
      Digital Designs. hertz .usamp .alpine
      bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

      Comment


      • #18
        Originally posted by bmwfreak View Post
        men jeg sjønner ikke så veldig mye av den box calcen dems :S ... så kan du hjelpe meg med det ell ?
        Der talla er skrevet med rød skrift kan du endre! Til din maks mål for eksempel.
        Og på box volume finner du ut hvor stor kassa er, den verdien endrer seg ettersom du endrer størrelsa på kassa.

        Tuned Frequency (Fb) er det kassa blir tuna til. Port with og length er det som er med på å avgjør hvordan tuning du får på kassa. inkl. størrelsa på den!

        er rimelig simpelt bare man setter seg inn i det!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #19
          sjønner nesten ikke noe av det jeg .. har drivi og prøvd en stund nå .. men det er så mye tall og sånnt ...
          Digital Designs. hertz .usamp .alpine
          bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

          Comment


          • #20
            men har bestemt meg .. skal ha porta kasse !!!!.. men hvor lange skal bassrøra være da ??? skal ha dem oppigjenom hatehylla .... men må vite hvor langt dem skal nedi kassa da... så vis det er noen som vet det så si i fra da... men a.r? kan du fikkse det box calcen på re adio du à? du som kan det
            !!.her er vært fall måla til kassa da ,,, 95bred 40 høy 40 ..så da blir kassa på 114.82liter...
            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

            Comment


            • #21
              trenger all den hjelpen jeg kan få
              Digital Designs. hertz .usamp .alpine
              bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

              Comment


              • #22
                Electrical Q Value -Qes: 0.561
                Mechanical Q Value -Qms: 3.098
                Total Speaker Q Value -Qts: 0.475
                Free Air Resonance -Fs: 20.775 Hz
                Equivalent Compliance -Vas: 166.25 liters
                One-Way, Linear Excursion -Xmax: 22 mm
                Efficiency -SPL 1W/1m: 86.113 dB SPL
                Effective Piston Area -Sd: 810 cm^2
                DC Resistance -Re: 1.4 ohm
                Nominal Impedance -Znom: Dual 2 ohm
                Thermal Power Handling -Pe: 1500 W

                Mounting Depth - 11”
                Mounting Hole Diameter - 14.5”
                Overall Diameter - 16”
                Bolt Hole Circle - 15.25”
                Motor Width - 8.5”
                Motor Depth - 2.5”
                Basket Depth - 8.5”
                Displacement - 0.22 cu. ft.
                Weight - 36 lbs


                står det noe hvor lang nedi bass røra skal være og hvor stor det skal være ?
                Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                Comment


                • #23
                  For å svare på spørsmålet ditt først: Jeg kan ikke se at det sår noe om målene på bassrefleksrør i det du skrev i innlegget ditt. Så vidt jeg vet er det ikke hvor langt ned rørene stikker i kassa som teller, men derimot den totale lengden og diameteren på rørene som er viktig. Var det slik at du skulle ha rørene opp gjennom hattehylla i bilen din?

                  Et par småting som jeg kom på etter å ha lest en del av postene i denne tråden:
                  Du må være obs på å regne ut innvendig kassevolum. dvs trekke fra tykkelsen på materialene du skal bygge med, samt andre ting som opptar volum i kabinettet.

                  Jeg skal ikke legge meg ut med de mest erfarne byggerne her på forumet men jeg er litt uenig i et par ting... Lukket kasse gir mye trykk. Men det spørs hva man mener med trykk, er du ute etter en knallhard bass som "banker deg i brystet", eller en kjellerdyp bass som "rister innvollene"?
                  Den harde bassen er lettest å lage med lukka kasse, vil jeg påstå, fordi du da tuner den på en høyere frekvens. Dessuten vil mange elementer tåle litt mer belastning fordi det er motstand i luften bak membranen, og elementet får bevege seg mindre fritt frem og tilbake. (mer kontrollert)

                  Her er det ingen universale sannheter, men det kommer ann på elementet, kassevolum, plassering, forsterker osv osv

                  Forøvrig så vil subben spille litt høyere" altså være noe mer følsom ved bruk av bassreflekskonstruksjon (portet kabinett). Alt i alt er dette en smakssak.
                  - Du kan oppnå gode resultater med alle slags løsninger. Personlig mener jeg det er viktigere at du bruker et bra element, og følger de anbefalte kasseløsninger fra produsenten og bygger ei kjempesolid kasse. Dette sammen med en god forsterker som leverer massevis av effekt (watt!) sikrer suksess
                  Last edited by bass-freek; 10-07-2007, 22:26.
                  never enough!

                  Comment


                  • #24
                    har lyst på myk og god bass jeg hehe ... men har byggd kassa allt men er ikke ferdig enda ..
                    Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                    bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                    Comment


                    • #25
                      nå er kassa ferdig byggd ... har skaffa to bassrør på 6 tommer og 32 cm ... men hva skjer vis dem blir for korte a????
                      Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                      bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                      Comment


                      • #26
                        nå har jeg testa det .. og blei ikke noe fornøyd med det det var ikke trykk i det hele tatt det var mere bass uta for bilen en det var inni ... så jeg holder meg nok til lukka kasse ja .. der er det det trykke jeg vill ha .... ps sånn trykk jeg vill ha så du nesten ikke får puste i bilen og at du kjenner at basse sitter i bryste
                        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                        Comment

                        Working...
                        X