Announcement

Collapse
No announcement yet.

Måter å få mer lyd fram i bilen fra et lukket sedan-bagasjerom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Måter å få mer lyd fram i bilen fra et lukket sedan-bagasjerom

    Sitter her og funderer litt på denne.. Må få mer lyd fram, men helst uten megastore inngrep i bilen!
    Sånn som jeg ser det nå har jeg to tiltak som kan gjøres...

    1. Borre hull til en bassport midt oppå hattehyllen

    2. Kutte vekk skinnet bak midtarmlenet, kutte ut platen for å åpne opp for skipose, og ha et slags høyttalertrekk-stoff bak der.. Liker ikke dette valget, fordi det ser ganske pent ut sånn som det er, og etter jeg har vært å pølset der kommer det til å se halfassed ut >
    Åpent rett bak frister iallefall ikke.. må ha noe greier foran der.

    Har to 12" som spiller bakover i lukket kasse.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    Prøv å snu kassa og se om det blir bedre
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #3
      Problemet er at det er skråvegg på baksiden, med alt koblingsrælet.. Det er potte tett framover uansett da, så.. så veldig mye forskjell kan det jo ikke være.
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • #4
        Lag så stort hull som mulig i hattehylla. Ta den ut og skjær ut så mye du gidder, så sparkler du hullet fint og trekker opp hylla på nytt og limer fast frontstoff på baksida av hullet. Husk å ta hull i evt stål på undersida også da
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Hm.. takk for tipset!
          Jeg fikk faktisk en ide selv nå da.

          Jeg kutter hull til bassport hvor høyttalerne skal være i hattehyllen (der er metallet kuttet under allerede) , lakker bassporten i samme farge som hattehyllen, og putter en pen høyttalergrill over!
          Har bare grillene til fusion-settet mitt da... bør finne noe annet.
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #6
            Blir vel ganske lik passat b3 den audien din.Jeg hadde en slik.Lagde 4 hull i hatthylla og stålplaten. brukte 4 stk 4" koner fra aeroporter og satte de i hullene.Ble mye mere bass i bilen etter det.

            Comment


            • #7
              Er vel ikke så lurt å kappe i stålet som er under hattehylla. Er ikke det med på å stive opp bilen?

              Comment


              • #8
                På noen biler og på andre ikke.F.eks passat b3 har en bærebjelke bak setene,denne bør du ikke kappe i.Er vel samme med audi a4 også.Er jo ikke snakk om å kappe ut noe større hull, enn at de passer til konene til aeroportene.

                Comment


                • #9
                  La bjelken bak setene være i fred, så kan du kappe med du orker i det mellom den og bakruteavstiveren. Jeg har knapt noe igjen baki der og har ikke fått noe mykere bil av den grunn
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    Den bjelken kan forresten også fint brukes til å trekke kabler fra venstre til høyre side av bagasjerommet. I allefall signal og høyttalerkabler
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #11
                      Humm, vet ikke om jeg har en sånn bjelke jeg! Kan være jeg bare ikke har sett godt nok etter, men tror det er bare stålplater.
                      Uansett, det er nok av hull under stålplaten som jeg kan bruke.. Jeg kjøpte to bassporter på biltema, og driver å lakker dem nå!
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                      Comment


                      • #12

                        98' Audi A4
                        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                        Comment


                        • #13
                          Hvorfor bruke porter? Trenger bare et hull
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            skulle akk tl å spørre om det samme... kapp dem og bruk flensene

                            Comment


                            • #15
                              Porter vil vel fort "tune" bagasjerommet ditt til en eller annen kanskje irriterende resonans ja, kapp de rett under flensen, så korte som mulig. Det du kan gjøre så er å klippe til en 20x20cm frontstoff-bit som du setter på undersiden med en gummistrikk, så ser det litt greit ut fra oversiden også
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075
                              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                              Comment

                              Working...
                              X