Announcement

Collapse
No announcement yet.

herdet glass vs plexi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • herdet glass vs plexi

    over batterikassa mi i bilen min skal eg ha glass. men ka ville du ha valgt plexi eller vanleg herda glass? tenker at det blir et ganske bra med belasning?

  • #2
    Hm,skal det stå noe tungt på glasset? plexi tåler jævla mye juling,men blir fort ripete å stygt.Herda glass er greiere med tanke på riper.Nå kommer det jo veldig ann på hvilken tykkelse du velger da.Er jo står forskjell på herda glass med en tykkelse på 6 mm og plexi som er 1 cm tykt f.eks.Bilruter er jo herda glass. Har du ikke en glassmester i nærheten da? De kan jo glass ut og inn

    Comment


    • #3
      er ingenting so skal stå opp på detta glasset, men er inni basskassa mi og regner med det blir ganske bra trykk inni der?

      Comment


      • #4
        Med den porten så blir det vel neppe store trykket på selve ruta.

        Herda glass hadde jeg gått for.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Hadde satsa på litt tykkere vanlig glass jeg, plexi får fort riper og blir stygg. og herda glass er så absolutt ikke uknuselig, skulle man da vere uheldig å knuse herda glass får du jo en miliard små glassbiter i bagasjen som er kjipt å få ut igjen. vanlig glass med slipt kanter på en 10-12mm tåler overraskende mye, holder seg penere enn plexi og blir ikke så mange bitene om man skuller være uheldig å knuse det
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            8mm herda glass burde vell holde lenge?
            det skal jeg ha i basskassa mi i alle fall (en vegg)

            Comment

            Working...
            X