Announcement

Collapse
No announcement yet.

vrengning av alle 4 bass-elementene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vrengning av alle 4 bass-elementene?

    Hei!

    Jeg drev å monterte voltmeter i dashen i helgen, og det fungerer flott, men nå høres det ut som alle bass-elementene vrenger seg, uansett hvor høyt jeg spiller!

    Noen som vet hva det kan komme av?

    Ellers så er dette den første tråden min her, og det jeg har i bilen er følgende:

    spiller: Pioneer DEH-P4900IB
    monoblokk:Rockford Fosgate Power T1500-1BD
    subber til monoblokka:2 x Pioneer TS-W3001D4
    Rockford Fosgate 1f kondensator m/display
    Forsterker til di to andre subbene: Sony X-Plod XM-ZR604
    subber: 2 x Alpine SWS-1223D
    Diverse kabler fra RF og no mekonomen-greier.
    frontdører: JBL GTO527
    hattehylle/egne kasser: Pioneer TS-A6911

    Om jeg får til å sette inn noe mer i bilen har jeg ett sett til med 6*9 fra sony, og ett sett med Alpine SPE-1702 (5")

    Alle kassene er bygd selv, og bygd etter mål fra produsentene.
    Det skal også sies at dette står i en Ford fiesta 97`!:P

    Skal lage en egen tråd om anlegget, bare ble litt ivrig mens jeg holdt på her! hehe
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

  • #2
    og hvis du kobler bort voltmeteret blir det bra igjen da?
    hvordan koblet du dette voltmeteret?

    vrenger det uansett hvor lavt du spiller også??

    og hvorfor så mange merker?

    og hvorfor hive inn enda flere høytalere?

    selg alle høytalera + 2 av subbene og den ene forsterkeren og kjøp deg et nytt frontsett av høy kvalitet.
    Det vil bli seriøst mye bedre

    ellers håper jeg du finner feilen og ikke bli sur hvis jeg var frampå

    Comment


    • #3
      voltmeteret er koblet rett på batteriet,med sikring imellom..leste at det ikke hadde noe å si at det står å trekker strøm hele tiden..

      Ja, det høres ut som det vrenger seg uansett. Men jeg var innom Bilradiospesialisten her i Trondheim i går, og de mente at jeg kanskje hadde for dårlig jordingspunkt, og at det var det som kanskje forårsaket det. Så om jeg har flaks nå, så er det bare det. I værste fall har jeg rasert hele anlegget. DA skal jeg ikke ha så mye forskjellig. da blir det BRA,men enkelt..
      Grunnen til at jeg har så mye forskjellig er at jeg har kjøpt en den forskjellig til bilen oppigjennom bare for artig, også var jeg russ i fjor, og da kjøpte jeg alt anlegget til russebilen.

      Fikk igjen masse penger på skatten i går, så det bli nok en del nytt nå uansett!
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #4
        Ta deg en tur til Planet HiFi, de kan helt sikkert hjelpe deg å se på dette.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          hvis det er dårlig jord så kan du jo bare prøve å legge en kabel fra batteriets minus pol og rett til efektforsterker.Og ta bort den som er der nå.
          Behøver ikke å strekke den pent.
          bare for å prøve mener jeg.Blir det bra så vet du hva du må gjøre.
          Hjelper det ikke så kan du jo gjøre det samme på spiller.

          hjelper ikke dette heller må du gå over alle kabler.Finnes det ikke feil så er det en feil med utstyret

          Comment


          • #6
            Da har jeg satt inn anlegget igjen! Måtte ta det ut siden mannen som tok EU-kontrollen ikke ville godkjenne med anlegget sånn som det står. Ellers var alt i sin skjønneste orden!
            I dag boret jeg hull direkte i gulvet, og pussa bort alt av lakk osv rundt, og nå fungerer anlegget som bare det igjen! Godt å få renska ørene for ørevoks igjen gitt:P hehe

            Men, jeg fikk igjen en del på skatten, og har planer om å bytte ut litt. Noen som har forslag til hva jeg kan bruke ca.5000kr på? bytte ut o.l?
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio
            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

            Comment


            • #7
              Det er antagelig en grunn til at mannen ikke ville godkjenne bilen din med basskassa montert slik den er. Så du bør lage noen solide fester til denne. Vond å få i bakhode om du skulle kræsje front mot front
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Jeg er klar over det, og det var heller ikke meningen at anlegget skulle stå sånn. Jeg skulle egentlig bare teste om det kom til å fungere, og da ble det bare stående sånn.
                Nytt oppsett skal lages bare det blir litt varmere i været. Har nemlig ikke noe sted å stå inne! -Så, om noen har en ledig garasje eller lignende i Tr.heim så er det bare å si ifra!
                Andreas Dibbern
                Ford Fiesta
                Takk til B2Audio
                B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                Comment


                • #9
                  Da har jeg vært hos bilradiospesialisten i Trheim igjen, for lyden var fortsatt ikke bra. Og det var jo selvfølgelig ikke noe galt med anlegget, det var bare at basskassa hadde blitt presset fra hverandre i skjøtene! Så,mens jeg alikevel var der kjøpte jeg likegodt litt nytt!

                  Det jeg kjøpte var:

                  2 x pioneer TSW3001D4
                  Harman/kardon CA1500M
                  Rockford fosgate parapunch remote
                  Andreas Dibbern
                  Ford Fiesta
                  Takk til B2Audio
                  B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                  Comment

                  Working...
                  X