Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et lite tips til de som lager worklog/prosjekt tråder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et lite tips til de som lager worklog/prosjekt tråder

    Hei

    Jeg personlig syntes det er ganske morsomt og lærerikt å se på andres projekter, men det er en ting som er ganske irriterende når man skal se på disse flotte prosjektene, som er her. Det er at man må bla seg gjennom alle sidene for å få med seg hele prosjektet, det kan bli ganske mange sider etterhvert... Så derfor vil jeg foreslå at alle som skal lage prosjekt tråder bruker første posten i tråden til å legge ut oppdateringer.


    Feks. slik:


    Update 1.1.2009

    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla...
    .bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla ....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla....bla...
    bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla ....bla...bla....bla....bla...bla....bla....
    bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla. ...bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla
    ....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla... bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla

    Update 5.3.2009
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla...
    .bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla ....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla....bla...
    bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla ....bla...bla....bla....bla...bla....bla....
    bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla. ...bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla
    ....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla... bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla....bla ...bla....bla....bla...bla....bla....bla...bla....
    bla....bla...bla....bla....bla...bla....bla


    Ville egentlig hatt Spoiler funksjon, for da hadde man slipt å fylle opp den første posten så veldig. men det gikk vist ikke på dette forumer. (Går det an å få til det?)


    Håper dere andre også syntes det er en bra idè
    Mvh. JonAn
    Honda Civic HB 94 mod.

  • #2
    Jeg stemmer også for en spoilerfunksjon! Spesielt til bilder og sånt.. blir mindre knot. Jeg lager alltid historikken på den måten der, om det så bare er en liten changelog.
    Men greit å bumpe tråden sin litt også.. Men det er ork når den blir på 10 sider++

    Kanskje feil forum å poste dette i? Dette er kanskje mer for administratorer som gjør kunngjøringer, ikke forslagskasse.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #3
      jeg synes det er kjempe plagsomt me folk som oppdaterer i første post.. er litt av sjarmen å lese sider med tips og triks etterhverts om bilen tar form..
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        Problemet er jo kanskje om man skal prøve å fordøye et par worklogger, hvor det er så vannvittig mye offtopic og tull og fjas innimellom! Diskusjon og kommentarer om fast og løst i tråden, og en litt omfattende førstepost liker jeg best, da.
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #5
          Som Eirik sier, litt av sjarmen er jo det og lese fra første side og utover, for da føler jeg det blir mer flyt i diskusjonene rundt prosjektet. For da følger man det lettere.. Istedetfor og bla meg igjennom 1. posten, og så måtte bla meg utover for og se hva folk mener, for føler at tilbakemeldingene blir mer direkte og aktuelle på den måten.
          Men, det er det jeg føler, og derfor jeg har gjort det på den måten selv
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • #6
            Sorry hvis dette har blir spurt om tidligere, men går det å linke til ett spesielt innlegg. I så fall kan du

            UPDATE (link til den posten)
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              For å linke direkte til en post så er det jo bare å trykke på tallet oppe i hjørnet av hver post, i ditt tilfelle var det nr 6

              f.eks http://www.bilstereoforumet.no/showp...26&postcount=6

              Comment


              • #8
                er det noen funksjon som gjør at en kan vise alle poster av trådstarter i en prosjekttråd da?
                sound.vision.soul

                Type R

                Comment


                • #9
                  klikk på "søk i denne tråden" velg "avansert"
                  søk på nicknavn så kommer alle postene til den personen opp
                  er jo gjort på ca 10 sekunder

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by LLH View Post
                    er det noen funksjon som gjør at en kan vise alle poster av trådstarter i en prosjekttråd da?
                    Nah.. Dette var et godt spørsmål egentlig. Eller.. Ikke om det går an - men om det kan gjøres her på BSF..

                    På den måten kan jeg gå inn på "LLH sin byggetråd" og lese fra post en og ut over. Alle sidene, og få med meg alle kommentarene som er postet underveis. Men at man så har en "show-only" funksjon i tråden, som filtrerer bort alle andre poster enn trådstarter. På denne måten får man jo opp poster kun av trådstarter og dermed alle poster som inneholder updates av prosjektet..

                    Så klart vil man jo da få med alle postene hvor trådstarter svarer bortfiltrerte poster - men dette mener jeg skulle vært en liten kamel å svelge, til fordel av at man får enkel og målrettet tilgang på det man er ute etter.. + at man ved et klikk har mulighet til å hente inn alle postene tråden inneholder dersom man ønsker å se alle andres tilbakemeldinger og OT...

                    Godt forslag Lars! *klapper i hendene*
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Jeg føler også at det er viktig med litt tomprat/svada/tull innimellom..

                      Det finnes mange gullkorn i prosjekttrådene så og poste alle oppdateringer i første post blir knotete når man ikke ser relevansen til en slengkomentar f.eks:P
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment

                      Working...
                      X