Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken forsterker?

    Jeg har Pioneer p77mp som utgangspunkt da den var et bra alternativ for noen år siden. Denne har jeg Ipoden koblet opp mot hvor filene ligger som lossless. -har blitt for lat til cdér..
    Så har jeg lyttet meg frem til Alpine spx-17ref 6.5" fordi de gjengir i utgangspunktet litt grøtete lyd veldig bra.
    Dvs, de gir meg det jeg er ute etter: Ryddig og varm bass/mellomtone.

    I stuen spiller jeg LPér på en Dual spiller med en Shure MD75 pickup via en HK 650 amp og ut igjennom noen gamle B&W(som jeg ikke husker navnet på). Det høres greit ut. Høyttalerene er det svake punktet her, men forsterkeren og pickupen gjør en veldig stor forskjell ifra hva som ble brukt tidligere.

    kom gjerne med eksempler på gamle modeller.

    Pris? Ikke høyere enn 5000.
    Mercedes 280 ce -72
    pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

  • #2
    Forsterker til Alpine elementene regner jeg med?
    Vel, du har jo Harman\Kardon CA280. Lekkert design, god lyd og nok krefter; ikke så aller værst priset heller (rundt 3000 mener jeg å huske).
    Ellers har Alpine også gode forsterkere som heller ikke er svindyre, selv om de gjerne koster litt mer enn enkelte andre med samme effekt. De har to serier, hvor den ene ligger omtrent på nivået til H\K, mens den andre er enda litt mer eksklusiv og påkostet. Vet ikke hva slags lydkarakter de har, men det er gode greier i hvertfall.

    Comment

    Working...
    X