Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av komponenter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av komponenter

    Jeg bygger en bil som er til dels ombygget.

    det var en 4 dørs, men bakdørene er sveiset igjen.
    I baksetet skal jeg ha 2 subwoofere, 2 forsterkere ( der den ene skal drive frontsettet og den andre to subber)

    Forran blir det Pioneer p7000 ub eller p88rs og et komponentsett.

    Men, hva passer sammen av komp og sub \ amp?

    budskjett? 15k på amp,sub og komp sett.
    merker? jeg har prøvd pioneer og RF, så de er utelukket.

    Mvh
    Erik
    Volvo 742 sound and tuning prosjekt. 450 hk, 550 nm.

    Har jobbet med lyd litt til og fra siden år 2000, mest som lydteknikker kor og litt som DJ. det er ikke volumet med kvaliteten som veier tyngst.

  • #2
    Digital Designs

    www.IT-Spesialisten-Lyd.tk
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      hva med å gi han et ordentlig pakketilbud da?

      er selv ganske imponert over DD
      mvh Sindre Carlsen

      Comment


      • #4
        jeg har prøvd pioneer og RF, så de er utelukket.
        Så... hvorfor er disse merkene utelukket da? Hvordan likte du lyden på dem?
        Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

        www.transmedia.no www.streetsound.no

        Comment


        • #5
          Kan anbefale:

          2stk DD512 subber

          1stk DDC6.5 / DDCX6.5 frontsett (sistnevnte er coaxials)
          - Gir en eksepsjonelt god lyd, og sammen med nedennevnte forsterker vil det gi skikkelig lyd fra seg.

          1stk DDM1a (monoblokk til subbene)
          - 1 Ohms stabil og gir 1200 Watt RMS i den konfigurasjonen. Dette er watt oppgitt av DD, men i praksis yter den mer. DD er veldig konservative med Watt-ratingen sin.

          1stk DDA4 (4kanaler til kupehøyttalerne)
          4x100 Watt RMS i 2 ohm og 65 Watt RMS i 4 ohm. I praksis 4x175 Watt RMS i 2 ohm og 4x100 Watt RMS i 4 ohm.

          Dette er en topp pakke for å få god lyd i bilen og godt med lydtrykk!

          Subwooferen som jeg har anbefalt deg selger vi plenty av og alle kunder som har kjøpt denne har vært meget fornøyde.

          Veiledende pris: 14950,-

          Pakkepris: 11990,- inkludert frakt!








          Last edited by DD-Henrik; 05-03-2009, 21:37.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Komp.sett
            Alpine SPR-17S
            eller
            Focus Acoustics BK-6

            Forsterker
            Alpine MRP-F300 4x50w rms

            Monoblokk
            Alpine MRP-M1000 1x1000w RMS @ 2 ohm

            Subwoofere
            2 stk Focus Acoustics Black 12"
            500w rms

            Veil ca 13300

            Pris 10 450,- ved Alpine SPR-17S komp.sett

            Comment


            • #7
              Originally posted by TransMedia StreetSound View Post
              Så... hvorfor er disse merkene utelukket da? Hvordan likte du lyden på dem?


              Jeg har komplett pioneer i bruksbilen, avic x1r, komp sett forran, 9x6 bak og en 12".
              RF har jeg prøvd mye rart av og de har egentlig aldri gjort den jobben jeg har leitet etter.
              Volvo 742 sound and tuning prosjekt. 450 hk, 550 nm.

              Har jobbet med lyd litt til og fra siden år 2000, mest som lydteknikker kor og litt som DJ. det er ikke volumet med kvaliteten som veier tyngst.

              Comment


              • #8
                takk for tilbudet dBkompaniet og Digital Diesign.
                De er meget aktuelle

                Men hvorfor vil dere velge akuratt de komponentene dere har lagt ut?



                Kassene som skal lages har et potensielt volum på 40 liter per kasse, og skal være lukket.
                Volvo 742 sound and tuning prosjekt. 450 hk, 550 nm.

                Har jobbet med lyd litt til og fra siden år 2000, mest som lydteknikker kor og litt som DJ. det er ikke volumet med kvaliteten som veier tyngst.

                Comment


                • #9
                  unnskyld for å være litt off topic i tråden din, ealoken, men dette er faktisk meget bra lesing fra en relativt stille forumbruker.. To eller flere firma som legger ut pakkeløsninger i åpent fora, med pris og tilbud. Genialt.

                  Lykke til med valget ditt, ealoken. Regner med vi får se noe prosjekttråd etterhvert ja?
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ealoken View Post
                    takk for tilbudet dBkompaniet og Digital Diesign.
                    De er meget aktuelle
                    Men hvorfor vil dere velge akuratt de komponentene dere har lagt ut?
                    Kassene som skal lages har et potensielt volum på 40 liter per kasse, og skal være lukket.
                    Grunnen til at jeg har lagt ut det tilbudet jeg har er fordi dette er ett typisk anlegg for de som skal bruke 10-15k med kabler osv.
                    Vi har også fått veldig gode tilbakemeldinger på dette utstyret, både her på forumet hvor flere har kjøpt denne typen subber som jeg nevner, og f.eks denne posten på club-honda forumet.

                    Er bare å hive meg på MSN hvis du vil vite noe mer, eller bare diskutere bilstereo generelt, nilspn@online.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by dBcompaniet View Post
                      Grunnen til at jeg har lagt ut det tilbudet jeg har er fordi dette er ett typisk anlegg for de som skal bruke 10-15k med kabler osv.
                      Vi har også fått veldig gode tilbakemeldinger på dette utstyret, både her på forumet hvor flere har kjøpt denne typen subber som jeg nevner, og f.eks denne posten på club-honda forumet.

                      Er bare å hive meg på MSN hvis du vil vite noe mer, eller bare diskutere bilstereo generelt, nilspn@online.no
                      Dette høres meget bra ut
                      takk for hyggelig prat på msn også

                      Men siden dette er en show\racer bil så må de se litt kule ut også

                      Men hvorfor 12 og ikke 10" ?
                      Volvo 742 sound and tuning prosjekt. 450 hk, 550 nm.

                      Har jobbet med lyd litt til og fra siden år 2000, mest som lydteknikker kor og litt som DJ. det er ikke volumet med kvaliteten som veier tyngst.

                      Comment


                      • #12
                        Kan godt ta 10" istedenfor 12". Men ser jo ikke vitsen, når prisen omtrent er den samme og 12" trøkker bedre
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          hvordan er snerten i 10" kontra 12" ?
                          Volvo 742 sound and tuning prosjekt. 450 hk, 550 nm.

                          Har jobbet med lyd litt til og fra siden år 2000, mest som lydteknikker kor og litt som DJ. det er ikke volumet med kvaliteten som veier tyngst.

                          Comment


                          • #14
                            Snerten? Hva mener du?
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #15
                              Han lever på 10" er mye kjappere enn en 12" myten...
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X