Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub til H/K CA1500M

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub til H/K CA1500M

    Kjøpte meg i dag en H/K CA1500M og nå lurer jeg litt på hvilken sub som kan passe sammen med denne?
    Har tenkt litt på Alpine Type-R 12", Rockford Fosgate Power T1 12" og Hertz HX 300

    Noen som har noen formeninger om noen av disse elementene eller noen andre som kunne passet???
    (Er mest opptatt av lydkvalitet)
    Last edited by Helge; 23-02-2009, 21:53.
    07 VW Touran 2.0TDI DSG Highline
    97 VW Polo 1.4

  • #2
    Hvis lydkvalitet er å foretrekke så stryker du T1 av listen og så velger den du synes ser best ut :-) Både Type R og Hi Energy serien er meget bra elementer og du blir neppe skuffet over noen av de to.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      ok.
      Men hva er forskjellen på HX300 og HX300D? og hvilken av de vil passe best til forsterkeren? (Ja jeg er nybegynner på bilstereo)
      07 VW Touran 2.0TDI DSG Highline
      97 VW Polo 1.4

      Comment


      • #4
        Hx300 er en enkelt spolet subwoofer på 4 ohm, så med denne vil forsterkeren din yte 360 watt rms.
        Hx300D er en dobbelt spolet subwoofer på 4+4 ohm, her kan du velge om du vil koble den slik at forsterkeren "ser" 2 ohms last eller 8 ohms last. Forsterkeren din vil i 2 ohm yte 600 watt rms.

        Jeg personlig ville ha gått for Hx300 da du punkt 1 ikke bør kunne klare å koble feil og punkt 2, jo lavere last du har på forsterkeren jo mindre kontroll på elementet vil den stort sett ha. Lydmessig så låter det bedre i 4 ohm enn i 2 ohm, men det kommer jo litt ann på hva du selv vil.
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #5
          Jeg har to stk. Alpine Type R koblet på min CA1500. Dette er koblet i 1 Ohm og spiller ganske bra.
          Prøvde for morro å koble fra det ene elementet, og det ble merkbart penere lyd, selv om jeg ikke merket noe særlig volumtap.
          Potensialet ligger der i begge elementene, det gjelder bare å bygge eller å sette elementene inn i en god tilpasset kasse.

          Jeg tror jeg ville latt utseende bety litt, for som EA sier, du blir neppe skuffet av noen av disse elementene

          Comment

          Working...
          X