Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruke 12V uttaket bak till forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bruke 12V uttaket bak till forsterker?

    Mulig dette er ett dumt spørsmål men må bare spørre

    Er det mulig å bare ta kabelen till 12V uttaket som er bak i bilen og koble på en forsterker?

    Bilen det gjelder er en Skoda Octavia RS2

  • #2
    NEI! *ti tegn*

    Comment


    • #3
      Niks, nei og njet!

      Av den enkle grunn at den heeelt sikkert ikke er dimensjonert for mer en noen få ampere strømtrekk. En forsterker vil meget fort kverke alt som heter ledninger og sikringer i det opplegget der.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Typhon View Post
        Niks, nei og njet!

        Av den enkle grunn at den heeelt sikkert ikke er dimensjonert for mer en noen få ampere strømtrekk. En forsterker vil meget fort kverke alt som heter ledninger og sikringer i det opplegget der.
        Kan jo være at han har en liten aktiv sub som ikke trenger mye strøm,og som han trenger å regulere vekk til fordel for anna bagasje.... og har hi-input(signal fra høytalerne)(og vært innom på netthandelen.no) les:Fence Audio....
        Men det er jo ikke å anbefale... Uttaket bake(går ut fra det er en sånn sigarett-tenner uttak) er vel mere beregnet på en kjølebag o.l.
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Har null peiling på hva slags ledning som er lagt opp til det uttaket bak så bare måtte spørre. Hadde spart meg for mye ledningstrekking

          Comment


          • #6
            Originally posted by bachen View Post
            Har null peiling på hva slags ledning som er lagt opp til det uttaket bak så bare måtte spørre. Hadde spart meg for mye ledningstrekking
            Hva er det du skal ha i bilen,eller vet du det ikke helt? Masse å velge mellom,kansje...
            Her på forumet er det mange som "har egen bilstereo-sjappe" som kan hjelpe deg... Bare å spørre i vei...
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              Tanken er ett slim element med en monoforsterker., men har ikke slått meg fast på verken merke eller pris. så er åpen for forslag., er bare ikke super keen på å bgynne kabeltrekkinga i en så ny bil :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by bachen View Post
                Tanken er ett slim element med en monoforsterker., men har ikke slått meg fast på verken merke eller pris. så er åpen for forslag., er bare ikke super keen på å bgynne kabeltrekkinga i en så ny bil :P
                Strøm kan vel ikke overføres trådløst,så da kommer du ikke utenom... Kan jo la en Bilstereo-butikk gjøre jobben dah...
                De har sikkert en varm plass å stå,så slipper en selv å ødelegge sprøe deksel/klips i kulda(og bli JÆVLA forbanna på "at eg sku bynne m d her")
                Men du kommer sikkert ikke utenom en sub(slim-type) for en god lyd i bilen din... Men som sagt.. Tråden Ønskes kjøpt:hva vil du ha,Biltype og hvor mye du vil legge i av økonomi...
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bassoflove View Post
                  Strøm kan vel ikke overføres trådløst,så da kommer du ikke utenom... Kan jo la en Bilstereo-butikk gjøre jobben dah...
                  De har sikkert en varm plass å stå,så slipper en selv å ødelegge sprøe deksel/klips i kulda(og bli JÆVLA forbanna på "at eg sku bynne m d her")
                  Men du kommer sikkert ikke utenom en sub(slim-type) for en god lyd i bilen din... Men som sagt.. Tråden Ønskes kjøpt:hva vil du ha,Biltype og hvor mye du vil legge i av økonomi...
                  Kommer nok til å gjøre det selv, men er det der med kulde og ikke garasje som er en kjip faktor. Men alt kan løses
                  Tanken er en glassfiber-basskasse bak på siden med slim element + monoforsterker som er så liten som mulig. har sett en del på pioneer. Men er ute etter erfaringer anngående slim subwoofere, derfor jeg dro opp den andre tråden her også!

                  HER
                  Last edited by bachen; 17-02-2009, 22:01.

                  Comment


                  • #10
                    Har en Kicker Comp slim subkasse 10" og forsterker som går for 2390,- pluss frakt.

                    Comment


                    • #11
                      Sigg-uttak er vel stort sett sikra med 15A sikring, så du får vel ikke drevet rare subforsterkern på den. Teoretisk ca 200 watt om forsterkern var 100% effektiv. I praksis tviler jeg du får drevet så mye som en 2x50w på uttaket...
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by r3mark View Post
                        Sigg-uttak er vel stort sett sikra med 15A sikring, så du får vel ikke drevet rare subforsterkern på den. Teoretisk ca 200 watt om forsterkern var 100% effektiv. I praksis tviler jeg du får drevet så mye som en 2x50w på uttaket...
                        hva hvis man hadde lagt en skikkelig sikring på kabelen da. og demontert kabelen fra sigarettennerutaket og lagt ledningen rett till forsterkeren isteden. blitt noe bedre da ? "ro ro til fiskeskjær"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bachen View Post
                          hva hvis man hadde lagt en skikkelig sikring isteden da. og demontert kabelen fra sigarett tenner utaket og lagt ledningen rett till forsterkeren. blitt noe bedre da ? "ro ro til fiskeskjær"
                          Fremdeles like jalla fram til den første sigarettenneren!

                          Legg deg en kabel fra batteri og bak, holder fint med 21mm2 f.eks om du ikke skal ha store greiene.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Fremdeles like jalla fram til den første sigarettenneren!

                            Legg deg en kabel fra batteri og bak, holder fint med 21mm2 f.eks om du ikke skal ha store greiene.
                            Her kommer nokk ett dumt spørsmål :P,

                            Hvor går grensa for "ikke store greiene"?

                            Og "løsnignen" med større sikring på kabelen hadde jo vært om den kabelen hadde gått rett til batteriet. men alle sigarettennerene er kanskje seriekoblet?
                            Last edited by bachen; 17-02-2009, 23:13.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bachen View Post
                              hva hvis man hadde lagt en skikkelig sikring på kabelen da. og demontert kabelen fra sigarettennerutaket og lagt ledningen rett till forsterkeren isteden. blitt noe bedre da ? "ro ro til fiskeskjær"
                              Større sikring ja...

                              "Duuu? Hva er det som lukter så brent her?"
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X