Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ditt avspillingsmedia på bilspiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ditt avspillingsmedia på bilspiller

    Lager en liten poll på hva folk bruker som avspillingsmedia på DIN bilspiller..
    For meg virker det som om "alle" fremdeles bruker CD`er, selv om de har spillere med AUX og USBinngang, stemmer dette?

    Jeg har kun brukt minnepenn siden jeg fikk min første spiller,aldri hatt noe krøll og problemer med det, slipper hundre cdplater som ligger å slenger i bilen.

    Hva bruker du?
    64
    CD
    75.00%
    48
    Ipod/MP3spiller
    14.06%
    9
    Minnepenn/ekstern harddisk
    7.81%
    5
    Annet? Isåfall, hva..?
    3.13%
    2

  • #2
    denne skal vell inn i media delen?

    Comment


    • #3
      Bruker mest dvd

      Comment


      • #4
        Via Bluetooh på telefonen :-)

        Ingen kabler eller ekstra dingser.
        Pioneer & JL Audio

        Comment


        • #5
          Så mange på CD, hadde jeg faktisk ikke trudd..

          Sjøl har jeg ett lite bibliotek med over 10000 mp3'er
          Kan ikke huske sist jeg lasta over ny musikk på ipoden engang

          Comment


          • #6
            Originally posted by dBcompaniet View Post
            Så mange på CD, hadde jeg faktisk ikke trudd..

            Ante meg egentlig. De aller fleste jeg kjenner bruker CD-plater, kjenner vel kun 2 som bruker usb-enheter,selv om de har både USB og/eller minijack-inngang..

            Comment


            • #7
              Bytter litt på igrunn, tipper sånn ca. 50/50 med bruk av cder og ipod. Sånn har det forøvrig vært med alle spillerene mine , alpine eller pioneer.. Men er ålreit med et par hundre gigabyte i hanskerommet i tillegg til cdene
              1993 BMW 318is coupe

              Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

              Comment


              • #8
                Trodde det var mange fler som hadde gått over til det enkelre liv med minnepenner, og minijacks. Selv bruker jeg bare FM-sender på SE mobilen min, litt mye makk, men overaskende god lyd, helt til du trenger litt mye volum

                Comment


                • #9
                  Hmpf.. Hadde jeg hatt lyd i bilen akkurat nå kan det være - til nød - at jeg hadde brukt iPhone'en som lydkilde.. Men hvorfor plages med dårlig lydkvalitet når man kan bruke CD?
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Orginal honda Pioneer spiller som leser vanlig cd og brente Cd med WMA filer nå. Til sommen er det KUN vanlige standard ubrente rett fra trykkeriet Cd`er.. Ipod om jeg gidder og kjøpe en.. Er det sånnn at filene må være i dette eple formatet? Om så så utgår det.. Det betyr vel bare at jeg må ha dobbelt sett med filer på dataen og det utgår..
                    sound.vision.soul

                    Type R

                    Comment


                    • #11
                      lytter mest til cd men har en ipod tilkoblet med egen interface .prøvde uten komprimering men allikevel det låt fremdeles bedre fra cdn... så, hvorfor bruke så mye penger på kvalitets komponenter om jeg skal bare lytte til komprimerte filer?...

                      hjemme bruker jeg også pc til streamen med dedikert separert D/A konverter og digital EQ/dsp, men mest pga det er lettere å plukke en cd fra en liste, framfor å lese i coverne og velge -men det tar tid å legge alle plattene i pcn gitt... så det er ikke annet en rent praktisk og enklere en av grunnene til at vi velger andre medie alternativer -ikke nødvendigvis fordi det låter aller best...

                      jeg er vel ikke alene om å ha ødelagt mange cd platter gjennom årene når de brukes i bilen... tenkt hvor mye enklere er med en minnepenn når de får en kapasitet på over 100G... det blir plass til mange cdr uten komprimering det.
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        skjønner ikke de som gidder å bruke cd'er jeg, bare rot sysn nå jeg
                        SQ Saab 9-3
                        Team dynaBel

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by LLH View Post
                          Er det sånnn at filene må være i dette eple formatet? Om så så utgår det.. Det betyr vel bare at jeg må ha dobbelt sett med filer på dataen og det utgår..
                          iPod-en støtter *.m4a og *.mp3.. I hvertfall.. Men hvis du "importerer en CD inn i iTunes" lager den *.m4a-filer av musikken. Og for å synkronisere iPod og datamaskin må du bruke iTunes.

                          Så her er muligheten å rippe CD-ene med et annet program, slik at de havner på maskinen din i *.mp3 og deretter legge dem inn i iTunes-biblioteket ditt. Litt ekstra arbeid, men da får du "full funksjonalitet" - i ditt tilfelle..


                          Originally posted by matador View Post
                          jeg er vel ikke alene om å ha ødelagt mange cd platter gjennom årene når de brukes i bilen...
                          Derfor man alltid må brenne en kopi til å ha i bilen, veit du vel!
                          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                          • #14
                            Bruker cd'er og kun det. MP3 har for dårlig lyd kvalitet etter min smak. Brenner .flac filer på cd'er. Funker knall. Skal bruke dvd nå som jeg får montert ny-spilleren.
                            Mvh Morten
                            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                            Bad Sound Kills Good Music!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Runek View Post
                              skjønner ikke de som gidder å bruke cd'er jeg, bare rot sysn nå jeg
                              Finnes de som vil ha litt lydkvalitet og 320kbits mp3 funker det, men det ER en forskjell på det og en vanlig CD.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X