Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz mille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz mille

    Hei, lurer på om noen har hørt både ml165 og ml1600? Skal kjøpe nytt anlegg snart, og lurer på om mille-serien er verdt de ekstra tusenlappene.

  • #2
    Originally posted by Cerwin_ View Post
    Hei, lurer på om noen har hørt både ml165 og ml1600? Skal kjøpe nytt anlegg snart, og lurer på om mille-serien er verdt de ekstra tusenlappene.
    Hva skal du bruke de til?

    De har litt forskjellig egenskaper

    Comment


    • #3
      vil jo at de skal spille så pent og naturlig som mulig da

      Comment


      • #4
        I en dørmontering (IB) vil MLK-165 strekke seg litt lenger ned i bassen, det er vel den største forskjellen.
        ML-1600 har litt lavere Q-verdi som gjør de mer egnet til dedikerte små kasser.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Okey, da går jeg for ml 165 igjen var egentlig ganske så fornøyd med det så. Hva med diskantene? Space1 vs Ml 280?
          Last edited by Cerwin_; 09-02-2009, 14:44.

          Comment


          • #6
            Space 1, om du MÅ ha Hertz.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Kan du forklare hvorfor? MÅ ha hertz ja har hatt en del fra de, og er fornøyd sålangt, ville igrunn prøve meg på mille, men da vil jeg ha igjen for de ekstra tusenlappene..så om jeg ikke får det så blir det vel mlk165 igjen

              Comment


              • #8
                Den låter bedre?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Typhon View Post
                  Space 1, om du MÅ ha Hertz.
                  Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil med den, men du må jo gjerne komme med forslag i samme prisklasse som du mener er bedre!

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Om jeg skulle hatt Hertz diskant så hadde jeg valgt Space 1 fremfor den andre saken.

                    Andre diskanter:
                    Morel MT12 (1.398,-)
                    FOCAL TN52 (1.890,-)
                    FOCAL TNK K2 Power (1.190,-)
                    SEAS LOTUS 25mm Softdome RT27F (695,- pr. stk)

                    For å nevne noe, i litt variert pris.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Cerwin_ View Post
                      Okey, da går jeg for ml 165 igjen var egentlig ganske så fornøyd med det så. Hva med diskantene? Space1 vs Ml 280?
                      Går du for ML165 så går du for ML280 eller ML280S. Jeg blir svært forundret om ikke de er utviklet for å spille bra sammen .

                      Tony tenker sikkert på ett sett eller en kombinasjon fra Morel som også er bra saker. Jeg har noen ubrukte elementer som kan være ett alternativ f.eks Elate 6 sammen med Supremo Van den Hul diskanter eller Supremo 6 sammen med Supremo Van den Hul diskanter. Går billig, send PM hvis det er interessant.
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #12
                        Takker for svar Jeg har også trua på ml280, men blir litt usikker når det blir sagt at space 1 spiller bedre, noe jeg ikke kan forstå.

                        Comment


                        • #13
                          Fordi ML280 er dyrere? Jeg liker godt lyden til Space, ikke noe problem å dra på litt med dem, og ikke er de for skrikete.
                          mvh
                          Terje

                          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                          Comment


                          • #14
                            Personlig erfaring > Prislapp
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by terion View Post
                              Fordi ML280 er dyrere? Jeg liker godt lyden til Space, ikke noe problem å dra på litt med dem, og ikke er de for skrikete.
                              Mener du at space 1 er bedre fordi at ml280 er dyrere? Tenker lydkvalitet jeg nå, ikke pris

                              Comment

                              Working...
                              X