Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger noen få tips ang plasseringer og slikt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger noen få tips ang plasseringer og slikt.

    Hei!
    Driver for tiden å bygger meg en noe mer dugandes bil enn det jeg kjører rundt med nå, en bil som kanskje ikke er den mest normale prosjektbilen for øyeblikket. Det er snakk om en '85 Mazda 929 Coupe!
    Nå har jeg ikke planlagt å bygge noe show bil, så det blir vel ett forholdsvis dårlig oppsett når jeg ser på mange av de andre bilene her inne på forumet. Har allerede fått fatt i ett sett med MDS høytalere som skal stå oppi hattehylla, virker som at det er en knallgod lyd i disse!


    Men nå har det seg sånn at bensintanken står lent inntil baksetene inni bagasjerommet i denne modellen.


    Planen så langt er å montere forsterkeren på plata som dere ser jeg har skjært til. Denne plata er skrudd fast foran bensintanken. Men så er spørsmålet mitt, hvordan skal jeg bygge/plassere kassa til subben for å få lyden best mulig inn i bilen her? Vurderer å montere en 10" Dynabel sub da jeg tror den kan passe bra til musikken jeg hører mest på; rap osv.

    Hva tror folket?

    Mvh,
    Sondre

    Last edited by skj0lsvik; 09-02-2009, 00:08.
    -Sondre Skjølsvik

    Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

  • #2
    Som Mercedes w124 mb230e eier så har jeg samme "problemet" med bensintank i seteryggen.
    Best resultat vi har fått til uten å gå helt perverst til verks er følgende "enkle" løsning:
    1-2 suber i portet kasse, portene går direkte igjennom hatthylla, subene slår mot bakluka/rævva.
    Her kan du lage litt "anleggsflate" ved å dempe bakluka/dørken bak.

    Vi driver nå å mekkelerer på en 300e med 2 A/D/S suber i portet kasse med MTX 1501d forsterker.
    får se hvor mye saft vi får utav de subene før de kveiler, men vi skal bruke samme framgangsmåte.

    På min merc så skal jeg flytte p3 suben til hatthylla og bygge en ganske flat kasse ca 20cm dyp med litt skrå, har ikke peiling hvordan det blir, men jeg får iallefall plass til barnevogna.
    Jeg lever på lånt tid foreløpig med p3212`ern i lukket kasse i bagasjen, spiller greit men langt ifra potensialet. Har ikke maltraktert hatthylla enda heller.

    Sikkert andre her med mercedes som har noen vettuge tips

    Comment


    • #3
      Båndpass om det er mulig? Bassrefleks med portene opp hatthylla og elementene i bagasjen er ingen god løsning.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Festlig bilprosjekt forresten, minner litt om de toyota corolla AE 86mod driftebilene... tenkte jeg skulle nevne det i tilfelle du skal hive på plastikk (styling:P). Kanskje noe av det passer med litt modifikasjon.

        Jaja, kanskje ett rævva tips men iallefall ett slags tips:P

        Comment


        • #5
          om du ikke vet, og bare synser, så tar du like greit å ikke svarer et dårlig tips er ikke bedre enn ingenting

          Comment


          • #6
            Hvis du selv mener det var et ræva tips, så hvorfor komme med det da?

            For meg ser det ut til at det er veeeldig lite plass til å få inn porter fra en båndpass i hatthylla, men det er utifra bildene. mulig å ta et bilde som viser litt mer?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by duality View Post
              om du ikke vet, og bare synser, så tar du like greit å ikke svarer et dårlig tips er ikke bedre enn ingenting
              I second that motion

              Comment


              • #8
                Originally posted by Typhon View Post
                Båndpass om det er mulig? Bassrefleks med portene opp hatthylla og elementene i bagasjen er ingen god løsning.
                Kan godt være den løsningen er glimrende, har ikke prøvd selv. Ser noen på mercefreaken.com som advokerer en slik løsning.

                Men jeg holder meg bare til hva jeg innehar av egen erfaring med "bensintank-problematikken"

                Hadde vært av stor nytteverdi om noen har prøvd det og kunne delt erfaringen

                (kunne tenkt meg å visst det selv)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by duality View Post
                  om du ikke vet, og bare synser, så tar du like greit å ikke svarer et dårlig tips er ikke bedre enn ingenting

                  beklager OT skjOldsvik, men denne klarer jeg ikke la vere kommentere...hehehe. du er vel ikke akkurat den her inne som kommer med råd og tips utifra egen erfaring duality? hehehe. er vel en god del innlegg fra deg her inne der det er synsing og ikke noe konkret utifra egen erfaring. mere kopiert fra andre innlegg av andre litt mere erfarne folk tenker jeg ja..

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Roxx View Post
                    Kan godt være den løsningen er glimrende, har ikke prøvd selv. Ser noen på mercefreaken.com som advokerer en slik løsning.

                    Men jeg holder meg bare til hva jeg innehar av egen erfaring med "bensintank-problematikken"

                    Hadde vært av stor nytteverdi om noen har prøvd det og kunne delt erfaringen

                    (kunne tenkt meg å visst det selv)

                    Jeg sjønner ikke problemet med den bensintanken? Bare en myte spør du meg da.

                    Comment


                    • #11
                      929 er morsomme biler (veldig lette i rævva )
                      Hvis eksemplaret ditt ikke er i så værst stand ville jeg tatt godt vare på det, disse begynner å bli sjeldne
                      1989 Volvo 740 GL

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kimmen View Post
                        beklager OT skjOldsvik, men denne klarer jeg ikke la vere kommentere...hehehe. du er vel ikke akkurat den her inne som kommer med råd og tips utifra egen erfaring duality? hehehe. er vel en god del innlegg fra deg her inne der det er synsing og ikke noe konkret utifra egen erfaring. mere kopiert fra andre innlegg av andre litt mere erfarne folk tenker jeg ja..
                        en ting er og dytte i en retning. men og si att noe funker knall bra når det ikke gjør det, er synsing.. når jeg ikke vet, men har hørt sier jeg akkurat det.. vis du mener det er feil, er det greit nok det..

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stianuno View Post
                          Jeg sjønner ikke problemet med den bensintanken? Bare en myte spør du meg da.
                          Jeg har ikke ord....

                          Stianuno: Jeg blir oppriktig fornærmet:/ Si unnskyld til katta mi som jeg sparket!

                          Det er like før jeg går berserk med analogier ala "hvilken side av husveggen spiller stereoanlegget best"

                          Lat som du ikke leste det ovenfor. Jeg nekter å forklare det her (hjelp meg noen:P)

                          *trist:/*

                          Comment


                          • #14
                            du er lett fornærma må jeg si:P

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by duality View Post
                              du er lett fornærma må jeg si:P
                              hehe:P

                              Må vel si at de fysiske lovene ikke blir opphevet i en mercedes...
                              Har du en ekstra mur imellom suben og lytteposisjonen så vil jeg mene det er noenlunde opplagt at dette vil føre til ekstra demping. Kall meg gjerne vill og gal, men det er iallefall min mening.

                              Var jo enklere å få igjennom bassen i audi 80 caben jeg hadde.....

                              Ble ikke så fornærmet som jeg ga uttrykk for:P Katta har det bra den, ute er den også:P

                              Comment

                              Working...
                              X