Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan anbefale 6x9 til bruk i "Festbil"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan anbefale 6x9 til bruk i "Festbil"?

    Driver å pusler litt med et lite prosjekt for tiden.Bygger stereo i en stasjonsvogn.

    Skulle hatt et sett 6x9 som kan spille høyt og tåler litt røff bruk.Disse skal jobbe sammen med dette:

    Frontsystem: Focal k2
    Sub: 2 stk pioneer ts-w5102spl
    Harman Kardon CA-470
    Pioneer avic x1bt
    Atomic Digital 2200.1

    Da jeg ikke har kommet lengre enn å legge opp kabler.Vet jeg ikke om jeg trenger 6x9 eller om det holder med kun frontsett.Nå vet jeg jo hva de fleste mener om slike høytalere plassert bak i bilen.Men denne bilen skal aldri på noe konkuranse eller noe lignende uansett.Kun spille høyest mulig til festbruk i ny og ned.

    Noen som har noe synspunkter eller erfaringer med noe lignende?
    Syns det blir kjedelige å sitte i en bil der det blåser hett rundt ørene,men man hører ikke hva man spiller.Når man sitter bak vel å merke.

    Tror neppe det blir noe problem om man sitter foran.Da jeg tror Focal k2 jobber godt sammen med slike subber.Kan fort være at man må sitte bak selv,om noen andre hopper inne foran

    Hadde være kjekt med noe ideer og råd,da jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg burde ha 6x9 eller ei.

  • #2
    Da villeg jeg helt klart prøvd å finne meg et par Jbl Decade! Makan til partyhøyttaler skal du lete lenge etter!=) Og ja, jeg snakker erfaring, da jeg både har hatt sånne selv, og har hørt mange flere som har/har hatt sånne=)

    Aller helst burde du finne den "første" serien, da den har fått bedre skuesmål enn etterfølgerne..

    Ellers er jo dynaBel sine 6x9" veldig bra til prisen!
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      helt enig med 'aFFekak' her. har hatt alle versjonene av jbl decade og den første er uten tvil den beste, altså ikke limited. limited versjonene er gode dem også, men den første er bedre oppbygd med blandt annet bedre delefilter. finner du denne brukt til en overkommelig pris så er det verdt pengene

      Comment


      • #4
        Da har jeg vært en tur på Bilradispesialisten og hørt på diverse 6x9 høytalere.Valget falt til slutt på den nye serien fra Polk Audio.http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 Denne skulle spille en god del penene en jbl sine 6x9.Så det gjenstår å høre hvordan disse spiller i bilen med forsterker.Fikk kun hørt høytalere drevet av spillere i dag. Men det jeg fikk hørt av polk audio virket lovende det Har aldri prøvd dette merket før.Noen som erfaringer med Polk Audio generelt?

        Comment

        Working...
        X