Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 9855 vs 9886

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine 9855 vs 9886

    Jeg har en uåpnet 9855R liggende klar, men var ikke klar over at den ikke støttet USB uten en ekstra kostbar dings før nå.
    Er det noen som kjenner kvalitetsforskjellen på disse rent lydmessig? Hva med ipodkoblinga på 9855R, funker den slik den skal?
    Last edited by HansAA; 07-02-2009, 00:37.

  • #2
    Ipod på en 9855 er HELT jævlig, må styre alt med den glidetouchen, den klarer ikke lese alt, må ha en ekstra ipodboks som koster en formue spør du meg.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Hadde nok fint valg 9886 ja
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Ikke misforstå, 9855 er en knall spiller, men den er best stand-alone spør du meg.

        Ipod og alt det der ville jeg glatt valgt en nyere spiller for.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Pøh, dere er bare redde for å være old-school
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomasekeli View Post
            Pøh, dere er bare redde for å være old-school
            Old school bilstereo er jo det som var i bruk på den tiden du brukte bleier det lille venn...
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Old school = kasettspiller, og om du er heldig en cd-veksler.
              Jeg brukte en værsting blaupunkt-sak for 10-12 år sida, med motormata eject på tapedecket og greier
              Den låt faktisk temmelig knall
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by Joakim View Post
                Old school bilstereo er jo det som var i bruk på den tiden du brukte bleier det lille venn...
                I know, I know.. Men føler meg så gammal.. Måtte bare slenge litt med leppa..
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  skal du sammeligne noe får du da samenligne 9855R og 9887R...
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    R er ikke så viktig, står bare for at remote følger med.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Det er sant nok.. Men i tråd tittelen så står det 9886.. Hadde kjøpt 9855 hundre ganger før jeg hadde kjøpt 9886..
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by thomasekeli View Post
                        I know, I know.. Men føler meg så gammal.. Måtte bare slenge litt med leppa..
                        Hihi, måtte bare slenge litt jeg også!
                        Er alt for lite hardcore OT på dette forumet ass!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Nå er denne ved nærmere ettersyn en 9855R, faktisk. Remote. Visste ikke at det var forskjeller.

                          Altså, jeg har lest det som er om begge der ute på nettet, men har ingen erfaring med bilstereo selv. Eneste jeg vet er at jeg skal ha drømmen min oppfylt til slutt, med hele musikksamlinga mi i bilen, med best mulig lyd innenfor "fornuftige rammer". Det vil si at usb blir svært viktig for meg.
                          Jeg har lest fantastiske facts om 9855, men bilstereo er jo liksom ikke livet mitt heller. Jeg har null erfaring. Derfor lurer jeg på om forskjellen lydmessig mellom disse to er avgjørende stor. Hvis den er det, kan jeg leve med en litt dårligere ipodløsning. Eller ikke? Faen. Nei tror problemfri usb og ipodløsing blir særlig viktig. Også muligheten for podcast. Taler for 9886 dette, eller hva?

                          Har Focal 130 VRS Slim på vei. Planlegger audison forsterker etterhvert, med en sub under baksetet. Jeg vet det er liten plass der, jada. Men dette skal ikke bli noen boomblasterbil. Bare bra lyd til rock, metall, country, hva faen. Vet om flere som lager aktive, ferdigbygde kasser av dimensjoner jeg får ned der. Eneste er at de drives av innebygd forsterker. Vil ta opp aspekter rundt akkurat det i en annen tråd.
                          Last edited by HansAA; 07-02-2009, 00:44.

                          Comment


                          • #14
                            Greia er at 9887 har alt 9986 har+ bass engine Pro, dvs 3 veis delefiler, tidskomp og Eq. Det har også 9855 men ikke 9886..

                            Derfor må du se på 9887 om disse funksjonene har noen interesse.
                            sound.vision.soul

                            Type R

                            Comment


                            • #15
                              Jaja, men prisen mann. Prisen! Får 9886 for 3000 nå Muligheter for usb er vel heller ikke like bra hos 9887 som hos 9886? Jeg er jo ingen stereopro. Er disse specsa så fantastisk? Jeg vet ikke, bare spør.
                              Last edited by HansAA; 07-02-2009, 01:58.

                              Comment

                              Working...
                              X