Announcement

Collapse
No announcement yet.

sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    seriekobler du for du 8 ohm, paralellkobler du for du 2 ohm.. du kan ikke koble i 4 ohm, om du ikke har to kanals forsterker eller lignende
    (huske og dobbelsjekke: check)

    Comment


    • #17
      Om jeg ikke tar helt feil så er dette DVC elementer (2x4 ohm) og da er saken litt annerledes. Da kan du koble i 1 eller 4 Ohm.
      Mvh
      Torje Hop
      Hop Audio - www.lydibilen.no
      LIB, XS Power

      Comment


      • #18
        Originally posted by jone87 View Post
        hehe skal si det ble liv her nå på en lørdags kveld ja 2 ohm spiller vel noe bedre enn 4 ohm?
        Det handler ikke om at den ene impedansen spiller bedre enn den andre, det handler om å matche impedansen til til forsterkeren du skal bruke.
        Den nominelle, totale impedansen bør ikke havne under laveste impedans som forsterkeren klarer.
        Personlig foretrekker jeg å matche så impedansen er litt høyere på elementene enn det forsterkeren "klarer".
        Dette gir forsterkeren litt headroom å jobbe med, sånn at den har litt strømreserver når musikken krever det.
        BTW: i Benzen min har jeg koblet elementene i 8ohm, enda forsterkeren takler 2ohm, og det spiller mer enn høyt nok og med masse punch i lyden.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #19
          ok ja skall drive dem med en ma audio hk 4000 å dn er stabil i 2 og 4 ohm så det blir nok masse vis av punch i 4 ohm, men så 4 ohm det spiller litt klarere og finere bass en 2 ohm altså?

          takk for bra svar foresten

          Comment

          Working...
          X