Announcement

Collapse
No announcement yet.

oppgradering av annlegg i bmw 5 serie e36 sedan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    har man så lite budsjett så anbefaler jeg og kjøpe brukt.. kan spare noen kroner om amn gjør det!

    Comment


    • #17
      hvorfor skal alt være så dyrt? har selv et fusion PP-CM65 i min celica. kobla rett på spillern synes dette spiller ganske bra jeg. holder sikert med noe ala dette da. og tenkte på 2x10 hertz HX250 men da må han spare til det da.. vet ikke om det passer bilen jeg da..

      men han har sikkert ikke noe i mot å kjøpe brukt vsi noen her på forumet selger og vi får henta det ( hørt det først..)

      Comment


      • #18
        Originally posted by Keltern View Post
        For å si det sånn, så håper jeg at budsjettet på 3000,- er avsatt til frontsett og eventuelt installasjon og medfølgende kostnader i den sammenheng. For å få et frontsett til å spille bra med bass, så må det både krefter og membranareal nok til å flytte mye luft! Dermed blir det i mange tilfeller stilt krav til ombygging av dører... Et 3-veis sett er nok å foretrekke om bass er viktig i frontsettet, selv om et frontsett med 6.5" eller 7" sikkert kunne gjort mye, så vil nok et treveis med mulighet for større midbass åpne opp for høyere SPL.

        Men når det blir snakk om slike frontsystem og det stilles krav til et visst nivå på bassen, så MÅ det benyttes forsterker på dette. CD-spilleren vil ikke klare å drive slikt på en god måte.

        Mtp videre supplement i bassen så hadde vel kanskje en båndpasskasse med port gjennom skiluken være mer som optimalt, siden coupe'en er ganske avstengt fra bagasjen på disse bilene...


        Edit: Ser andre er kjappere på tastene enn meg og kanskje mer on-topic i tillegg..

        skal ikke moddes så vi får inn 3 veis. er 2 vesi nå eller hverfall plass til det. blåpunkt forsterkern skal jo kobles til da.

        Comment


        • #19
          er det 6,5 eller 5,25" , og hvor dype kan midbassene være?

          Comment


          • #20
            er 5,25 vet ikke hvor dype de kan være. spurt om det på bimmers men ingen svarte på det.. vis jeg prøver selv blir det sikkert ikke riktig.. var vertfall ikke plass til tarantellane i hatthylla så tviler på at det er så mye større plass i døra..

            Comment


            • #21
              Om det bare er en cm eller to man sliter med for å elementet montert, så kan jo en avstandsring i mdf (kanskje trekt i skinn/skai/alcantara etc) være en fin måte å løse problemet på?
              Alpine 137BTi
              B² Audio = Lyd


              '97 E39 528

              Comment

              Working...
              X