Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å velge ut en tolvtommer..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til å velge ut en tolvtommer..?

    Hallo i luken!

    Jeg har omsider funnet ut at mine to 10" Hertz-elementer skal få komme tilbake til den portede kassen som ble brukt i Volvo'en min, eller rettere sagt, den forhenværende, og da bli brukt i TiC'en etterhvert.. Bedre plass betyr bedre vilkår for porta kasse og det er det egentlig lite av i Coupe'en da jeg ikke har sota ruter bak enda og i den sammenheng liker å ha "hattehyllen" på plass.

    Så da har jeg også en god grunn til å lete meg fram til en, eller eventuelt to, stykk tolvtommers subwoofere som skal brukes i en lukket konstruksjon i Audi'en.

    I den sammenheng har jeg jo selvsagt saumfart en del nettsider etter alternativer, men det er jo lett å gå seg vill i det enorme utvalget av tolvtommere, så jeg har plukket ut et par linker til elementer jeg føler er interessante (prisen lav på de fleste her, men føler ikke at en sub trenger å koste flerfoldige tusen for å kunne gi meg litt moro i de laveste oktavene).

    Helix W12? eller er det P12 det heter?

    Phoenix Gold RSD12

    Seas Lotus SW300

    Phoenix Gold RSDc

    Dere har helt sikkert innsigelser og kanskje til og med andre forslag, så nå sitter jeg egentlig bare og venter på deres ord og meninger!
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

  • #2
    Har en Helix W12 som du skal få for 800,- Den er helt ny i eske..

    Den finnes både W12 og P12.. W12 er competition serien, P12 er precision serien =)
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      Ja, jeg la merke til annonsen din..

      Men med tanke på at jeg vurderer to, så blir jo da spørsmålet om det går an å få tak i en til? Er den du selger den samme som iceaudio selger, eller misforstår jeg alt som er skrevet der? :P
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Hvis du kjøper et par Phoenix Gold RSd-elementer, har jeg matchende monoblokk om du vil ha billig. Ny i eske.

        RSd 1200.1 :P

        Comment


        • #5
          Jeg selger W12 hvertfall, men ut fra den annonsen som er på Iceaudio så kan jeg desverre ikke si om det er samme eller ikke.. Den var litt missvisende.. Det står jo P12 i overskriften, men både bildet og testen er av W12, så..

          Men det er ikke noe problem å få taki enda en W12, de selges mange steder, blant annet her:

          https://bilstereo.secure.flexiweb.no...ctview/161320/

          Og her:
          http://www.lydfabrikken.no/index.php...emart&Itemid=1

          Og her:
          http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=3924

          Og her:
          http://kimmit-sport.com/e-shop/produ...roducts_id=144

          Hehe
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Hehe! Du var visst noe bedre til å google enn meg ser jeg..

            Helix W12 ser og høres interessante ut, samtidig som A1 Competition har snirklet seg rundt i hodet mitt en tid nå! Aner ikke hvordan den spiller, men.. :P

            Og Phoenix Gold er jo liksom en klassiker, selv om de kanskje har hatt litt problemer med å gjenopprette statusen sin. RSD og RSD Comp. har jeg hørt mye godt om, da mange mener de er på rett vei og på tur "tilbake". Men jeg føler vel kanskje at om jeg skulle valgt å gjort det samme med PG som jeg vurderer med Helix'ene, så måtte jeg nesten funnet meg en eldre, eller i det minste mer klassisk, PG-forsterker.

            Har dere noen formening om hva som er det klart beste valget (håpløst spørsmål, kanskje..)?
            Alpine 137BTi
            B² Audio = Lyd


            '97 E39 528

            Comment


            • #7
              Hmm.. Jeg har jo både Helix W12 og Helix A2.. Kjøper du W12 og A2 av meg skal du få en god pris=) De er jo forholdsvis dyre de forsterkerne..

              Har både A2 Silver limited edition og en vanlig svart.. 4000,- inkludert frakt så er Silvern og en W12 ditt.. Nytt i eske begge deler =)
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Ikke et dumt tilbud det der, men studielån må betales ved neste lønning og da blir moropenga borte en stund til... Så da sier jeg ja takk til sub'en og venter med forsterkeren en liten stund til..
                Alpine 137BTi
                B² Audio = Lyd


                '97 E39 528

                Comment


                • #9
                  Hehe, studielån suger!

                  Men ok, 800,- + frakt for bare suben =)
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #10
                    Du skal ha mottatt en PM btw!
                    Alpine 137BTi
                    B² Audio = Lyd


                    '97 E39 528

                    Comment


                    • #11
                      hei jeg vill anbefale deg å kjøpe focus subber de spille høyt og pent.og de er det bra pris på også.db kompaniet.no kan du se på de.
                      NORSK MESTER SS 1-2 2008
                      NORSK MESTER STREET MAX 2009

                      Comment


                      • #12
                        Tanken slo meg og jeg har fått med meg at det er en del som roser disse sub'ene ganske greit!

                        Men av en eller annen grunn så slo jeg det fra meg, men det kan jo tenkes at de blir tatt opp til vurdering igjen etter å ha hørt et par av dem.. Noen i nærheten som har disse i sin installasjon kanskje?

                        Helix'en blir handlet inn uansett pga prisen da.
                        Alpine 137BTi
                        B² Audio = Lyd


                        '97 E39 528

                        Comment


                        • #13
                          Er det noen som har erfaringer med Helix forresten?

                          De har jo mange interessante produkter og etter hva jeg har sett og kan forstå, så er det ikke et spesielt utbredt eller mye brukt merke...

                          Om jeg får kjøpt sub'en av affekak og blir fornøyd med denne, så lurer jeg på om jeg må prøve flere produkter fra dem.
                          Alpine 137BTi
                          B² Audio = Lyd


                          '97 E39 528

                          Comment

                          Working...
                          X