Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasseforslag RE10"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasseforslag RE10"

    trenger hjelp til kasse! har 2 stk RE10" som drives av en dynabel 450.1
    bilen er en 1992 mod audi coupe.
    Har en lukket kasse nå, men har lyst til å prøve en porta.
    trenger litt hjelp til å beregne kasse str. og port diameter og lengde.
    Noen som har et godt forslag? mottas med takk

    dataene som står på esken:
    Znom 4
    Fs 22.4
    dB 84.7
    Sd 322
    Pe 175
    Re 3.2
    Vas 75.6
    Xmax 12
    Qes 0.39
    Qms 4.37
    Qts 0.36
    B 15.4

  • #2
    Kasse for dyp bass: 70liter (om du har magnetene inn i kassa) 65 liter om du har dem ut.
    Port: Ø10cm x 42cm
    Tuningfrekvens på 28hz

    Skal du ha booomebass så bruk samme kasse, med en port på Ø16cm x 35cm tuning på 45hz, den vil da peake på ca 55hz
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Ellers så har jeg en RE10 jeg ikke bruker, om du heller vil ha 3 elementer totalt, mener jeg... :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by Miniboom View Post
        Ellers så har jeg en RE10 jeg ikke bruker, om du heller vil ha 3 elementer totalt, mener jeg... :P
        hehe. ellers takk. sliter nok med å få plass til de 2 jeg har i bagasjen


        Takk for svar joakim

        Comment


        • #5
          Det aller aller meste av bagasjerommet blir jo borte da, om du vurderer portet kasse. Har slått fra meg den ideen selv og vil heller gå for, eller i det minste prøve, to stk 12" i trykk-kammer.

          Men to RE-elementer i portet kasse i en såpass liten coupe blir jo rått om du får plass!

          Eller har du droppa "hattehyllen" slik at du får bedre plass?
          Last edited by Keltern; 30-01-2009, 13:33.
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            Har en lukket kasse nå, på ca 50l nå. bygde på oppskrift som jeg fant på et amerikansk forum, men er litt missfornøy med trykket og dypbassen.
            har fortsatt hattehylla ettersom jeg ikke merket no særlig forskjell uten..
            tenkte å kanskje ta den ut og bygge kassen høyere enn der hylla ligger nå, men har ikke bestemt meg helt enda.. men skal nok få kassa inn der

            Comment


            • #7
              Har selv hatt planer om dette, men da må jeg få sota rutene bak.. Noe som sikkert ikke kommer til å skje de første månedene! :P Er jo litt kjedelig å lokke tjuvene til å stjele stereon liksom.

              Men om du bygger i høyden og kanskje bruker litt fleece, epoxy og eventuelt litt glassfiberforsterkning, så er det jo ikke noe problem å bygge stor nok kasse baki der. Man slipper i hvert fall å ta alt ut i lengderetningen av bilen!
              Alpine 137BTi
              B² Audio = Lyd


              '97 E39 528

              Comment

              Working...
              X