Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda flere teite spørsmål fra dyslektiker med manualfobi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enda flere teite spørsmål fra dyslektiker med manualfobi

    Høytalerterminalen har fire poler (suben er en pioneer TS-W3001D4 og er i lukket kasse):mellom +og+ polene er det en gull-metalbit, det samme mellom -og-. Hva er disse to til (Fulgte ikke med manual, ja jeg er nybegynner. Jeg interesserer med heller ikke for briotog, men for billyd og kommer til å prøve meg uansett om proffene her inne sier jeg bør gå å finne meg en annen hobby)

    Instillingene på forsterkeren: Kan jeg ødelegge noe ved å ha disse feil?

    Skal jeg tette rundt hullet til høytalerterminalen med sikaflex eller noe det samme med basselementet?

    Hilsen Dyslektiker med manualfobi (Trodde alle menn hadde manualfobi) ,men leser manualen uansett jeg da. Så kan proffene slenge dritt og hentyde til høye østrogenverdier hos meg som er nybegynner. Ps lett å si for en som gjemmer seg bak pc-skjermen

  • #2
    Originally posted by _John_ View Post
    Høytalerterminalen har fire poler (suben er en pioneer TS-W3001D4 og er i lukket kasse):mellom +og+ polene er det en gull-metalbit, det samme mellom -og-. Hva er disse to til
    Disse er der for å "parralell koble" ledningene på innsiden hvis du velger å bare ha et ledningsparr til terminalen fra forsterkeren. Vil du ha 2 ledninger fra forsterkeren(e) må du fjerne disse.


    Instillingene på forsterkeren: Kan jeg ødelegge noe ved å ha disse feil?
    I verste tenklige tilfelle så kan du det ja.. feil delefrekvens på et element som ikke tåler dette f.eks
    for høy gain kan ødelegge ting etc.

    Skal jeg tette rundt hullet til høytalerterminalen med sikaflex eller noe det samme med basselementet?
    Det hadde ikke vært dumt om det var tett her nei.. så noe pakning kan være greit, trekker du basskassa pleier det å være grei pakning etter egen erfaring.

    Hilsen Dyslektiker med manualfobi (Trodde alle menn hadde manualfobi) ,men leser manualen uansett jeg da. Så kan proffene slenge dritt og hentyde til høye østrogenverdier hos meg som er nybegynner. Ps lett å si for en som gjemmer seg bak pc-skjermen
    Har selv erfart å være dyslektikker, men har fått fjernet det meste med fotsone terapi, hender joakim mobber meg fordi jeg enda skriver for og får feil, men ellers er det ikke så ille, etter hva jeg kan se skriver du ikke ille, så bra jobba.. og jeg er kanskje en tastatur pøbel, men er nok like direkte i virkeligheten. Liker du det ikke så hat meg.. Men du vet alltid hvor du har meg
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3



      Skjønner du den der? Det er dine alternativer.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #4
        Kan få 4ohm og ved bruk av en spole.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Det der er noe jeg har tenkt litt på, aldri spurt om, og aldri sett noe godt svar på..

          Kan et dobbelspole-element benyttes som et enkelspole-element uten at det skal gå negativt ut over den øvrige ytelsen (bortsett fra litt lavere følsomhet eventuelt?) eller holdbarheten?

          Eller vil det etterhvert gå til he**ete?
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            Det funker helt fint det, men du får jo lavere effekt-tålighet osv.

            Er nok en fordel og kortslutte den spolen du ikke bruker, husker ikke helt forfor, men det har vel med magnetisme og en spole å gjøre
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              ok, men 2 ohm er bedre enn 8 ohm?

              Comment


              • #8
                Ps. takk for seriøse svar Hehe...

                Comment


                • #9
                  jeg tror att vis man har nok med strøm, så er 8 ohm "best", derfor brukes det som oftest i HIFI og Hjemmekino, men i bilen brukes det oftere 2 ohm enn 8 ohm da man har "begrenset" med strøm... men tror ikke mange vill høre forskjell på 2 ohm og 8 ohm..
                  kjører du på 2 ohm, vill du mest sansynlig få mer kraft ut av forsterkern din som igjen mest sansynlig vill låte bedre..

                  Comment


                  • #10
                    hm.. hvis man har NOK med strøm så kan man kjøre 2 ohm, har man ikke nok strøm er dette dumt..

                    mange sier de hører forskjell (noe jeg tror er bs) men seff.. om mer kraft ut fra forsterker vil låte bedre er derfor vanskelig å si for folk som ikke hører forskjell uansett :P
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Ok, på forsterkeren min er det 3 kabelfester en for "+", en for "-" og i midten av disse to står det "rem". Hva er denne til? ser også at man kan koble rem på kondisen også, men da må man skru av topplokket og gå under "danger, high voltage advarselen:P" Vet jo at rem står for remote, men hva vil dette si?

                      Comment


                      • #12
                        Styrestrøm til forsterkeren.. Slik at den vet når den skal være på og ikke! :P
                        Alpine 137BTi
                        B² Audio = Lyd


                        '97 E39 528

                        Comment


                        • #13
                          det vil si at cd spilleren din slår av og på forsterkeren, så den ikke skal stå på hele tiden, og "suge bilen tom" (batteriet)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by _John_ View Post
                            ser også at man kan koble rem på kondisen også, men da må man skru av topplokket og gå under "danger, high voltage advarselen:P" si?
                            om man ikke kobler til forsterkern/kondensator r det liten sjangs og få støt^^

                            Comment


                            • #15
                              fine... da, tror jeg at jeg har det sånn ca. Jording: er det bare å bore hull i karosseri/gulvet og skrue en skrue nedi og koble ledningen til denne skruen?

                              Comment

                              Working...
                              X