Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda flere teite spørsmål fra dyslektiker med manualfobi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enda flere teite spørsmål fra dyslektiker med manualfobi

    Høytalerterminalen har fire poler (suben er en pioneer TS-W3001D4 og er i lukket kasse):mellom +og+ polene er det en gull-metalbit, det samme mellom -og-. Hva er disse to til (Fulgte ikke med manual, ja jeg er nybegynner. Jeg interesserer med heller ikke for briotog, men for billyd og kommer til å prøve meg uansett om proffene her inne sier jeg bør gå å finne meg en annen hobby)

    Instillingene på forsterkeren: Kan jeg ødelegge noe ved å ha disse feil?

    Skal jeg tette rundt hullet til høytalerterminalen med sikaflex eller noe det samme med basselementet?

    Hilsen Dyslektiker med manualfobi (Trodde alle menn hadde manualfobi) ,men leser manualen uansett jeg da. Så kan proffene slenge dritt og hentyde til høye østrogenverdier hos meg som er nybegynner. Ps lett å si for en som gjemmer seg bak pc-skjermen

  • #2
    Originally posted by _John_ View Post
    Høytalerterminalen har fire poler (suben er en pioneer TS-W3001D4 og er i lukket kasse):mellom +og+ polene er det en gull-metalbit, det samme mellom -og-. Hva er disse to til
    Disse er der for å "parralell koble" ledningene på innsiden hvis du velger å bare ha et ledningsparr til terminalen fra forsterkeren. Vil du ha 2 ledninger fra forsterkeren(e) må du fjerne disse.


    Instillingene på forsterkeren: Kan jeg ødelegge noe ved å ha disse feil?
    I verste tenklige tilfelle så kan du det ja.. feil delefrekvens på et element som ikke tåler dette f.eks
    for høy gain kan ødelegge ting etc.

    Skal jeg tette rundt hullet til høytalerterminalen med sikaflex eller noe det samme med basselementet?
    Det hadde ikke vært dumt om det var tett her nei.. så noe pakning kan være greit, trekker du basskassa pleier det å være grei pakning etter egen erfaring.