Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøp av 5-kanalers forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøp av 5-kanalers forsterker

    Hei

    Eg har tenkt å kjøpa ein rimeleg men brukandes forsterkar, og valget står foreløbig mellom desse to:

    hertz hp5 til 2k:
    http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1075

    eller

    Harman Kardon CA-5250 til 2.5k
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Hvilken av de to mener dere er det beste kjøpet?

    heller litt mot hertzen siden den er ein halv høvding billigere..

    eller er det noen andre forsterkere eg burde se på?

    takk på forhånd

  • #2
    jeg ville valgt harman kardon av den enkle grunn at alle her har hertz.. på godt og vondt..

    Comment


    • #3
      Originally posted by duality View Post
      jeg ville valgt harman kardon av den enkle grunn at alle her har hertz.. på godt og vondt..
      For et fantastisk svar!
      Du drikker vel saft fordi "alle" andre drikker Cola også kanskje?

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #4
        sikkert mange so meg seier. ta Hertz, men er mange "likebra" merker på markedet.
        Harman kardon har eg kun erfaring frå husforsterker. og det veldig positivt.

        ser du vil betale so lite som mulig( fult forstårleg) . men ved litt erfaring kjøp heller en som er litt kraftigere. det har du igjen for.

        Comment


        • #5
          H/K'en er jo kraftig redusert i pris (50%!) nå da...og er jo kjent for ikke å lyve på seg effekt.
          Er oppgitt til litt mer W enn EP5.
          Jeg har selv kjøpt en EP5 (eller byttet den i en HD-opptaker) men ikke fått koblet opp og testet enda, men det jeg har hørt om den er bare lovord, at den omtrent driver "hva det skal være".
          Byggekvaliteten på Hertz er det iallefall ingenting å si på, det har imponert meg med alle komponentene jeg har fra Hertz.
          .:Lasse:.

          Comment


          • #6
            Originally posted by screwball View Post
            H/K'en er jo kraftig redusert i pris (50%!) nå da...og er jo kjent for ikke å lyve på seg effekt.
            Er oppgitt til litt mer W enn EP5.
            Jeg har selv kjøpt en EP5 (eller byttet den i en HD-opptaker) men ikke fått koblet opp og testet enda, men det jeg har hørt om den er bare lovord, at den omtrent driver "hva det skal være".
            Byggekvaliteten på Hertz er det iallefall ingenting å si på, det har imponert meg med alle komponentene jeg har fra Hertz.
            skjønner, då er det rett og slett pengane da står på

            hertz-en og er jo nedsatt 700kr, ser for meg at den førprisen på 5k på HK-en er litt "urealistisk"

            noen som har mål på den HK-en? finner dte ikkje noken plass...

            Comment


            • #7
              berre eit lite spørsmål: De specsa på denne boschmann-forsterkeren kan vel ikkje stemme? :
              http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...spx?plid=42943

              Isåfall ville det jo ha vert eit betre kjøp en de to nevnte ovanfor... men det er vel tull?

              Comment


              • #8
                Det er forskjell på å betale 80 000,- for 300 pålitelige, dokumenterte hk fra Trygve Karlsen og å betale 3000,- for like mye hester uten dokumentasjon fra en chip du kjøpte av en kompis av en du kjenner. Selv om hk-antallet "egentlig" er det samme. Regner med du skjønner hvor jeg vil

                Comment


                • #9
                  Originally posted by epifant View Post
                  Det er forskjell på å betale 80 000,- for 300 pålitelige, dokumenterte hk fra Trygve Karlsen og å betale 3000,- for like mye hester uten dokumentasjon fra en chip du kjøpte av en kompis av en du kjenner. Selv om hk-antallet "egentlig" er det samme. Regner med du skjønner hvor jeg vil
                  skjønner, og byggekvaliteten på ein slik boschmann kan vel uansett ikkje samanliknast med den på HK eller hertz

                  Comment


                  • #10
                    Nei, for da har jeg kjøpt katta i sekken med min Audison LRx 6.9 som bare er 4x70+2x75w og koster 7000.....

                    Som et eksempel: Min gamle HK hjemmekinoforsterker var oppgitt til 3x85+2x65W i 8ohm...
                    Måling i tester viste 130w i v og h front, 150w i senter, og 2x113w bak...
                    Noen kliner til med oppgitte watt som de har hentet ut med full vreng og i fritt fall og medvind, ofte ikke med alle kanaler drevet osv. Mens andre oppgir watt konservativt og så får man heller mer på kjøpet...

                    Tror ikke du trår feil om du velger den ene eller den andre av de du har tenkt på.
                    Eneste grunnen til at jeg kjøpte EP5 var:
                    1) Jeg hadde hørt mye bra om Hertz
                    2) Jeg hadde lyst å ha et anlegg med alle komponenter fra samme merke (bortsett fra spiller, da måtte jeg jo gått for Sony, Alpine, Pioneer el.l.)
                    .:Lasse:.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hanza View Post
                      berre eit lite spørsmål: De specsa på denne boschmann-forsterkeren kan vel ikkje stemme? :
                      http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...spx?plid=42943

                      Isåfall ville det jo ha vert eit betre kjøp en de to nevnte ovanfor... men det er vel tull?
                      ser denne har gått ned i pris etter at netthandlen solgte dem for 600kroner og opp.
                      Har 2 selv og betalte ca 1700kr til sammen.
                      Dette er en klasse D forsterker.
                      Mine erfaringer med denne er bare positive,kan desverre ikke sammenligne den med øvrige merker da jeg ikke har prøvd hverken HK eller hertz.
                      Men jeg har noen gamle "dyre"forsterkere og da må jeg si at Boschm. er bedre.
                      Har også hørt mange andre annleg og synes ikke at boschm.skuffer.

                      Bruker bare en nå for tiden som er brokobblet til front høytalerne.(har ikke høytalere bak lengre)
                      KJører også på en boscmann monoblokk og igjen det skuffer ikke til 25kg og mål på 35x7x75cm og 5000watt i 1ohm og litt over 3000kr

                      har solgt mange HK i min tid for hjemme hifi og det solgte vi til folk som ville ha kontroll over vanskelige høytalere og spille høyt.Og wattene de opplyser er undervurderte.og ærlige

                      Comment


                      • #12
                        Boschmann monoblokka du har er nok en zenonblokk.
                        mens den 6-kanaleren ville jeg nok ikke satset så veldig mye på..

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by hanza View Post
                          skjønner, då er det rett og slett pengane da står på

                          hertz-en og er jo nedsatt 700kr, ser for meg at den førprisen på 5k på HK-en er litt "urealistisk"

                          noen som har mål på den HK-en? finner dte ikkje noken plass...
                          Har HK-forsterkeren i bilen nå, klikk på prosjekttråden i signaturen min for å se noen noenlunde ferske bilder.
                          Sleit også med å finne mål, men mener å huske at den er ca. 25 cm bred, 50-55 cm lang, og 7 cm høy. På bildene ser du den også i forhold til en 15" som er 40cm utvendig - bør gi en pekepinn på størrelsen...

                          Veldig fornøyd med lyden i den, var et merkbart løft fra RF 551X'en jeg brukte før - men den er jo kanskje 8 år gammel eller noe, og oppgitt til mindre effekt på papiret.

                          Eneste som er litt labert, er at det ikke er verdens beste finish på nært hold, og jeg syns helhetsinntrykket falt litt da jeg så "lego-faktoren". Men ser jo unektelig bra ut når du ikke stikker nesa helt oppi. Der ligger sikkert Hertz et hakk foran.

                          Ikke hørt Hertz-forsterkeren, så vet ikke om den er et bedre kjøp når de ligger såpass jevnt i pris som nå, antagelig hadde jeg valgt HK igjen, litt fordi det er morsomt å ha noe "få" andre har - men med før-prisen på begge, så hadde jeg nok valgt Hertz sin.

                          Comment


                          • #14
                            kanskje verdt å ta en titt i min salgstråd ? skal selge en alpine pdx-5 og en alpine type-r swr-1222d til en rimelig penge.

                            Comment

                            Working...
                            X