Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen kjappe spm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen kjappe spm.

    Nå har jeg kjøpt høytalerterminal med 4 poler, hvordan kobler jeg disse til pioneer TS-W3001D4 med dobbel talespole?

    og deretter kondensator på 1 f og forsterker Hertz Ep1d?

    Trenger jeg fordelingsblokk?

    Og forsterkeren har mange instillinger, hva skal disse stå på?

  • #2
    skal vi se, skal prøve å få opp enkle tegninger. Bare en advarsel, at jeg suger på paint! hehe



    http://i2.photobucket.com/albums/y46...terminaler.jpg

    Comment


    • #3
      huff, det der ble fælt.. skal se om jeg kan finne noe på nettet

      Comment


      • #4
        og ledningene går videre til batteri og jording?

        Comment


        • #5
          du kopler spolene til hver sitt terminal par som vist på jalla bildet over

          så kopler du hver terminal til de 2 utgangene på forsterkeren som er paralellkoplet internt.
          Da havner du på 2 ohm og forsterkeren vil levere rikelig med effekt..

          Innstillinger er nesten en smaks sak med tanke på frekvens omfang osv.

          kondensatoren kopler du som på bildet, om du ikke vil kjøpe blokk. Husk å lade opp før du kopler den fast

          Lykke til

          Comment


          • #6
            Originally posted by _John_ View Post
            og ledningene går videre til batteri og jording?
            stemmer

            Comment


            • #7
              Originally posted by _John_ View Post
              Nå har jeg kjøpt høytalerterminal med 4 poler, hvordan kobler jeg disse til pioneer TS-W3001D4 med dobbel talespole?

              og deretter kondensator på 1 f og forsterker Hertz Ep1d?

              Trenger jeg fordelingsblokk?

              Og forsterkeren har mange instillinger, hva skal disse stå på?
              Om du hadde vært like kjapp til å se litt på de produktene du har og lese manualene, som du er på å vrenge ut slike spørsmål som dette her, så hadde du garantert kommet ett stykke lenger! Det er nok svar på alt du lurer på i manualene til de forskjellige produktene!
              Disse spørsmålene er i beste fall umulige å svare på for andre enn deg selv, og bør være unødvendige for noen å prøve å GI deg svarene på.

              Uansett da, for å gi deg ett par hint...
              Terminal og høyttaler:
              Du har en terminal med 4 poler. Du har en høyttaler med 2 talespoler. Du får da 4 ledninger ut fra høyttaleren. 2stk.+ og 2stk.- Hva faller deg inn da? Koble en ledning på hver pol på terminalen? + til rød og - til sort... BINGO!

              Kondensator på 1 f og forsterker Hertz Ep1d:
              Umulig å svare på, uten å vite hvaslags kondensator du har og hvilke koblingsmuligheter det er på den.
              (Mange kondensatorer har "fordelingsblokk" innebygget, andre har det ikke)

              Trenger jeg fordelingsblokk?
              Også like umulig å gi svar på uten å vite noe som helst om hva og hvordan du har tenkt å koble dette, og hva du har for noe mere som evt. trenger å kobles til.

              Og forsterkeren har mange instillinger, hva skal disse stå på?
              Her må jeg bare spørre! Hva tror du??
              Hadde det vært en innstilling denne "skulle stå på", hva er da vitsen med å ha "INNSTILLINGER"??
              Igjen: LES MANUALEN! Det står faktisk endel nyttig informasjon i den! Blandt annet hva de forskjellige knappene er til og hva de gjør.

              Deretter, om du ikke har noen som helst plan på hva du skal gjøre da, så få noen som vet litt om det til å hjelpe deg med det i praksis. Og bli med på monteringen selv, da lærer du også noe!
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Det kan høres ut som kona til Joakim har stengt tilførselen på kjødelig godis. Derav denne testosteronfyllte avreagering på forumet, hi,hi he
                Raymond Pedersen

                Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rudolf View Post
                  Det kan høres ut som kona til Joakim har stengt tilførselen på kjødelig godis. Derav denne testosteronfyllte avreagering på forumet, hi,hi he
                  Ja.. han har tatt seg tid til å skrive svar på alt som blir spurt om, ja han ber trådstarter lese manualen.. Hvorfor det tro? Fordi alt han spør om finnes det svar på der.
                  Spør du meg, fatter du ikke hvordan du kobler en terminal med 4 lednings tilkoblinger så burde du funnet deg en annen hobby, hva med togsett? briotog hadde passet bra.

                  Bedre at noen avreagerer og viser de er menn enn å spørre på måter som skulle tilsi at kjønnshormonet deres heter østrogen..
                  Last edited by Erik André; 25-01-2009, 12:50.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Erik André View Post
                    Ja.. han har tatt seg tid til å skrive svar på alt som blir spurt om, ja han ber trådstarter lese manualen.. Hvorfor det tro? Fordi alt han spør om finnes det svar på der.
                    Spør du meg, fatter du ikke hvordan du kobler en terminal med 4 lednings tilkoblinger så burde du funnet deg en annen hobby, hva med togsett? briotog hadde passet bra.

                    Bedre at noen avreagerer og viser de er menn enn å spørre på måter som skulle tilsi at kjønnshormonet deres heter østrogen..
                    He, he . Heilt enig. "Go Spartans hooøgh"
                    Raymond Pedersen

                    Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                    Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Erik André View Post
                      Ja.. han har tatt seg tid til å skrive svar på alt som blir spurt om, ja han ber trådstarter lese manualen.. Hvorfor det tro? Fordi alt han spør om finnes det svar på der.
                      Spør du meg, fatter du ikke hvordan du kobler en terminal med 4 lednings tilkoblinger så burde du funnet deg en annen hobby, hva med togsett? briotog hadde passet bra.

                      Bedre at noen avreagerer og viser de er menn enn å spørre på måter som skulle tilsi at kjønnshormonet deres heter østrogen..
                      Så om noen liker musikk, men mangler teknisk innsikt så kan de bare gå å gjøre noe annet? Hvilken innstilling er egentlig det?

                      Tror det er på høy tid å innse at de fleste innenfor bilstereo er unge, har ikke så veldig mye erfaring og er langt ifra interessert i SQ, men heller at det spiller mye bass. Slik er det og slik kommer det nok til å bli, men dere klarer sikkert å skremme vekk noen fra forum med slik innstilling da.
                      Alpine
                      Audison
                      Hertz
                      Soundstream

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spade View Post
                        Så om noen liker musikk, men mangler teknisk innsikt så kan de bare gå å gjøre noe annet? Hvilken innstilling er egentlig det?

                        Tror det er på høy tid å innse at de fleste innenfor bilstereo er unge, har ikke så veldig mye erfaring og er langt ifra interessert i SQ, men heller at det spiller mye bass. Slik er det og slik kommer det nok til å bli, men dere klarer sikkert å skremme vekk noen fra forum med slik innstilling da.
                        Tror du ikke vi vet at bilmono er det største innenfor lyd i bil, og for guds skyld, jeg sier ikke at de ikke kan få lov å ha bass i bilen sinn, men klarer du ikke koble opp en høyttaler terminal så bør du kanskje få noen til å gjøre det for deg. Har sett så mange livsfarlige oppkoblinger de siste to årene at jeg blir vettskremt. De bilene triller på samme veien som meg og jeg har rett til å mene at livsfarlige biler ikke burde vært der.

                        Om vi skremmer bort noen i fra og poste søppel og heller lese manualen, man klarer da lese en manual når man er gammel nok til å ha lappen, hvis det plager så mange skal jeg slutte å poste jeg.
                        Ble lagd bilstereoforumet som var så bra, var interesant å lese og poste, nå minner det mer om bilforumet som inneholder ting jeg ikke unner søplebøtta mi engang. værste er at de som har noe å komme med holder kjeft fordi det er så mye søppel her.
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          Hallå jenter!
                          Så krass er jeg da ikke! Men stemmer at jeg ikke har ikke fått meg noe på en stund, så om noen har ei på lur, så er det bare å sende a over...

                          Greia med mitt svar her dreier seg ikke om at jeg ikke har forståelse for at folk må begynne en plass og må få en sjangs til å lære seg tingene, men trådstarter har nesten 100 poster her på forumet og da bør han ha fått med seg ett og annet.
                          Jeg gir da også noen tips om hvor han skal begynne og hvordan han kan tilegne seg informasjon og faktisk lære noe av det!

                          Både trådstarter og andre som poster slike "kjappe spørsmål" ville fått mye bedre svar, om man hadde tatt seg litt tid og forsøkt å finne litt info om produktene sine på egenhånd, før man poster.
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • #14
                            kanskje han ikke har manual?dysleksi?

                            når starter krigen? kan alle komme

                            Comment


                            • #15
                              Med fare for å skyte meg selv i foten finner man ganske mye info hvis man bruker søkefunksjonen her.
                              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                              Comment

                              Working...
                              X