Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan man montere 2 subber på frontbaffel og en på toppen av samme kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan man montere 2 subber på frontbaffel og en på toppen av samme kasse?

    Regner på kasse,men pga av plassproblemer.Ser det ut at det må bli 2 subber på frontbaffel og en på toppen av samme kasse.Samt at portene også kommer på toppen.Vil dette bli bare tull? Om det er mulig,må den nok stives av skikkelig.Kan man da bruke stål til dette? Tenkte da på f.eks ø30 aksling med 2 flattstål biter sveiset fast i hver ende.Å sette noen av disse rundt i kassen.

  • #2
    Originally posted by Vinje View Post
    Regner på kasse,men pga av plassproblemer.Ser det ut at det må bli 2 subber på frontbaffel og en på toppen av samme kasse.Samt at portene også kommer på toppen.Vil dette bli bare tull? Om det er mulig,må den nok stives av skikkelig.Kan man da bruke stål til dette? Tenkte da på f.eks ø30 aksling med 2 flattstål biter sveiset fast i hver ende.Å sette noen av disse rundt i kassen.
    Plasseringen som du nevner går helt fint.
    Ang. avstiving; bruk rundstokk fra trevirke, mye billigere, man slipper å sveise og mye lettere.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Toppers

      Hvilken diameter burde jeg bruke da? Ikke noe mer hokus pokus enn at jeg skrur og limer rundstokken mellom platene?

      Comment


      • #4
        bruk kosteskaft å skru det fast fra utsiden av kassa
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

        Comment


        • #5
          Holder det da? Syns kosteskaft virker litt spinkelt jeg..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vinje View Post
            Holder det da? Syns kosteskaft virker litt spinkelt jeg..
            Husk at belastningen er lateral, altså i lengderetningen.
            Prøv å trykke sammen, eller dra fra hverandre, et kosteskaft, da er du god!

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Hehe,det er sant Da blir det vel greit. jeg antar at jeg må snu det elementet på toppen opp ned.Dette fordi jeg tror det blir krasj med magnetene på de andre subbene. Snur jeg da polariteten kun på dette elementet på toppen..Eller skal jeg bruke den fasevenderen på forsterkeren? De To andre elementene blir nok montert rett vei.

              Comment


              • #8
                Hvor mye du skal legge i avstivning kommer helt ann på hvor heftig utstyr du bruker. Selv har jeg brukt m16 gjengestav og stålrør med muttere sveiset inni røret slik at man før kjørt inn bolt gjennom kassa.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vinje View Post
                  Holder det da? Syns kosteskaft virker litt spinkelt jeg..
                  Originally posted by Dag Johansen View Post
                  Husk at belastningen er lateral, altså i lengderetningen.
                  Prøv å trykke sammen, eller dra fra hverandre, et kosteskaft, da er du god!

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Hvor mye du skal legge i avstivning kommer helt ann på hvor heftig utstyr du bruker. Selv har jeg brukt m16 gjengestav og stålrør med muttere sveiset inni røret slik at man før kjørt inn bolt gjennom kassa.
                  Som med det meste annet USE COMMON SENSE!

                  Har man en følelse av at ett kosteskaft er litt pinglete, så finn noe som er litt kraftigere - om ikke annet enn for selvfølelsens skyld!
                  Og med litt kraftigere så mener jeg ikke at man MÅ ha M16 bolt for å få det til å holde, selv om noen synes det er kult. Bygg så du selv føler det et godt nok. Litt overkill er bare moro, men igjen: Sunn fornuft har aldri skadet!

                  Har da mine snev av overkill her og der, sånn bare fordi man kan - men om det er nødvendig? tja..

                  Og ja, du må snu fasen på den ene bassen du monterer med magneten ut.
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    I min kasse hadde jeg først 2x4 bjelker, men det hjalp svært lite da det er vanskelig å få det til å sitte på en fornuftig måte. M10 gjengestav var MYE bedre, men ga faktisk etter når jeg spilte for fullt. Med M16 og noen heftige skiver ble frontbaffelen dønn stabil uansett hvor mye jeg spilte.

                    Men for de fleste holder M6 gjengestav i lange baner om man velger å gå den veien. Er jo bare å forsenke mutteren i plata og sparkle over så er den borte også..

                    De som bygger litt kraftigere hårfønere bør ikke bruke tre som avstivning, funker ikke så veldig bra etter min erfaring..
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment

                    Working...
                    X