Announcement

Collapse
No announcement yet.

glassfiber kasse, hvor tykk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • glassfiber kasse, hvor tykk?

    trenger litt info.... jeg har støpt en del med galssfiner, men aldr bygd en basskasse av glassfiber før, så det jeg lurer på er, nå har jeg snart sveisa ferdig rammeverket til kassen dette er da laget av rundstål 6 og 8mm så skal jeg trekke den med Fleece og dynke og polyester, men når det er gjort va da? skal jeg da legge på glassfiber utapå der eller er det best og legge dette inni kassen og hvor mange lag bør jeg legge, jeg bruker da 300g kvm, glassfiberduk beregnet på båtskråg.

    sån ca tykelse jeg bør ha på kassen, (litre messig så kan jeg legge det inni dersom det er det beste)

  • #2
    Jeg ville vel lagt det inni, sparer deg for mye sparkeljobb om fleecepleddet er så glatt som mulig utenpå...

    Tykkelse kommer an på størrelsene på flatene da: Svære flater = tykk støping. Brukte selv 5 lag med 300g-duk, og det ble ikke i nærheten av stivt nok på store flater, så måtte forsterke en del der...

    Tips: Om det er store, relativt rette flater, går det an å armere/stive opp med andre ting enn den pinglete matta.

    Comment


    • #3
      r intressert i og få vite dette selv.. skal begynne snart og støpe dørdeksler...

      Comment


      • #4
        Miniboom: Takker for svare, det er ikke store flater den lengste siden er på 69cm og med 4 6mm rundstål som går fra topp til bunn så det blir bra med avstiving i ramma. men får prøve meg litt frem da, men sån ca 5 lag.

        blir spenende og se....
        Venter på noen MDF ringer som han på installbay skulle frese til meg, så når dem kommer så kan jeg få laga til festene og begynne og støpe kassen

        Bilder kommer i prosjekt tråden min etter vert

        Comment

        Working...
        X