Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra sikkringsholder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra sikkringsholder

    etter mange år med bilstereo montering på amatørplan har jeg brukt biltema sine sikkringsholdere men nå er jeg lei av plastikk dritten dems

    såå det jeg lurer på er om noen kan anbefalle meg noe som går til 30kvm kabel og er i god kvalitet??

    er jo så utrolig mange forskjellige typer på nett så bedre å spørre her inne for orker ikke mere plastikk ræl

  • #2
    Siden du ikke spesifiserer mer kan jeg ikke komme med en direkte anbefaling. Bruker selv Connection og er meget godt fornøyd. Plukk fra linken under, her er mye bra for forskjellig bruk. Merk at alle disse er for mini ANL sikringer.

    http://installbay.no/index.php?cPath=129_134
    Andreas Henriksen
    Citroën C4 2006
    Pioneer ODR, Mcintosh og B2

    Comment


    • #3
      kan ikke si meg mer enig! Connection blokkene er de beste jeg har brukt ihvertfall, og med tilbuds prisene som er nå er det nok få som kan hevde seg

      Comment


      • #4
        Biltema har vel kun ANL sikringer, og det duger jo knapt til å sikre en 16kvadrats kabel..
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Originally posted by r3mark View Post
          Biltema har vel kun ANL sikringer, og det duger jo knapt til å sikre en 16kvadrats kabel..
          Du mener nok AGU
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Du har så rett, Pål! AGU suger diverse dyreforplantningsorganer!
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Tsk tsk. :P

              Får jo AGU så stort som 60A (mulig mer og?). Sist jeg røk en 60A AGU sto det "144-komma-noe" på Termlab'en vi målte med. Og den røk jo som sagt, og gjorde dermed jobben sin.

              Byttet til 200A ANL, men det hjalp ikke på scoren. Men, jeg slapp å bytte sikring hver gang jeg spilte veldig høye dypbass/testtoner, selv om 60A holdt lenge til normal bruk.

              Vil ikke tro gjennomsnittsbrukeren blåser en 60A sikring hver dag, og det er vel AGU som er den mest brukte (og den mest tilgjengelige) standarden i dag... Ser ikke helt problemet med å bruke dem under normale forhold og med tilsvarende dimensjonert kabel. Hadde det vært en rekke ulemper som gjorde at de sugde elg eller esel (bl.a.), så hadde de vel neppe vært så populære.

              Ypperste klasse kan det knapt sies å være, men til sitt bruk synes jeg AGU er bra!

              Comment


              • #8
                Har ærfart at AGU-holdere har blitt "slappe" med tid, og faktisk knekt sånn at sikringa har ligget og skurra inni holdern og dermed kverka forsterkere... Litt mer flimsy enn ei ANL som faktisk er skrudd bom fast...
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                Comment


                • #9
                  Kjøpte noe greier fra Eltek som kom i posten på fredag.. Har ikke brukt den enda, men den så fin og solid ut. Kostet vel en hundrelapp fra Eiker Audio.
                  98' Audi A4
                  Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                  Comment


                  • #10
                    Lite som lukter så godt som automatsikringer, mener nå jeg da
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by thomasekeli View Post
                      Lite som lukter så godt som automatsikringer, mener nå jeg da
                      Word! Stinger sine er veldig bra, ikke prøvd noen andre selv.

                      Comment


                      • #12
                        lillebror endte bare opp med å kjøpe en prosonic sikringsholder ifra thorshov bilrek tror jeg det var, meen over til det som sjokkerte meg litt. han mente hardnakket at han hadde fått bedre bass etter vi monterete denne kontra den gammle biltema driiten.
                        er dette bare ønsketenkning eller kan det faktisk hende det stemmer pga bedre kontakt med kabel osv

                        Comment


                        • #13
                          om kabelen hadde god kontakt på biltemablokka så vil jeg tro det er umulig å høre forskjell! kanskje på et oppsett til 150k men ikke på noen "vanlig" bilstereo nei...

                          (om den hadde dårlig kontakt tidligere kan forsterkeren "gått glipp av noe strøm" og derfor ikke prestert som nå, men det er vel heller tvilsomt.. )

                          Comment


                          • #14
                            Kan tenkes at forsterkeren hans har gått litt magert. Men normalt så går forsterker i protect om den får for lite strøm.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by golfnos View Post
                              om kabelen hadde god kontakt på biltemablokka så vil jeg tro det er umulig å høre forskjell! kanskje på et oppsett til 150k men ikke på noen "vanlig" bilstereo nei...

                              (om den hadde dårlig kontakt tidligere kan forsterkeren "gått glipp av noe strøm" og derfor ikke prestert som nå, men det er vel heller tvilsomt.. )
                              syns det høres noe tvilsomt ut jeg og.
                              men han hevder hardnakket på at det har blitt bedre.... ikke vet jeg. men er i hvertfall bra han er fornøyd

                              Comment

                              Working...
                              X