Announcement

Collapse
No announcement yet.

erfaring med sub som spiller rått i trykkammer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • erfaring med sub som spiller rått i trykkammer?

    vurderer å bygge i hjulbrønnen i min 98 passat stv for å spare plass. lurer derfor på om det er noen som kan anbefale en sub som spiller dyypt, trøkker bra og samtidig spille pent i ca. 40-45 liter trykkammer kasse. blir nok helst 12" tenker jeg, men åpen for forslag. pris rundt 2000,-

    forsterkeren jeg har er en phoenix gold outlaw med kinetik hc600 batteri samt oppgradert alle nødvendinge strømkabler i motorrom. så blir det ikke spørsmål om det

    ser helst at det er folk med erfaring som gir meg tips og ikke dem som ser på specs på en side og tror det er en kjempe subwoofer...
    Last edited by pgoutlaw; 12-01-2009, 00:56.

  • #2
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...4e128f42fdc626

    hva med denne?! jeg har hørt 11" av denne å må si jeg er veldig fornøyd med hvor dypt den går å hvor pent den spiller
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      btw,, ser det står at den spiller bra i en 25 - 40 liter bassportkasse, men denne spiller bra i lukka kasse også.
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #4
        http://www.iceaudio.no/index.php?fun...4e128f42fdc626

        ellers har du den til en litt større pris men til lukka kasse da
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by NoZ_87 View Post
          http://www.iceaudio.no/index.php?fun...4e128f42fdc626

          hva med denne?! jeg har hørt 11" av denne å må si jeg er veldig fornøyd med hvor dypt den går å hvor pent den spiller

          tja, focal har liksom aldri vert mitt merke..hehe. men kanskje det er påtide å prøve subwooferene deres. har noen dårlige erfaringer med frontsett og coaxialer.

          Comment


          • #6
            Focus Acoustics Black12D2 har vi svært god erfaring med i 45 liters lukket kasse. Ulempen er kanskje lasten for din del, siden det er en Dual 2 ohm..
            koster nå 1490,-

            Comment


            • #7
              Originally posted by dBcompaniet View Post
              Focus Acoustics Black12D2 har vi svært god erfaring med i 45 liters lukket kasse. Ulempen er kanskje lasten for din del, siden det er en Dual 2 ohm..
              koster nå 1490,-
              kjører den evt i 4ohm. outlaw'en gir nok av krefter brokoblet i 4ohm i m100 delen. men er den pent spillende?

              Comment


              • #8
                Hva med den jbl gti'en du har lista opp da?
                Leken sak det!
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Joakim View Post
                  Hva med den jbl gti'en du har lista opp da?
                  Leken sak det!
                  testa en slik i trykkamer for en del år siden men var langt ifra fonøyd den gang. men en helt annen bil også da. skal nok testes selv om det er ett element som liker seg best i en stor bassreflex kasse er og sugen på noe nytt...

                  Comment


                  • #10
                    Jeg synes nå Focus subben spiller pent, selv om jeg er ett SPL hue så er jeg mer intr. i fin lyd i bruksbilen, enn høy lyd, og i lukka kasse synes jeg den spiller helt knall Fint, og nok med trøkk.

                    Comment


                    • #11
                      http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=732

                      forrige "utseende" på denne var jeg meget godt fornøyd med! hadde den i en ca 38 liters lukket kasse, i stv og matet av en Ep1d forsterker.
                      Den nye bassen skal være enda litt forbedret en den forrige visst

                      Send en mail til Pål og hør, han sender i morgen om du bestiller nå eller før 12 i morgen vel

                      Comment

                      Working...
                      X