Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine iDA-X100 eller Pioneer DEH-P7000UB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine iDA-X100 eller Pioneer DEH-P7000UB?

    Hei!

    Hvilken av disse to er å anbefale?
    Alpine iDA-X100
    Pioneer DEH-P7000UB

    Minusen med IDA-x100 er at den ikke har CD-rom..

    Har Ipod også, så likte at de var kompatibel med det.

    Takk på forhånd
    Mercedes E220 CDI W210

  • #2
    det er veldig greit og ha cd-rom da..
    jeg vill si deh 7000 fordi jeg liker cd kvalitet fremfor ipod. men om du legger HELE cder inn i ipod funker det greit. men for meg er det masse jobb, vill att andre kan ta med cder og høre på i bilen

    just my 2 cents

    Comment


    • #3
      Jo, egentlig et godt poeng der. er mye styr med ipod, med tanke på at man må laste ned musikken først, så legge inn det inn på ipoden.
      Så trur jeg heller mer på Pioneer.
      Mercedes E220 CDI W210

      Comment


      • #4
        Originally posted by Stian A View Post
        Jo, egentlig et godt poeng der. er mye styr med ipod, med tanke på at man må laste ned musikken først, så legge inn det inn på ipoden.
        Så trur jeg heller mer på Pioneer.
        nedlasta musikk er ikke spesielt bra kvalitet, om du snakker om mp3. pioneeren har ipod så du kan bruke det på den pluss cd..

        Comment


        • #5
          Da ville jeg heller kjøpt en spiller med iPod control , enn Alpine uten cdspiller..
          Pioneeren vet jeg er ganske brukervennlig koblet opp mot ipod. (det er forsåvidt Alpine og, men her så mangler vi cdrom. Alpine vil jeg si er like bra som Pioneer etter mine erfaringer , har prøvd Alpine 9887, Pioneer 6900IB, AVH5900DVD ++)
          1993 BMW 318is coupe

          Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

          Comment


          • #6
            Har sett litt på CDA-9886R(evt en brukt CDA-9887R) å skal vel ha Imprint etter det jeg leste, eller imprint ready. skjønte ikke helt.
            Står mellom DEH-P7000UB, CDA-9886R eller CDA-9887R
            noen meninger?

            Har tenkt å bruke 3000-3500kr i dette.

            Har lagt bort den iDA-x 100 pga at den mangler Cd-spiller.
            Last edited by Stian A; 11-01-2009, 05:57.
            Mercedes E220 CDI W210

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stian A View Post
              Har sett litt på CDA-9886R(evt en brukt CDA-9887R) å skal vel ha Imprint etter det jeg leste, eller imprint ready. skjønte ikke helt.
              Står mellom DEH-P7000UB, CDA-9886R eller CDA-9887R
              noen meninger?

              Har tenkt å bruke 3000-3500kr i dette.

              Har lagt bort den iDA-x 100 pga at den mangler Cd-spiller.
              hva behøver du i en spiller? bortsett fra ipod comp og imprint?
              kanskje like greit og spare noen kronasjer og kjøpe en billigere om du ikke behøver det dem "dyreste" budsjett modellene leverer og med imprint må du ha extra utstyr

              Comment


              • #8
                Hei...
                Jeg har på lik linje med deg samme dilemma.... men jeg kjøpte begge headunit´ene(pioneer 700bt).
                Foreløbig har jeg ikke hatt mange timene med IDA X100,men for å si det slik.... Jeg har ennå ikke spilt en eneste CD-plate på pioneer´en. Hvorfor jeg ikke bruker Alpine spilleren? Den har ikke Hi-volt linje utgang,og jeg bruker kun externe forsterkere.
                Men kvaliteten på lyden er uansett IRRITERENDE fra iPod´en. Har lasta ned dårlige musikk-filer så det er ingen annen å skylde på enn meg sjøl
                En annen ting å bite seg merke i er fjernkontrollen. På X100´n har du svært begrenset bruksområde,mens på Pioneer´en er det et hav av muligheter.
                Jeg har montert pioneer-spilleren i firmabilen jeg kjører så jeg er meget fornøyd med den.
                IDA X100´n blir monteret i privatbilen når den blir EU-godkjent,og får resten av anlegget på plass.

                Håper jeg bidro med noe,dah.....
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment

                Working...
                X