Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fence

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fence

    Noen som har noen formeninger om fence audio?

  • #2
    Styr unna?

    Du får nok mer glede av øl for samme sum
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      HAHAHA Såpass...

      Comment


      • #4
        Jeg har ganske mye meninger om Fence Audio, og ingen av dem er spesielt positive. Skal se om jeg kan rable ned noe litt mer begrunnet etter jeg har spist.

        Comment


        • #5
          har prøvd de 6,5" bak i bilen og til 49 kr så ga de litt mere glede enn øl.De tålte en del juling og det spilte musikk(nesten)
          Får sikkert ikke noe bedre til under 100 lappen,eller 50 lappen i mitt tilfelle.
          Men dette er ikke hifi

          har også en dobbel 10"subb derfra som faktisk overasket når jeg satte de i en annen kasse jeg hadde liggende.Det spilte høyere og hadde noe mere punsch en de gamle orion XP Elementene jeg hadde liggende.
          Orion spilte dog noe mere definert/detaljert.
          Kassa som fulgte med stinker..
          Fikk denne subben med 2 x10" for 300 kr så sikkert ingenting der ute som er bedre til prisen.

          kan vel sammenlignes med å kjøpe en bruktbil til 2000 kroner.
          Hvis den starter og er fortsatt godkjent og tanken er halvfull og orginalstereoen virker ja da er dette en god bil (til den prisen)

          Comment


          • #6
            2fastgt4 har rett i at det kan være ok utstyr i forhold til prisen. Den er ofte "utrolig" lav, som i at man nesten ikke kan forstå at det er mulig å kjøpe et sett høyttalere til en slik pris, langt mindre selge det med fortjeneste. For Netthandelen tjener definitivt penger på Fence Audio. Sannsynligvis ganske mye penger. Hvis ikke hadde ikke Einar Øgrey og Frode Ertzeid hatt noe med dette å gjøre.

            Så, hvorfor misliker jeg Fence Audio?

            - Fordi "masseproduserte Østenvarer" som ikke har fått gleden av mer R&D enn hvor logoen skal plasseres er ødeleggende for bilstereobransjen som helhet. (Det er heller ikke spesielt bra for miljøet å shippe containerlass med forsterkere til andre enden av kloden, spesielt ikke når de har en holdbarhet som omtrent tilsvarer et kjendisekteskap i Las Vegas og koster mer å reparere enn å erstatte. Men det bryr ikke verken Øgrey eller Ertzeid seg om [da hadde de jo ikke gjort det], og muligens ingen her inne heller).

            - Fordi salgsteksten oser av inkompetanse og er med på å fordumme bilstereomiljøet ytterligere, når vi i virkeligheten trenger en solid kompetanseheving. Biltemas forsterkere er heller ikke verdens beste, men det forsøker de heller ikke å innbille meg.

            - Fordi produktene ser ut som noe en seksten år gammel "disaajner" har rørt ihop i deadlinepanikk og bakrus en søndag morgen etter russefest på Lillehammer (lite saklig, men jeg kan ikke noe for det. Dette punktet gjelder selvsagt også langt flere enn bare Fence Audio).

            - Og ikke minst fordi Frode Ertzeid i det hele tatt har en finger med i spillet. Søk på "Ertzeid" her på forumet, www.fvn.no, www.hifisentralen.no, www.club-patos.com eller Google for den del, så får du et lite inntrykk. Patos-pappa Roar Moen er heller ikke akkurat strålende fornøyd med det såkalte samarbeidet... Den mannen får ikke mine surt opptjente kroner, uansett om det "bare" er 50 kroner.

            Håper det var svar godt nok.

            Comment


            • #7
              ja, men da styrer vi unna det

              Comment


              • #8
                Hei...
                Jeg må vel bare innrømme og si at jeg har et par-tre kasser(2x10") kjøpt på netthandelen,og et par-tre-fire Fence 12"(de med kraftig magnet).
                De 10" kassene var ikke mye å skryte av,men den "påkosta" kassen med 10" og crome-porter i front var bedre.
                Da jeg prøvde den Fence 12"´ern spilte eg ikke lenge på den før det ble en slags skrapelyd(ganske intens) fra elemente. Tok den ut av kassa,og studerte den. Det viser seg at demper er fast i en plastikk-ring som igjen er limt /falset til chassiet. Denne var da løsnet(pga dårlig/for lite lim) fra chssiet,og demper fikk "gjøre som den ville"....
                Har limt denne fast med sicaflex,og vurderer nå å bryte opp de andre elementene og smøre sicaflex på de også....
                Så mitt første møte med Fence Audio var heller ikke kjempe positivt.... Men nå som jeg har limt et element,og skal lime et til vurderer jeg å bytte ut de Pioneer-elementene i min søsters Volvo 360 (TS-W305 C som får mat fra R/F T10001 BD) med et par av de Fence´ene for å høre hvordan det spiller. De ser jo litt tøffe ut,og har høvelig tung magnet og "Fat Boy" oppheng
                Men skinnet kan jo bedra....
                Last edited by Bassoflove; 05-02-2009, 20:19.
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  kjerringa hadde kjøpt en kasse med 2x12 en forsterker og kabler fra fence. . kobla opp dette til henne igår med noe dynabel 10mm kabler jeg hadde liggendes pga att de som fulgte med til strøm var maks 1,5mm å blei overasket over hvordan det spilt for prisen. hun ga 400kr for hele ruklet å tviler på att hun hadde kunnet fått noe bedre for prisen..
                  Cerwin Vega! Pioneer

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bassoflove View Post
                    Hei...
                    Jeg må vel bare innrømme og si at jeg har et par-tre kasser(2x10") kjøpt på netthandelen,og et par-tre-fire Fence 12"(de med kraftig magnet).
                    De 10" kassene var ikke mye å skryte av,men den "påkosta" kassen med 10" og crome-porter i front var bedre.
                    Da jeg prøvde den Fence 12"´ern spilte eg ikke lenge på den før det ble en slags skrapelyd(ganske intens) fra elemente. Tok den ut av kassa,og studerte den. Det viser seg at demper er fast i en plastikk-ring som igjen er limt /falset til chassiet. Denne var da løsnet(pga dårlig/for lite lim) fra chssiet,og demper fikk "gjøre som den ville"....
                    Har limt denne fast med sicaflex,og vurderer nå å bryte opp de andre elementene og smøre sicaflex på de også....
                    Så mitt første møte med Fence Audio var heller ikke kjempe positivt.... Men nå som jeg har limt et element,og skal lime et til vurderer jeg å bytte ut de Pioneer-elementene i min søsters Volvo 360 (TS-W305 C som får mat fra R/F T10001 BD) med et par av de Fence´ene for å høre hvordan det spiller. De ser jo litt tøffe ut,og har høvelig tung magnet og "Fat Boy" oppheng
                    Men skinnet kan jo bedra....
                    kjøpte en kasse med to slike proson 12" for å se om de var noe tess når de akkurat var kommet på nett, hadde lave forventninger siden det var netthandelenshit. og de klarte faktisk enda mindre enn jeg forventa så jeg skrudde opp på min gamle t20001bd for å se de ryke litt å fy faen de elementa der kan faen meg ryke
                    -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                    -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                    -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                    -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                    Comment


                    • #11
                      De største 12"erene til fence som du ikke får i kasse, spiller meget bra til prisen.
                      Vil si disse er verd ca 600-800kr(ferdig levert) , prøvde disse mot Rockford p312 2ohm med en mtx 1501d.
                      Rockforden var selvsagt bedre (pris rundt 1800kr) men fencen var langt ifra tafatt
                      2 slike til 14-1500kr ville spillt ifra 1 RFp3. Men byggkvaliteten på fence mht liming etc, så vil en p3 vare mye lengre.

                      Skal du ha noe som røsker litt i rognpåsan for en billig penge så er ikke den største 12`ern til fence helt løk.
                      Lettdrevet er de også.

                      De doble 10" med chrome front er noe av det samme du får for 1500-2000kr i butikk.
                      Bare prisen er rundt 500-700kr ferdig levert. Noe billige løsninger i festinga her også ala Eltax.
                      Disse kan du drive med omtrent hva som helst. Vi brokoblet en jbl gto4060 og det var ikke antydning til anstrengelser.

                      Mye lyd for en billig penge, men ikke regn med det holder i årevis.

                      Har du blitt bitt av finanskrisa, gi gass Så har du en midlertidig løsning iallefall, bruk heller penger på en bra forsterker (høyttalere er forbruksvare:P)

                      Comment


                      • #12
                        har du blitt bitt av finanskrisa så kjøp heller brukt og styr unna fence! hvorfor kaste penga vekk på noe som funker ett par dager.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kimmen View Post
                          har du blitt bitt av finanskrisa så kjøp heller brukt og styr unna fence! hvorfor kaste penga vekk på noe som funker ett par dager.
                          vel, de 12"erene har fungert i 1 år nå. I tubekonstruksjon (bare for å randomly nevne det)

                          10"erene står i en audi a4 stasj og ble montert i mai.

                          Ved noenlunde riktig bruk så vil de sikkert vare en stund, men som jeg nevnte i tidligere post:
                          Det er litt å utsette på byggkvaliteten.

                          I forhold til prisen, så er det vanskelig å matche.

                          Hvis du kunne begrunne svaret litt bedre, gjerne med noen sammenligninger etc så hadde det vært til større hjelp.

                          Egne erfaringer er gull verdt i forhold til synsing og svada.
                          Last edited by Roxx; 07-02-2009, 22:37.

                          Comment

                          Working...
                          X