Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz, ES vs. DS-serien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz, ES vs. DS-serien.

    Har lurt på å få litt mer bass i den lille gule (veldig lite bagasjerom).

    Hvordan er Hertz sin DS-serie vs. ES-serie? Skal nok ha 3 x 10", evt. 2 x 12".

    Gidder ikke å ta til takke med noe som spiller middels crappy, men vil ha den løsningen som best utnytter effekten jeg har til rådighet:

    Har ca. 320W RMS @ 2 ohm på papiret..., men er fornuftig med volumknappen, så kan sikkert laste lavere enn 2 også - ohm nødvendig (haha...). 1,33 ohm går nok bra.


    El forhånd Tacos!

  • #2
    Et kjekt spørsmål, ser du skriver hvor mange watt du har osv, men hva slags forsterker er det?

    Kan ikke svare deg spesifikt på tråden, men dette er elementer med høy følsomhet, så de vil sikkert ikke trenge de største forsterkerene, men ville da heller satset på å kjøpt 1 element, istedet for 2-3.. Så var jeg deg ville jeg gått for et element med høy følsomhet, gjerne større en 12" og (hørte jeg noe rope 15"? ) i en portet kasse , da vil du få bra med trykk, samtidig få fin lyd om du bygger kassen riktig. Hva med ES 380D?
    1993 BMW 318is coupe

    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

    Comment


    • #3
      Nå har jeg sett at det finnes en ES 380, men det blir nok litt stort. Tror faktisk ikke jeg får en 12" i høyden engang, selv om det kanskje går akkurat.

      10" blir lettere å få inn pga størrelsen, og da får jeg kanskje bygget slik at jeg får plass til forsterkeren også. Har litt lyst til å kutte ut hattehylla, så det står tre 10" der isteden.

      Kom akkurat på at jeg ikke vet bredden baki. Må måle etterpå.

      Comment

      Working...
      X