Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til Pioneer 5000SPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til Pioneer 5000SPL

    Eg er hailt ny her på forumet og temmeleg ny innen bilstereo.
    Har prøvd å søke opp info her på forumet men uten hell.

    Det eg lurer på er korleis basskassa til 5000SPL subben skal vere.
    Har no i dag ei porta kasse som eg har laga etter Pioneer sine spesifikasjoneer på volum og port størrelse med 1 PRS-5000SPL forsterker i ein stasjonsvogn.
    Eg var litt i kontakt med ein som dreiv med denne subben i DB-drag og han meinte eg kunne gå opp 10l på kassa (ca. 75l) og sette inn ein ekstra 4" port.
    Er det nokre her som har erfaring med denne subben og har innspill?
    Eg har fått tak i ein til forsterker som eg skal linke til den eg har.
    Det er ikkje snakk om noko konkurranse spilling, berre musikk spilling

  • #2
    100 liter, 6" aeroport så kort du får den, dvs mellomstykke på ca 2,5cm.

    Comment


    • #3
      Gjelder det også pioneer tsw-spl5102? Hvordan spiller den subben i en slik kasse da? i mitt tilfelle blir det 200 liter med 2 stk 6" porter.Da jeg har 2 subber. Sorry offtopic

      Comment


      • #4
        Originally posted by dBcompaniet View Post
        100 liter, 6" aeroport så kort du får den, dvs mellomstykke på ca 2,5cm.
        Takker for svar.
        Kvifor skal porten vere så kort? Og burde eg trekke kassa med dempevatt eller har det ingen innvirkning?

        Comment


        • #5
          Samme gjelder TS-W5102SPL ja..

          Det er jo ingen fasit dette jeg skriver her, men jeg har brukt dette og det fungerte svært bra for min del, spillte rått på musikk osv.. Med den lengden på porten så lå peaken min mellom 45 og 50Hz, noe som jeg syntes fungerte bra til musikk hvertfall, men jo lenger port jo lavere peak.

          Comment


          • #6
            Ville forresten ikke dempa kassen innvendig med dempeull osv.

            Comment


            • #7
              Mens eg sitter her og teikner opp ei ny kassa blei eg noko usikker. Var det 100L med eller uten subben? Takker for veldig nyttig info DBcompaniet

              Comment


              • #8
                bygg kassa på 100 liter du.

                Comment


                • #9
                  Denne kassen er utprøvd.Har laget en kasse på 203 liter med 2 stk 6". Mellomstykke på 2,5 cm mellom begge koner.Spiller rått på så å si all slags musikk.Anbefales på det sterkeste

                  Comment


                  • #10
                    Hva var det jeg sa?

                    Det du skulle prøvd nå var å bygge en portet kasse på målene fra pioneer og hørt forskjellen..
                    Men å gjøre så mye jobb for å prøve noe som vil spille dårligere er jo bare teit..

                    Comment


                    • #11
                      Du traff spikern på hodet der ja Hehe,det som er litt moro var at jeg har den kassen også.lagde den før jeg bygde den nye Kan ikke sammelignes en gang Den fra pioneer spiller helt ok,men den nye spiller helt rått! Mange som har kommentert at jeg må da ha ALT for stor kasse på de nå.Men de skifter fort mening etter en rask lytt

                      Comment


                      • #12
                        genialt! driver med pioneer bassere selv. 2 stk. 3000W. det står at man skal ha lukket kasse, men jeg har åpen.. merker man stor forskjell?

                        Comment


                        • #13
                          Disse subbene bør ha over 100 liter portet (åpen) dette er ikke sub for lukket kasse, eneste som står er antall liter som er anbefalt hvis man skal ha lukket kasse..

                          Om det er 3004SPL du har så kan du kanskje klare deg med 120-130 liter totalt på de to.

                          Comment


                          • #14
                            Hvilken tuning har kassen på 200 liter med 2 stk 6" med.Skal justere subsonicfilter og er usikker på hva jeg skal sette det til

                            Comment

                            Working...
                            X