Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om basskasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om basskasse

    Heisann, solgte en basskasse til en kamerat med ymse elementer fra Sverige, husker ikke hva de het, men samma søren. Poenget er.. Disse elementene tok kvelden og han gikk til innkjøp av 2 stk 10" elementer fra pioneer.
    Det som jeg lurer på er kassa, Den er helt åpen inni. Det vil si at det er ikke et kammer til hver av elementene, så når jeg monterte det enen elementet og satte lyd på det så så jeg at det flytta det andre elementet ganske mye uten at det var kobla til.
    Er det normalt å ha det slik? eller bør jeg bygge inn en skillevegg? Husker ikke eksakt mål på kassa, men det er lukket type.

  • #2
    Det er helt normalt, endrer seg når det andre elementet og blir koblet til.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      oki, takker for svar.. men vil det være mer å hente ved å ha et kammer til hver av de, eller blir det mye av det samme?
      En ting til..Kjører elementene i 4 Ohm. Når jeg kobler til begge elementene så går forsterker i protect når jeg gir på litt volum, skjer ikke med bare et element.. Veldig underdimonsonert forsterker? eller må jeg bare koble annerledes? Var ikke problemer med de andre elementene.. Er ikke Pioneer ganske lettdrivd?
      Er vel litt å hente på strømsiden også vil jeg tro

      Comment


      • #4
        Parallellkobler du elementene?

        Hva slags forsterker det er, er verdt å få med. Om forsterkeren går i protect når du kobler til et element til har ikke noe med hvor lettdrevent et element er.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Skal du ikke kjøre dem stereo, så trenger du ikke separate kammer.

          Kan du tegne opp hvordan du koblet dem?

          Virker som du har koblet dem i 1 ohm, noe forsterkeren (som du ikke har sagt hvilken er) kansje ikke liker.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            kan ikke si noe sikkert nå, er på jobb og kommer ikke hjem før helga. men brukte bare koblingene som var der fra før. skal se nærmere på det i helgen jeg. så får jeg eksakte mål og merke på diverse ting. men takker for hjelp så langt

            Comment

            Working...
            X