Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plexiglass eller finpuss?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plexiglass eller finpuss?

    Hei Jeg har satt opp noen forslag til hvordan subkassen min skal se ut. Bla. skal den ha en speilblank fremside og i den forbindelse lurer jeg på om jeg skal ha plexiglass. Vil tro at det er best og enklest å bare skrue/lime fast plexiglasset utpå mdf-plata/ fronten enn å bytte ut hele frontveggen med plexi og bare ha plexiglass i fronten om dere skjønner? en annen mulighet blir å fiiiiiinpusse fronten og lakkere med en blank sort lakk?

  • #2
    Jeg ville gått for MDFplata, og så limt plexiglasset utpå.
    Mercedes E220 CDI W210

    Comment


    • #3
      Akryl/plexi har lite i en bil å gjøre. Det blir ripete veldig fort og da ser det ikke pent ut. Og ja, lexan også blir ripete. Ikke store riper, men små riper som syns godt i sol og sterkt lys.

      Bruk helt vanlig glass, gjerne 6mm. Lakker dette i ønsket farge på den ene siden. Så kan du lime dette utenpå kassa. Det blir veldig strøkent og gir en fin dybdevirkning siden malingen er på "baksiden" av glasset.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Ahhh... lekkert Tusen takk for tipset

        Comment


        • #5
          ps. en ting til Går det an å pusse baksiden av glasset eller henger lakken godt nok uansett?

          Comment


          • #6
            Vask glasset skikkelig med sprit du Skal du pusse,må du i allefall bruke veldig fint papir

            Comment


            • #7
              Gjør som han sier, vask godt først. Ikke puss, det blir riper og kan bli stygt. Malingen sitter godt nok og siden det er på baksiden har malingen ingen mekanisk slitasje heller.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by _John_ View Post
                ps. en ting til Går det an å pusse baksiden av glasset eller henger lakken godt nok uansett?
                Vask med vanlig vindusvask eller rødsprit, det meste annet av såper inneholder fett.

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment

                Working...
                X