Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gode 4" høytalere til galant?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gode 4" høytalere til galant?!

    Heisann!
    Jeg er ny her og mitt første inlegg blir et spørsmål om hvilke gode 4" komponentsett dere kan anbefale meg!

    Har en dynabel bf7501 forsterker + dynabel 9412 sub. Hører mest på rock, men også litt på "radiomusikk" og en og annen gang på trance! Hva vil passe til under prisen 1400?

    Vil ha GØYE høytalere og ikke bare slike som spiller pent og detaljert! Helst en god blanding Til å sammenligne med har jeg cerwin vega i huset og er rimelig førnøyd med morroen disse gir meg! Hadde morel tempo 6 før, og var rimelig fornøyd med de, men litt for lite morro :P

    Mvh Julian

  • #2
    Originally posted by Effectiv View Post
    Heisann!
    Jeg er ny her og mitt første inlegg blir et spørsmål om hvilke gode 4" komponentsett dere kan anbefale meg!

    Har en dynabel bf7501 forsterker + dynabel 9412 sub. Hører mest på rock, men også litt på "radiomusikk" og en og annen gang på trance! Hva vil passe til under prisen 1400?

    Vil ha GØYE høytalere og ikke bare slike som spiller pent og detaljert! Helst en god blanding Til å sammenligne med har jeg cerwin vega i huset og er rimelig førnøyd med morroen disse gir meg! Hadde morel tempo 6 før, og var rimelig fornøyd med de, men litt for lite morro :P

    Mvh Julian
    Av 4" composett hadde jeg villet gått for dette:
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...c5e0205571853f
    Litt merer kr men..
    Men husk, en 4" høytaler vil ikke kunne møte en bass, Du trenger en større midbass.
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #3
      Har 6,5 midbassene til morel som jeg tenkte å bruke i hattehyllen Det der ble desverre 1000 kr for mye for meg

      Comment


      • #4
        Infinity Kappa? De koster ikke allverden, og de er helt OK. Litt skrikete, kanskje, hvertfall uten en skikkelig midbass. Men det blir de fleste 4" når det ikke er noe mellom dem og subwooferen.

        Har noen greie TangBand 4" liggende som jeg brukte som mellomtoner i en Celica. De var det god lyd i, selv om de så klart også manglet dybde. Hvis du vil, kan du kjøpe de billig, og bruke delefilteret + diskanten fra Morel-settet sammen med dem? Om du skal ha midbassen bak, mener jeg. :P

        Comment


        • #5
          Hmm.Noen som har noen meninger om Seas sine elementer? Får muligens 33% rabatt på de, men dog blir det oppunder 2000 kr for et kompsett. Og det er også 4,5" så da må jeg modifisere litt :P Hva er best til 1500 av 4" 2veis komp sett? Sånn generelt. Hva blir likt best?
          Infiniti kappa er ikke noe jeg tror jeg vurderer pga skrikete diskant :P Har sett litt på Fushion powerplantserien og disse virker jo gode nok, dog med et litt "glorete" utseende :P
          Last edited by Effectiv; 06-01-2009, 22:44.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Effectiv View Post
            Har 6,5 midbassene til morel som jeg tenkte å bruke i hattehyllen Det der ble desverre 1000 kr for mye for meg
            Da blir det disse da:http://www.iceaudio.no/index.php?fun...2d15d0bb0bf749
            Har ikke hørt de, men billige er de.
            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

            Comment


            • #7
              Noen som har hørt de som blir anbefalt over? :P

              Comment


              • #8
                Forresten så har jeg Bf0756 forsterker og ikke 7501 :P Forvirra av alle navn og nummer Så de vil IKKE bli drevet av spilleren som sikkert noen her har trodd jeg mente siden jeg bare nevnte en mono forsterker

                Comment


                • #9
                  Du skal ha 4" sett som rocker like mye som et 6,5" sett? Hmmm.... spørs jo hva du legger i "moro" da men.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Jeg vil bare ha mest "bang for the buck", så hva er å anbefale? Er det ingen her som kjøper 4" høytalere eller ? :P Har planer om å kjøpe inn 2 8" senere for å få litt mere slag i lyden Har 6,5 også , men de må plasseres i hattehylle pga plassmangel forann. Var visst ikke lett å kjøpe høytalere i den dimensjonen merker jeg :P

                    Comment


                    • #11
                      I mangel av noen gode svar her, spørr jeg igjen .. bør jeg kanskje kjøpe morel tempo 4 coax siden jeg monterer morel tempo 6 komp sett baki? for å beholde samme lydtypen?

                      EDIT: Går nok for Ground zero-settet som ble anbefalt over her da jeg har hørt MYE godt om Ground zero!
                      Noen som vet hvordan disse spiller sånn ca?
                      Last edited by Effectiv; 07-01-2009, 19:26.

                      Comment


                      • #12
                        Siden ingen har flere innvendinger så kjøper jeg Ground zero høytalerene! Hvordan bør jeg montere høytalere i bil for å få mest mulig ut av de? Med kasse rundt? sist gang monterte jeg morelene i en rammelignende sak i døren på bilen, og dette spilte relativt greit, men føler at kanskje en kasse gjør lyden enda bedre? er ikke helt proff på montering av bilstereo hehe.. Men ser at originalhøytalere ikke har kasse av noe slag så ikke vet jeg.

                        Mvh Julian

                        Comment

                        Working...
                        X