Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer CD-UB100 adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer CD-UB100 adapter

    Det skal visstnok gå an å koble til ekstern HD til denne adapteren. Noen som har gjort dette og hvilken HD har dere evt brukt? Har testet med WD Passport 160Gb men dette fungerte ikke.

  • #2
    Passporten trekker muligens for mye strøm til at adapteret klarer å drive det?

    Hører du mye klikkelyder fra disken?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      FInner ikke spilleren noen mapper eller filet på disken? Starter disken i det hele tatt?

      Om mappene på disken er for store så kan du få problemer. Prøv å lag mapper mindre enn 2GB. Da skal det fungere.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Den klarte ikke å finne disken i det hele tatt, men du mener at den skal fungere?

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Passporten trekker muligens for mye strøm til at adapteret klarer å drive det?

          Hører du mye klikkelyder fra disken?
          Tror ikke disken krever for mye strøm. Siden den kun har 1 USB kabel så krever den max 500mA. Det er det samme som adapteren gir.

          Comment


          • #6
            Originally posted by InstallBay View Post
            FInner ikke spilleren noen mapper eller filet på disken? Starter disken i det hele tatt?

            Om mappene på disken er for store så kan du få problemer. Prøv å lag mapper mindre enn 2GB. Da skal det fungere.
            En mappe har da ingen størrelse.

            Det er Fat32 som har en begrensning på 4gb, men ellers er det fritt fram.
            Men om det blir for mye innhold i en mappe, så kan det være den ikke klarer å lese det.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              En mappe har da ingen størrelse.

              Det er Fat32 som har en begrensning på 4gb, men ellers er det fritt fram.
              Men om det blir for mye innhold i en mappe, så kan det være den ikke klarer å lese det.
              Kan kanskje være det som var problemet. Hvis man f.eks har en mappe som man kaller "musikk" og under her ligger det mange mapper med album. Burde heller legge mappene med album rett på disk root?

              Comment


              • #8
                Originally posted by corex View Post
                Kan kanskje være det som var problemet. Hvis man f.eks har en mappe som man kaller "musikk" og under her ligger det mange mapper med album. Burde heller legge mappene med album rett på disk root?
                Det ville jeg prøvd ja, noen som ikke leser mer enn ett undernivå, det merka jeg på Alpine 9855'n.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Kjøpte meg nå en 250gb WD Passport disk. Bortsett fra orginal filene som følger med ligger det kun en mappe med noen mp3 filer. Når jeg plugger denne til adapteren får jeg bare beskjed om "no device". Kan det være noe mer usb kabelen som følger med adapteren? Er åpne for forslag om hva jeg kan prøve for å få dette til å fungere.

                  Sendte også en forespørsel til support hos Pioneer og fikk dette svaret:

                  "Denne kan koble til de fleste USB memorysticks og andre USB minne så lenge at ikke USB enheten krever mere enn 500mA. Grensen for minne er 250 GB i fat32.
                  Obs! Det kan bli kompabilitets problem hvis enheten behøver mer enn 500mA og kan bero på hvilken fabrikat det er på minnesticken. "

                  Comment


                  • #10
                    Disken trekker nok for mye strøm, en disk kan trekke opp mot 800mA ved oppstart, og om den ikke får nok da, så får du sånn klikkelyd og disken gir seg.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Kan være mulig, men det jeg ikke forstår er at 1 usb kabel kan vel ikke gi så mye som 800mA. For å oppnå dette må man vel ha ekstra strømforsyning.

                      Hører ikke noen klikke lyd, men den starter og stopper.

                      Comment


                      • #12
                        Får nok pent for lite strøm, for jeg har brukt hardisk på min CD-UB100, men jeg måtte til med ekstern strøm.
                        Putta bare inn en usb-hub og gav den strøm fra bilen.

                        Forøvrig en dårlig løsning etter min mening, for om vinteren ble hardisken ekstremt treg på å indeksere, samt stare opp pga for kald disk. Samme resultat på sommeren igrunn. Bruker alt for lang tid til at jeg ville bruke dette som noe løsning.

                        Jeg gikk heller for å ha fler mindre opptil 4G usb-pinner (16G hi-speed funker og fint) samt feste usb-ledningen godt, så de blir enkle å skifte.
                        Mye raskere ytelse på det.
                        mvh
                        Terje

                        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                        Comment


                        • #13
                          Støtter denne med minnepinne, en harddisk har lite i en bil å gjøre spør du meg. SSD, da prater vi heller.

                          en 32gb minnepinne koster ikke mye heller, og da har du plass til svinmye musikk.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment

                          Working...
                          X