Announcement

Collapse
No announcement yet.

sikringa ryker på den ene forsterkeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sikringa ryker på den ene forsterkeren.

    har to forsterkere, en pioneer monoblokk og en rockford 4kanaler med 2x30A sikring. begge er kobletinn på samme punkt på kondensatoren. men sikringa til rockforden bare ryker, mens pioneer forsterkeren spiller som bare det.

    noen som har en formening om hva som kan være galt?
    mvh Sindre Carlsen

  • #2
    ingen??

    har vært ute å koblet av all last på forsterkeren, og akkurat det samma skjedde.
    har desverre ingen data på forsterkern, annet enn sikringen og at det er en 4kanaler fra rockford.

    trenger en skikkelig brainstorming her, må ha denne bilen i orden før jeg kan få min inn på bukken
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      og hvis noen lurer, så er det denna bilen det skal inn i
      http://nissan4x4.no/forum/viewtopic....start=15#p8543

      blir CB-radio, datamaskin med 10" skjerm, GPS, dobbel-din DVD spiller, trådløst nettverk(ice.net) med router.
      men har desverre bare lyd i subben nå
      mvh Sindre Carlsen

      Comment


      • #4
        Høres rett og slett ut til å være noe feil med forsterkeren siden den tar sikringen.

        Comment


        • #5
          Nei, ingen!

          Hva er koblet til på dette? HVORDAN er det koblet? Har du prøvd å koble FRA det som er koblet på nå?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            hvis han har koplet av all last så er det vel ganske liten tvil om hvor problemte ligger da. kan for øvrig si at dette skjedde med den gamle RF blokka jeg hadde,, den hadde 4 x 40Amp sikringer som jikk,,, den blokka kopla jeg med vilje litt for lavt da
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by NoZ_87 View Post
              hvis han har koplet av all last så er det vel ganske liten tvil om hvor problemte ligger da. kan for øvrig si at dette skjedde med den gamle RF blokka jeg hadde,, den hadde 4 x 40Amp sikringer som jikk,,, den blokka kopla jeg med vilje litt for lavt da
              Sorry, så ikke det før etter innlegget var skrevet

              Da er det nok en eller annen defekt inne i forsterkern som gjør dette. Om det er en eldre forsterker uten garanti så kan du kanskje skru opp og se om det er noe veldig opplagt som er feil, slikt som irr eller annet rusk som har kommet inn som skaper en form for kortslutning.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Hva er det med nissanfolket og skal ha så jævla mange forum?

                200sx, nccn, nissan4x4 and so on..
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Hvordan ser denne Rockforden ut ?
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    fikk det til i dag.
                    er ikke lett å komme til en bil som jeg ikke har gjort noe annet i enn å feilsøke og rette feil

                    bak spillern var høytalerkablene koblet inn på de eksisterende ledningsnettet ut i døren, samtidig som det var koblet inn igjen mot spilleren. prøvde å tvangskjøre forsterkeren for å se om den gikk i protect ved å koble remoten på pluss. dette endte i at de kom flammer og røyk opp av luftehullene i spilleren som eiern holdt i handa...

                    har vært så mye småpell heile veien og et sinnsykt kaos av ledninger. rockforden er og kastet ut, og byttet til fordel for en pioneer 4kanaler. men etter det at jeg fikk det till.

                    nå spiller anlegget egentlig overraskende bra, så da var vi så fornøyd at vi tok bilen ut i skauen
                    mvh Sindre Carlsen

                    Comment

                    Working...
                    X