Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shit! Kjøpte feil. Bytte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shit! Kjøpte feil. Bytte?

    HHei.

    Jeg var på jakt etter FOCAL 130VRS Slim. Etter at jeg endelig hadde bestilt via utlandet, kom plutselig FOCAL 165VRS Slim på døra for et kvarter siden(!!!!).
    Eksamenstid og hadde glemt modellnummeret innimellom, eller noe....

    Disse passer ikke!! Jeg har veteranmerce og vil ikke sage mer enn det jeg allerede er nødt til for 130VRS fra før.

    Er det kanskje noen forhandlere som er villig til å bytte VRS165 mot VRS130? Please. New in box. Mot noe kabelkjøp eller noe?

    Krise.

    mvh

    Hans AA
    Last edited by HansAA; 30-12-2008, 13:28.

  • #2
    Lag adapterring da?

    Er jo ikke nødt til å sage i chassiet..
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Originally posted by HansAA View Post
      HHei.

      Jeg var på jakt etter FOCAL 130VRS Slim. Etter at jeg endelig hadde bestilt via utlandet, kom plutselig FOCAL 165VRS Slim på døra for et kvarter siden(!!!!).
      Eksamenstid og hadde glemt modellnummeret innimellom, eller noe....

      Disse passer ikke!! Jeg har veteranmerce og vil ikke sage mer enn det jeg allerede er nødt til for 130VRS fra før.

      Er det kanskje noen forhandlere som er villig til å bytte VRS165 mot VRS130? Please. New in box. Mot noe kabelkjøp eller noe?

      Krise.

      mvh

      Hans AA
      og visst du ikke gidder lage adapter ring selv så får du kjøpt for ett par hundre lapper.

      Comment


      • #4
        Hmmm. Vet ikke helt med den adapterringen. De hullene jeg har til rådighet er ikke av den største sorten. Og ikke er de særlig dype heller. Vil ikke en adaptering tilsi at høytalerne blir stående en del ut?

        Angående kjøpet har jeg også begynt å lure på om de ikke er fake. Landet de for 1800 på E-bay fra malaysia... Skal slenge ut bilder av dem når jeg får overført de til lapen.
        Kjøpte en gang en dyr kvalitetsfjernstyring fra malaysia til under halv pris uten stress, så det kan jo godt være. Men er selv ingen focalekspert, og kan ikke uten videre avgjøre ektheten.
        Last edited by HansAA; 30-12-2008, 20:01.

        Comment


        • #5
          Hullene er ikke så viktige, så lenge du har plass mellom høytaleren og panelet over.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            står vel ett serienr på høytalerene? så kan vel sjekkes om det er fake...
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Originally posted by biffen071278 View Post
              står vel ett serienr på høytalerene? så kan vel sjekkes om det er fake...
              Stemer bra det. Det er innrisset bak på magneten, vil jeg tro.
              Ketil Skjei
              Leder EmmaNorway
              www.emmaweb.no

              Comment


              • #8
                Hei igjen!

                Takker for svar. Slenger med noen bilder av høytalerne. Det første bildet ligner ikke på dette mtp fargen og stoffet. Er det noen som vet hvordan jeg får sjekket det serienummeret på magneten?

                Svarten. Mener å huske at hullene er ca 45mm dype. Med 130 slim ville byggedybden bli 48,5 mm. 165 slim trenger 56mm. Forskjellen er kanskje ikke så stor likevel?
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Helt ærlig kan jeg vel ikke skjønne at noen skulle gidde å lage en piratkopi av Focal-høyttalere. Altså ikke "fordi det er Focal", men faen... Skulle tro det designet der, med neodymium-magnet og det hele, var såpass vanskelig og dyrt å kopiere og så selge veldig mye billigere... Virker litt lite sannsynlig.

                  Alt tatt i betraktning er det sikkert ekte, hva?

                  Comment


                  • #10
                    Ikke alle som er enige med deg i det, tydeligvis

                    Fankern! Skal ta de med til en butikk her i morgen for å avgjøre om de er fake eller ikke.

                    Comment

                    Working...
                    X