Announcement

Collapse
No announcement yet.

liten klasse D forsterker(fysisk str)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • liten klasse D forsterker(fysisk str)

    hvem av klasse D monoblokkene på markedet gir mest for penga??
    har tittet litt på pioneer, alpine og mtx men er usikker på hvem jeg burde gå for.
    fysisk str er viktig, jo mindre jo bedre
    skal bare drive en singel 10" men vil ha mest mulig effekt, slik at den kan være med noen år videre ved eventuell oppgradering
    2 ohm stabil er også en stor fordel

  • #2
    PDX-1.100 er vanvittig liten, det kan jeg skrive under på! Har en sånn liggende, holder på å bytte ut alt av gamle dynabelforsterkere med PDX
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Fikk forresten min for 4500,- fra USA, og det faktisk ærlig og rederlig med betalt moms til staten.
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by r3mark View Post
        PDX-1.100 er vanvittig liten, det kan jeg skrive under på! Har en sånn liggende, holder på å bytte ut alt av gamle dynabelforsterkere med PDX
        har du fått testet denne enda eller?

        er det utlandet som er billigst på denne ?

        Comment


        • #5
          Utlandet er vel stort sett billigst på alt, men det er jo selvsagt når bajsen treffer takvifta at sånne ting som garantier og reparasjon/reklamasjon blir uendelig mye umuligere enn om du kjøpte hjemme i gamlelandet.
          Har ikke fått testet den ennå, men det jeg har lest av hva andre har skrevet om den så skal den visst gjøre susen, eneste er jo greia med lik effekt i 2 og 4 ohm du må ta i betraktning, og at den ikke er stabil i 1 ohm. Funker fjell om du skal drive en singelspole på 4ohm i allefall, 1000W i 4ohm er ikke ille
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #6
            Originally posted by r3mark View Post
            Utlandet er vel stort sett billigst på alt, men det er jo selvsagt når bajsen treffer takvifta at sånne ting som garantier og reparasjon/reklamasjon blir uendelig mye umuligere enn om du kjøpte hjemme i gamlelandet.
            Har ikke fått testet den ennå, men det jeg har lest av hva andre har skrevet om den så skal den visst gjøre susen, eneste er jo greia med lik effekt i 2 og 4 ohm du må ta i betraktning, og at den ikke er stabil i 1 ohm. Funker fjell om du skal drive en singelspole på 4ohm i allefall, 1000W i 4ohm er ikke ille
            nei 1000w i 4 ohm er jo helt greit
            tenkte meg mere i retning av 1.600 forsterkern jeg.
            virket som en grei kammerat det og

            Comment


            • #7
              1.600 har kun 1 stk tikobling for høyttaler på baksiden, ikke det at det skulle by på noen problemer egentlig. Ellers skulle det ikke være så mye forskjell på de to sett bort fra effekten nei
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • #8
                Jeg bruker 1.600 til å drive en 12" fra Pioneer. Spiller som bare det og kan anbefales på det sterkeste. Fulgte med et sertivikat på forsterkeren, var testet opp til ca 820 RMS om jeg husker rett.

                Gjemt den fint i siden på bagasjerommet
                MSN: smack_me@hotmail.com
                IRC: #bimmers.no @ quakenet

                Comment


                • #9
                  Alpine til å drive en sub fra Pioneer ;D Snakker om underkastelse
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by wabby View Post
                    Jeg bruker 1.600 til å drive en 12" fra Pioneer. Spiller som bare det og kan anbefales på det sterkeste. Fulgte med et sertivikat på forsterkeren, var testet opp til ca 820 RMS om jeg husker rett.

                    Gjemt den fint i siden på bagasjerommet
                    ja har fått mer og mer sansen for disse nå, men eneste jeg stusser litt på er høytaler tilkoblingen

                    syns kanskje det virker noe dårlig?
                    er det en kontakt du fester til kabelen og så dytter du denne inn i forsterkern?

                    Comment


                    • #11
                      Det er en temmelig grov kontakt du skrur fast ledningene i, og så dyttes denne inn i ampen.
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #12
                        Hvis det ikke MÅ være en klasse D, så har man jo alltids noen eldre RF Power-forsterkere som yter masse brokoplet... Disse er ikke så store (351s/551s/851s osv.) og har veldig konservative (ærlige) effekttall på papiret. Finnes en del av disse rundt omkring.

                        Faktisk har jeg en 351s selv. Veldig fornøyd!

                        Comment

                        Working...
                        X