Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cabriolet??

    Hey
    Er eiger av en Ssangyong Korando cab (jeep) Står glassfiber topp på den, men bilen er langt i fra
    "tett". Siden denne bilen er så åpen, er det noe vits å bygge litt anlegg i den?
    Det blir vel dårligere lyd (og mye lettere å stjele)...

    men om jeg skal, er det vel en fordel å ha basskasse med porter? ikkje lukket...
    Noen som kan hjelpe/komme med forslag?

    (bilder med og uten hardtoppen...)
    Attached Files
    Woofers like wather, must have'em

  • #2
    du kan jo dempe hele bilen med stp og splen.. eventuelt andre merker...
    det burde hjelpe med att ha lyden inne i kupèen.. også instalerer du en alarm i den.. burde være ganske sikkert..
    du kan jo også "gjemme" stereon, alltså bygge det diskret, så det ikke syns eller ser dyrt ut..

    Comment


    • #3
      Ja, takk for svar alarm har jeg planer om å ha i uansett. Bilen er under oppussing, så vist det skal noe anlegg inni der, er det greit og ta det i samme slengen
      Men ang. dempings matriell... skal da dører og "vegger" dempes, eller gulvet også? Det er ingen form for dørkmatte i bilen, og har ingen planer om å ha det i heller...
      Woofers like wather, must have'em

      Comment


      • #4
        Har vel ikke bruk for DEMPEMATTER i denne? x)
        kanskje i dører om du skal ha høyttalerne.
        gå litt opp i membranareal, kjør på med en 18" sub skal du se det bli bass xD
        men bygg diskrè og "stygt"... feil ord... men lite fristende..
        bolt fast en bandpass eller no sånt i gulvet =)
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

        Comment


        • #5
          spørs åssen bilen er byggd.. men ser for meg att vis du har litt bass i den så blir det mye during.. men har ingen erfaring med det..

          Comment


          • #6
            Originally posted by evensvee View Post
            Har vel ikke bruk for DEMPEMATTER i denne? x)
            kanskje i dører om du skal ha høyttalerne.
            gå litt opp i membranareal, kjør på med en 18" sub skal du se det bli bass xD
            men bygg diskrè og "stygt"... feil ord... men lite fristende..
            bolt fast en bandpass eller no sånt i gulvet =)
            hvorfor ikke dempematter i bilen?
            og hvorfor bandpass og 18"?

            Comment


            • #7
              Marinestereo er nok tingen i denne
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                tenkte tanken selv, men var ikke sikker på hvor vanntett bilen er..

                Comment


                • #9
                  kjøper du Fusion spiller så er den 100% vanntett
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    ja... marine-stereo er jo et godt forslag, men får du dette som duger no særlig? er vel nesten bare sony som lager... eller?
                    Skjønner med å bygge anlegget "billig", men da er jo også noe av vitsen litt borte
                    Utsenet har jo mye å si, hehe... men får gjøre meg noen tegninger og ideer, så takker jeg for hjelpen!
                    Woofers like wather, must have'em

                    Comment


                    • #11
                      Fusion har veldig bra utvalg i marine og cd og iPod spillerne til Fusion er IP65 sertifisert og 100% vanntette. Det er det, så langt jeg kjenner til, ingen andre spillere på markedet som er.

                      http://installbay.no/index.php?cPath=27

                      Sony og mange andre merker tar en vanlig cd spiller til bil, maler den hvit og kaller den marine. De er overhode ikke vanntette og dårlig egnet i båt og våt cab
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Tenkte meg at sony og det ikkje var helt best ja... hehe
                        Tror frontsett høytalerene blir stående forran dørene. Er lett avtagbare dører på bilen, og da
                        bygge høytalerledninger med masse kabelsko og koblinger dropper jeg.(tror jeg)

                        Ang. høytelere... har liggende helt nye:
                        Jvc CS-M65 6,5" midbass høytalere og
                        Tinly TL-G1025 4" diskant/mellomtone høytalere.
                        Noe dere vil anbefale at jeg kan bruke foreløbig, eller burde jeg handle et komplett frontsett?
                        Woofers like wather, must have'em

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by datman View Post
                          Tenkte meg at sony og det ikkje var helt best ja... hehe
                          Tror frontsett høytalerene blir stående forran dørene. Er lett avtagbare dører på bilen, og da
                          bygge høytalerledninger med masse kabelsko og koblinger dropper jeg.(tror jeg)

                          Ang. høytelere... har liggende helt nye:
                          Jvc CS-M65 6,5" midbass høytalere og
                          Tinly TL-G1025 4" diskant/mellomtone høytalere.
                          Noe dere vil anbefale at jeg kan bruke foreløbig, eller burde jeg handle et komplett frontsett?
                          jeg ville nok ha kjøpt nye.. Tinly er ikke kjent for og lage kvalitet's komponenter
                          har et 6,5" komponent sett liggende..soundstream rf60c nypris 3000kr, din for 1500inkl frakt!
                          vet ikke åssen disse er med vann da. så det er sagt

                          Comment


                          • #14
                            hmm... okey. Nå fikk jeg jo greit tilbud av deg her... og det med vann, skal 110%sikkert ha en annen bil snart, så det går jo ann og bruke elementene seinere

                            Begynner snart å angre på at jeg solgte forige bilen... Datsun 160j, hadde store planer for den... men men, hehe
                            Woofers like wather, must have'em

                            Comment


                            • #15
                              sitter i chicago for tia.. reiser hjem 4 januar.
                              den ene grillen har ikke "feste-ringen" på seg.. men noen timer gpr det nok og lage en ny
                              send PM om du er intressert!

                              Comment

                              Working...
                              X