Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygg en kasse for meg.....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygg en kasse for meg.....?

    Vet ikke om dette er rett plass for å spørre om dette dah,men får prøve....
    Trenger noen som kan bygge en basskasse(ev 2 stk) til en Citroén Berlingo http://www.finn.no/finn/car/object?f...69&WT.svl=Link
    Det er et rom bak seteryggen i dørken, som går ca 20-30 cm under lasterommet. Her vil det kunne gå inn ei kasse på hver sin side som er 25x30x30cm etter det jeg har fått til å målt. Begge setene må selvfølgelig ut v montasje,og på førersia må jekk-holderen kuttes bort. Tanken var å få en 10-tommer i hver kasse,og jeg har ikke kjøpt element ennå
    En anna mulighet er å få støpt en kasse i glassfiber som går under hele rommet men på midten er det en slags"gearkasse/mellomaksel-tunnell".
    Er det noen som kan hjelpe meg?

    Anlegget består av:
    Pioneer DEH P700 BT
    Pioneer TS E171 comp
    Pioneer TS X 150
    Rockford Fosgate 500x
    Rockford Fosgate 300s(sub forsterker,men kan byttes ut med en 1001bd om nødvendig)
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Har ennå ikke fått noen til å bygge noen kasser til min firmabil.... Har kjøpt flere kasser fra netthandelen(10 tommere) og prøvd de i skapet/lasterommet. Men ingen har gitt no overbevisende god lyd.... Må tenke på at jeg kjører varer med bilen,og det er ikke gunstig å ha en basskasse i veien hele tiden....
    Har forresten bytta ut 300s´en ut med en 1001bd så effekt skulle det ikke stå på...

    Er det ikke noen som har en slik Berlingo i sin omgangskrets,som kunne ta en kikk og måle at det jeg har funnet ut stemmer.Berlingo´n er en -04 mod. Eller fått "regulert" mine mål..... Så kan jeg alltids få en eller anna til å skjære meg den kassa på mål....
    Kansje jeg klarer å dytte et par 12" inn i stedet for 10"
    Last edited by Bassoflove; 18-01-2009, 06:49.
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      hadde hørt med morten på http://www.mcardesign.no/;) han fikser det meste.
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #4
        Takker for tipset.....
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Jeg har selv en Berlingo og har bygget mange kasser, men jeg tviler på at du får plass til 10tommere under setene.
          Jeg kan kontrollmåle senere i dag.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Jeg har selv en Berlingo og har bygget mange kasser, men jeg tviler på at du får plass til 10tommere under setene.
            Jeg kan kontrollmåle senere i dag.

            Mvh
            Dag Johansen
            Okay,så du mener det blir trangt om plassen.... D aner meg.... Men vi snakker om den "ny-typen" med froske-lys(finner ikke anna def.) som går fra -04 og oppover
            På pass.siden går det greit,for der kan kassa komme ganske langt forover og under setet. Men på sjåfør-sia må en kutte jekk-holderen og kassa kan ikke stikke mere enn 15cm ut fra under lasterom hvis du sjønner.

            Men hadde du ville ha dannet deg en mening til meg vil jeg sette stor pris på d....
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bassoflove View Post
              Okay,så du mener det blir trangt om plassen.... D aner meg.... Men vi snakker om den "ny-typen" med froske-lys(finner ikke anna def.) som går fra -04 og oppover
              På pass.siden går det greit,for der kan kassa komme ganske langt forover og under setet. Men på sjåfør-sia må en kutte jekk-holderen og kassa kan ikke stikke mere enn 15cm ut fra under lasterom hvis du sjønner.

              Men hadde du ville ha dannet deg en mening til meg vil jeg sette stor pris på d....
              Jeg har Berlingoen med de store "øynene" ja, men jeg tror det er en 2003mod...
              Vel-vel, problemet er uansett at overganger mellom gulv og setebrakettene er buet.
              Sånn jeg husker det var det sånn at hvis du ganget høyde, bredde og dybde så fikk man en relativt stor kasse, men man får den ikke nedi rommet pga så mange overganger.
              Løsningen er kanskje å lage en kasse som nesten sklir nedi for så å kappe/skrå noen hjørner så den passer.
              Så får man legge litt glassfiber/polyester der hvor man har laget hull i kassa.

              På tide med litt lyd i arbeidstralla mi nå så kanskje jeg skal kaste meg ut i det!

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                Joda,jeg har sett de buene som er til setet. Men hiver en ut setet(begge) får en plasså sette ei kasse rett inn og montere setet etterpå. Men som sagt på førersiden må en bli kvitt jekk-holderen.
                Så dukker et nytt problem opp.... Hvor skal en gjøre av Forsterkerne? Sette sponplate på innsia av sokkelen til pass.stolen og skru forsterkerene på der igjen? Eller ha de mellom kassene over det som kunne ha vært gearkasse-tunnell. Eller på bakveggen til rommet under lasterommet,men det går utover volume på kassa....

                Jeg er åpen for innspill....
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bassoflove View Post
                  Joda,jeg har sett de buene som er til setet. Men hiver en ut setet(begge) får en plasså sette ei kasse rett inn og montere setet etterpå. Men som sagt på førersiden må en bli kvitt jekk-holderen.
                  Så dukker et nytt problem opp.... Hvor skal en gjøre av Forsterkerne? Sette sponplate på innsia av sokkelen til pass.stolen og skru forsterkerene på der igjen? Eller ha de mellom kassene over det som kunne ha vært gearkasse-tunnell. Eller på bakveggen til rommet under lasterommet,men det går utover volume på kassa....

                  Jeg er åpen for innspill....
                  I min bil var/er tanken å ha basskasse kun under passasjersetet.
                  (lyd i Berlingoen er et prosjekt som begynte for mange år siden, med det stoppet pluttselig opp)
                  På den måten har jeg plass under førersetet til forsterkeri og annet.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Hei

                    Har sendt deg pm. Ta kontakt så skal vi få ordnet deg både element og kasse.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TheCharger View Post
                      Har sendt deg pm. Ta kontakt så skal vi få ordnet deg både element og kasse.
                      Sent deg en PM...
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment

                      Working...
                      X