Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 veis delefilter+?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 veis delefilter+?

    jeg skulle hatt tak i et 3 veisdelefilter. er det noen som har noe å anbefale på dette området??

  • #2
    da hadde vært fint om du hadde skrivd hva slags komponenter som skal kobles til, på grund av delfrekvenser og sånt
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      Originally posted by Joboo View Post
      jeg skulle hatt tak i et 3 veisdelefilter. er det noen som har noe å anbefale på dette området??

      Siterer her sqwannabe fra en lignende tråd:


      Ville bare legge til en kommentar om at det som til et høyttalersett kan være et supert delefilter, kan på et annet være katastrofalt dårlig.
      Et delefilter bør altså være bygd for aktuelle høyttalere.
      Hvilke er det snakk om?


      Terje Lie
      99 53 66 00
      terje_lie@yahoo.no

      Comment


      • #4
        hei

        skal bruke pioneer ts-e130ci komponentsett. midbass er litt usikker enda om jeg skal bruke opp igjen ts serien jeg har i bmw eller kjøpe et sett nye midbassere.

        Comment


        • #5
          Slik jeg ser det, har du 3 valg.

          1: Kjøp et filter fra produsent som er spesifisert for aktuelle høyttalere.

          2: Drit i filter, og kjør aktivt.

          3: Bygge selv, noe som krever litt knowhow.

          Å bare klaske på et "universal-filter" vil ikke fungere bra. Et passivt delefilter er komplisert, der finnes det f.eks. ingen fast delefrekvens. Det avhenger av elementenes impedanse. Men gitt de rette data går det ann å kalkulere ett filter, som garantert ikke blir optimalt, men langt bedre enn bare en "universal" sak.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment

          Working...
          X