Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xxx12d2 + prs-d5000spl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xxx12d2 + prs-d5000spl

    Hei hei!

    Jeg er ikke akkurat noe elektro geni og newbie når det gjelder bilstereo ..

    Lurer på om XXX12D2 funker på PRS-D5000SPL
    ..

    Min forsterker tar jo fra 2 ohm til 8 ohm (ikke 1 ohm ) .

    XXX12D2 er vel dual 2 ohm.

    Går dette sammen ?

    ps. Har foresten tenkt å gå til innkjøp av XXX12D2 , jeg har pioneer PRS-D5000SPL fra før.
    Last edited by peec; 19-11-2008, 19:46.

  • #2
    Det er en kraftig forsterker dette, selv om det ikke ser sånn ut på specs, men du er jo litt uheldig med lasten da hvis du kjøper 1 stk XXX12D2..

    Ville kanskje sett etter D1 eller D4 subber om det er en løsning for deg..

    Men for all del, du kan jo bli overrasket over denne monoblokka koblet på den subben, men anbefaler uansett en portet kasse da.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Techpoint View Post
      Det er en kraftig forsterker dette, selv om det ikke ser sånn ut på specs, men du er jo litt uheldig med lasten da hvis du kjøper 1 stk XXX12D2..

      Ville kanskje sett etter D1 eller D4 subber om det er en løsning for deg..

      Men for all del, du kan jo bli overrasket over denne monoblokka koblet på den subben, men anbefaler uansett en portet kasse da.

      Tusen takk for svar.

      Da bestilte jeg nettopp XXX12D2.

      De hadde ikke D1 / D4,
      men..
      Om det ikke fungerer optimalt vil jeg kjøpe en til Pioneer forsterker om litt : - )

      Comment


      • #4
        Det vil nok mest sannsynlig fungere, men er ikke sikkert det vil fungere så lenge..

        Siden det er snakk om element med dobbel 2ohms spole,så dreier det seg enten om 1ohm eller 4ohms drift. Siden forsterkeren ikke er oppgitt stabil i 1ohm, ville i hvert fall jeg anbefalt å koble spolene til 4 ohm, inntil du eventuelt får bekreftet av noen at den faktisk tåler å bli kjørt i 1ohm.

        Kanskje noen her som vet?
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd


        '97 E39 528

        Comment


        • #5
          Originally posted by Keltern View Post
          Det vil nok mest sannsynlig fungere, men er ikke sikkert det vil fungere så lenge..

          Siden det er snakk om element med dobbel 2ohms spole,så dreier det seg enten om 1ohm eller 4ohms drift. Siden forsterkeren ikke er oppgitt stabil i 1ohm, ville i hvert fall jeg anbefalt å koble spolene til 4 ohm, inntil du eventuelt får bekreftet av noen at den faktisk tåler å bli kjørt i 1ohm.

          Kanskje noen her som vet?
          Det er det jeg skal ( koble den i 4 ohm. )
          Last edited by peec; 19-11-2008, 21:57.

          Comment

          Working...
          X